Prośba o radę

czyli rama, układ jezdny i zaczepy...
eodaras
Posty: 32
Rejestracja: niedziela, 25 sie 2013, 15:29

Prośba o radę

Postautor: eodaras » czwartek, 3 sie 2017, 20:05

Witam
Jakiś czas temu kupiłem przyczepki N126N.
Niestety po jakimś czasie okazało się że jest pęknięty rama tuż przed kołem. Jest to jakoś naprawione poprzez wstawienie płaskowniki i przyrzeczenie szybami, ale moje pytanie czy jest to bezpieczne rozwiązanie należy zrobić to w jakiś inny sposób. Może pospawac a może.inny sposób A moze przesadzam i należy jezdzic dalej?Pozdrawiam i czekam na jakieś odpowiedzi
Załączniki
IMG_20170803_191211.jpg
IMG_20170803_191221.jpg
IMG_20170803_191545.jpg
IMG_20170803_191550.jpg
IMG_20170803_191601.jpg
IMG_20170803_191632.jpg

Awatar użytkownika
neeken
Posty: 221
Rejestracja: niedziela, 26 lut 2017, 10:06
Lokalizacja: Tarnów

Re: Prośba o radę

Postautor: neeken » czwartek, 3 sie 2017, 20:17

przyrzeczenie szybami?może miało być przykręcone śrubami?
Poza tym dziwna kombinacja tych śrubunków -śruby zardzewiałe(nie wiadomo w jakim stopniu?) nakrętki nówki sztuki
Wydaje mi że tak zostawić tego nie wolno ale niech się wypowiedzą bardziej doświadczeni w bojach
Niewiadów 126e 1986
Toyota Previa
Toyota Yaris
Cinquecento 0.9
Kawasaki ZX-12R
Wigry 3

dzin1975

Re: Prośba o radę

Postautor: dzin1975 » czwartek, 3 sie 2017, 20:33

Nie jeżdzić,pospawać...

eodaras
Posty: 32
Rejestracja: niedziela, 25 sie 2013, 15:29

Re: Prośba o radę

Postautor: eodaras » czwartek, 3 sie 2017, 21:11

Tak miało być przykrecona srubamo, ale słownik coś zmienił.
Dzwoniłem.dzisiaj do gościa powiedział że rama została profesjonalnie naprawione w jakimś warsztacie płaskowniki i śruby czymś klejone , a nie pospawane aby nie osłabić ramy. Tak naprawione przetrzymać ma wszystko . Zapewnienie gościa.

Awatar użytkownika
oko
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 2164
Rejestracja: poniedziałek, 20 cze 2016, 11:03
Lokalizacja: Gliwice

Re: Prośba o radę

Postautor: oko » czwartek, 3 sie 2017, 21:26

eodaras pisze:słownik coś zmienił.

Wywal ten słownik bo się czytać nie da.
Ramę należy pospawać, bo te śruby to jakieś nieporozumienie. To ma być profesjonalna naprawa? To jest dziadostwo a nie naprawa.
OCZY :shock: Team
Nie dla nas "All inclusive". Wolimy "nonexclusive".

kilometry/nocki w n126e
12311/93

Awatar użytkownika
stachu_gda
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2590
Rejestracja: wtorek, 24 mar 2015, 08:12
Lokalizacja: Przywidz (Pomorskie)

Re: Prośba o radę

Postautor: stachu_gda » czwartek, 3 sie 2017, 21:48

Ja tam się na mechanice nie znam, ale to widać że się chce samo rozpaść :)

Moja rada: jedź do kogoś kto ogarnia mechanikę/prace w metalu/ramy przyczep - i niech Ci powie jak i za ile Ci tę ramę pospawa. To nie musi być autoryzowany zakład, ogarnięty i myślący majster/spawacz Ci to ogarnie.

dzin1975

Re: Prośba o radę

Postautor: dzin1975 » czwartek, 3 sie 2017, 22:11

eodaras pisze:Dzwoniłem.dzisiaj do gościa powiedział że rama została profesjonalnie naprawione w jakimś warsztacie płaskowniki i śruby czymś klejone , a nie pospawane aby nie osłabić ramy. Tak naprawione przetrzymać ma wszystko . Zapewnienie gościa.


Ja pierd...jak czytam takie tematy,i widzę takie zdjęcia to jestem za karą smierci....Przyczepę na lawetę,jedziesz do gościa,i albo to spawa,albo oddaje kase.

eodaras
Posty: 32
Rejestracja: niedziela, 25 sie 2013, 15:29

Re: Prośba o radę

Postautor: eodaras » czwartek, 3 sie 2017, 22:23

A jak to najlepiej pospawac migomat, elektrycznie czy gazowo?
Wspawac jakieś płaskowniki po długości ? Czy zespawac samo pęknięcie?

