fortis pisze:pawlo fiona n126e pisze:reflexes pisze:W przyczepie hamulec odblokowuje się przy jeździe w tył? Jakiej?
W mojej, zarówno byłej niewiadówce i obecnej Chateau i chyba w każdej innej wyposażonej w układ najazdowy. W Chateau nawet nie ma blokady najazdu tak jak w niewiadówce.
Wskaż mi mechanizm który to powoduje w Niewiadówkach. Bęben? Najazd? Szczęki? Co to jest?
Takie informację otrzymałem od znajomego , ja w swojej n126n nie rozbierałem bębnów , jeśli wiesz jak one dokładnie działają to powiedz, bo nie chciałbym wymieniać zawieszenia na gorsze
Przyczepa nie hamuje cofając do tyłu:
Powoduje odpowiednio dobrany najazd do wagi przyczepy( siła amortyzatora) i odpowiednio wyregulowane hamulce (instrukcja regulowania hamulców).
Gdy cofamy i nie ma przyczepa zbyt dużego oporu (żadnych przeszkód) nie napieramy na przyczepę zbyt mocno(siła amortyzatora nie pozwala cofnąć się suwadle do środka ) i nie ma tego hamowania, jednak gdy trafimy na przeszkodę (np krawężnik ) przyczepa stawia opór i mocniej naciskamy na przyczepę i wtedy hamujemy przyczepą. Należy wyjść i zapiąć blokadę.
Przyczepa hamuje jak jedziemy do przodu:
Działa siła odśrodkowa (grawitacyjna) i tu już mamy ogromne siły w zależności od prędkości.
Bardzo prosta typowa konstrukcja, nie ma tam automatu cofania i szczęki również są typowe. Dotyczy to Niewiadówek wyprodukowanych początkiem lat 90-tych i poniżej. Inna bajka to układy hamulcowe wspomniane przez Grześka KNOTT, AL-KO