Karolus pisze:
Chcesz fachowej nazwy Paweł a nikt nie jest alfa i omega.
Nikt tu nie oczekiwał fachowej odpowiedzi , zadałem tylko kilka pytań myśląc że się czegoś dowiem.
Karolus pisze:Niezaprzeczalnym faktem jest to, że cofajac i wciskając najazd - hamuje on koła. Cofajac do tyłu - tego hamowania nie ma,a jak jest to dużo mniejsze niż jakby przyczepa jechała do przodu.
Zdanie zaprzecza zdaniu, Więc jak to w końcu jest?
Bo do tej pory i tak mnie uczono w szkole.
Przyczepa nie hamuje cofając do tyłu:
Powoduje odpowiednio dobrany najazd do wagi przyczepy( siła amortyzatora) i odpowiednio wyregulowane hamulce (instrukcja regulowania hamulców).
Gdy cofamy i nie ma przyczepa zbyt dużego oporu (żadnych przeszkód) nie napieramy na przyczepę zbyt mocno(siła amortyzatora nie pozwala cofnąć się suwadle do środka ) i nie ma tego hamowania, jednak gdy trafimy na przeszkodę (np krawężnik ) przyczepa stawia opór i mocniej naciskamy na przyczepę i wtedy hamujemy przyczepą. Należy wyjść i zapiąć blokadę.
Przyczepa hamuje jak jedziemy do przodu:
Działa siła odśrodkowa (grawitacyjna) i tu już mamy ogromne siły w zależności od prędkości.
Bardzo prosta typowa konstrukcja, nie ma tam automatu cofania i szczęki również są typowe. Dotyczy to Niewiadówek wyprodukowanych początkiem lat 90-tych i poniżej. Inna bajka to układy hamulcowe wspomniane przez Grześka KNOTT, AL-KO
Karolus pisze:Ot tyle i aż tyle ode mnie
Dziękuję bardzo za zwrócenie uwagi, będę mniej dociekliwy w uzupełnianiu swojej wiedzy. Pozdrawiam.