Awatar użytkownika
sterciu
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 345
Rejestracja: środa, 30 mar 2016, 00:05
Lokalizacja: DW

Re: Prośba o radę

Postautor: sterciu » czwartek, 3 sie 2017, 23:19

Stary typ ramy z przed modernizacji , dość często tam pękały z moich obserwacji oglądanych kilkunastu przyczep z lat 86-88....widzialem kilka enek juz spawanych w tym miejscu... było o tym na forum również , sMajster o tym pisał i zacząłem zaglądac w te miejsca w enkach... ja bym to zrobił w ten sposób , naspawac dla wzmocnienia grubą blachę 3mm i od wewnątrz gdzie jest otwarty profil zamknąc go na wzór ram juz po modernizacji , zamknąc profil z dwóch stron z lewej i prawej strony , a na koniec dac do ocynku...

viewtopic.php?f=37&t=6845
n126n `89 - sprzedana
n126n `95 - sprzedana
n250c `92
Obrazek
upload pics

Awatar użytkownika
dmb5
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 995
Rejestracja: niedziela, 18 sie 2013, 19:43
Lokalizacja: Kielce

Re: Prośba o radę

Postautor: dmb5 » piątek, 4 sie 2017, 06:19

Na pewno bym wzmocnił na większej długości i zabezpiecz przed korozją. Myślałeś od czego mogła pęknąć ?
Burstner Ventana 400 ts
N 126 NL
była - N 250
była NIEWIADÓW SKŁADANA ŁÓDŹ WĘDKARSKA TYP 10

eodaras
Posty: 32
Rejestracja: niedziela, 25 sie 2013, 15:29

Re: Prośba o radę

Postautor: eodaras » piątek, 4 sie 2017, 10:46

Nie mam pojęcia od czego pękła w tym miejscu.

Awatar użytkownika
dworek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1457
Rejestracja: sobota, 30 cze 2012, 18:18
Lokalizacja: Opole

Re: Prośba o radę

Postautor: dworek » piątek, 4 sie 2017, 11:26

...a ja nie strzelałbym od razu w taką naprawę ramy

jeśli jest wklejone wzmocnienie to przypominam, że współczesne technologie klejenia niejednokrotnie są trwalsze od połączeń spawanych, zwłaszcza, gdy mamy do czynienia z elementami ocynkowanymi jak w tym przypadku.
Spawanie potrafi również skutkować miejscowymi zmianami właściwości (twardość, sprężystość itp.) więc zapewne nie jest rozwiązaniem idealnym, a same zaspawanie pęknięcia bez włożenia wzmocnienia to już w ogóle strata czasu...

...ja na Twoim miejscu dopytałbym poprzedniego właściciela kiedy było to zrobione i ile tak przejeździł, obejrzałbym to dokładnie -czy widać to wzmocnienie i masę klejącą? jeśli tak to może odtłuścić i popryskać cynkiem w sprayu a potem obserwować / często sprawdzać, czy cokolwiek się z ty dzieje...
To napisałem ja, dworek 8-)

eodaras
Posty: 32
Rejestracja: niedziela, 25 sie 2013, 15:29

Re: Prośba o radę

Postautor: eodaras » piątek, 4 sie 2017, 11:46

Wszystko O.K. tylko jak na taką naprawę bądź co bądź ważnego elementu konstrukcyjnego zapatruje się nasza Policja.
Czy po zauważeniu takiej naprawy dowód automatycznie nie będzie zabrany?

dzin1975

Re: Prośba o radę

Postautor: dzin1975 » piątek, 4 sie 2017, 14:05

Wg mnie,dowód leci.Nic nie kombinuj tylko spawaj,ja spawałbym migomatem.Naprawa (sic!) przeprowadzona przez Janusza w stodole,i to nogami....Jeżeli już bez spawania,to pęknięcie powinno być na końcu nawiercone,blacha z dwóch stron ramy,otwory asymetrycznie.Zadnych podkładek,sruby i nakrętki z kołnierzem,min kl 8,8. A i tak docelowo spawanie. Howgh :)

Mazdammm
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 77
Rejestracja: czwartek, 8 cze 2017, 09:55

Re: Prośba o radę

Postautor: Mazdammm » piątek, 4 sie 2017, 15:22

Powiem ci jedno śruby i nity z podkładką metalową tak zwaną płaskownik są bardziej wytrzymałe niż Spaw aczkolwiek wykonanie tego przez magika nie jest estetycznej i wydaje mi się że nie jest bardzo wytrzymała Ja bym to zrobił tak jak to teraz jest zrobione na śruby poskręcał i do tego to bym pospawał na pewno bylo by to wytrzymalsze albo Zaspawal bym tą szpare i od wewnętrznej strony wspawal bym płaskownik. Oczywiście spawy pionowe spałbym od dołu do góry metodą pionowego spawania. Na pewno by to wytrzymało bo podobne takie rzeczy spawałem w ciągnikach siodłowych i naczepa tylko na większą skale


Wróć do „Podwozie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości