Podpory nowe a stare

czyli rama, układ jezdny i zaczepy...
kubuś
Posty: 397
Rejestracja: niedziela, 9 kwie 2017, 21:10

Podpory nowe a stare

Postautor: kubuś » środa, 15 maja 2019, 14:49

Witam.
Niestety moje stare, oryginalnie podpory w N126n dokonują żywota (mimo, że je prostuje dalej się wyginają) więc nadchodzi czas na nowe.
Proszę o podpowiedz, gdzie i jakie podpory kupić by spasowały (bez przeróbek) w miejsce starych?
N126a - sprzedana
Jest teraz N126N 8-) + Ford Transit 85T260
Rok 2019 km. nie liczę, a nocki to; 1+3+1+1+1+5+3+1+3+4+3+2+5+2+4+4+2+2+2+3+3+3+2+2+1+1-28.12.2019 i to koniec / 8-)
Rok 2020 14.02. 1+2+5+5+2+3+4+2+1+3+2+3+2+2+3

BoskiWalenty
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 728
Rejestracja: niedziela, 1 cze 2014, 22:07
Lokalizacja: Świdnica, Dolny Śląsk

Re: Podpory nowe a stare

Postautor: BoskiWalenty » środa, 15 maja 2019, 16:48

Nowego typu powinny pasować. Chyba że się mylę. Jak jesteś na etapie wymiany podpór to może warto zainwestować w adaptery rozchylające. Robcio robił takowe. Rewelacja. Przyczepa stabilniejsza
Poziom alkoholu powyżej 0,5 promila zapewnia doraźną nieśmiertelność...

N126n `89 dizel edyszyn - już nic nie robię
N132T `84 gaz edyszyn - remont finał
Opel Zafira B '08 - holownik w ropie
Ford Fiesta MK7 '09 -małe, srebrne toczydełko
Towarówka ze Świdnika

Awatar użytkownika
Murano
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 7010
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: Podpory nowe a stare

Postautor: Murano » środa, 15 maja 2019, 17:17

Poza jednym otworem wszystko pasuje. Niestety jeden otwór w tych nowych (puszkowych) jest przesunięty.

kubuś
Posty: 397
Rejestracja: niedziela, 9 kwie 2017, 21:10

Re: Podpory nowe a stare

Postautor: kubuś » czwartek, 16 maja 2019, 16:15

Dopytuję bo mam wątpliwości.
Te co mam, starego typu, ten płaskownik ponad śrubą jest (raczej) płaski, a te nowe co widziałem w sklepie w Ujeździe, są zakończone jakąś wypustką profilowaną i wystającą. I tu mam wątpliwości czy ona nie będzie mi kolidować.

podpory niewiadów.jpg
N126a - sprzedana
Jest teraz N126N 8-) + Ford Transit 85T260
Rok 2019 km. nie liczę, a nocki to; 1+3+1+1+1+5+3+1+3+4+3+2+5+2+4+4+2+2+2+3+3+3+2+2+1+1-28.12.2019 i to koniec / 8-)
Rok 2020 14.02. 1+2+5+5+2+3+4+2+1+3+2+3+2+2+3

Awatar użytkownika
Murano
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 7010
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: Podpory nowe a stare

Postautor: Murano » czwartek, 16 maja 2019, 17:59

Ten element jest na dole, pod spodem.

kubuś
Posty: 397
Rejestracja: niedziela, 9 kwie 2017, 21:10

Re: Podpory nowe a stare

Postautor: kubuś » czwartek, 16 maja 2019, 18:54

Da, dan... i wszystko jasne ;). Dzięki.
N126a - sprzedana
Jest teraz N126N 8-) + Ford Transit 85T260
Rok 2019 km. nie liczę, a nocki to; 1+3+1+1+1+5+3+1+3+4+3+2+5+2+4+4+2+2+2+3+3+3+2+2+1+1-28.12.2019 i to koniec / 8-)
Rok 2020 14.02. 1+2+5+5+2+3+4+2+1+3+2+3+2+2+3

Awatar użytkownika
kooba
Administrator
Administrator
Posty: 5490
Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Podpory nowe a stare

Postautor: kooba » piątek, 17 maja 2019, 15:48

Murano pisze:Ten element jest na dole, pod spodem.

Nie prawda!
Ten element u góry, ale na tej samej płaszczyźnie co pozostałe mocowania.
To jest element podpierajacy nogę o ramę jak jest rozłożona.
Tu masz fotki viewtopic.php?t=6744

Awatar użytkownika
Murano
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 7010
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: Podpory nowe a stare

Postautor: Murano » piątek, 17 maja 2019, 18:00

kooba pisze:
Murano pisze:Ten element jest na dole, pod spodem.

Nie prawda!
Ten element u góry, ale na tej samej płaszczyźnie co pozostałe mocowania.
To jest element podpierajacy nogę o ramę jak jest rozłożona.
Tu masz fotki https://fanklub-niewiadowek.com/forum/v ... php?t=6744

Ok, dobra. Mój błąd. A jest tam ślizg czy trzeba adapter?

Awatar użytkownika
kooba
Administrator
Administrator
Posty: 5490
Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Podpory nowe a stare

Postautor: kooba » piątek, 17 maja 2019, 19:07

Nowa podpora od góry ma tylko 3 punkty. Ceownik przedni, ten kawałek prostokąta jako zakończenie nogi od strony ramy i dzyndzyś trzymający śrubę na końcu. Całą podporę montuje się wzdłuż ramy, więc ten kwadrat opiera się o ramę i żadnego adaptera nie trzeba. Chyba, że chcesz rozchylić podpory pod kątem to wtedy tak.

Awatar użytkownika
Murano
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 7010
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: Podpory nowe a stare

Postautor: Murano » piątek, 17 maja 2019, 20:00

Kuba a zwróć uwagę na to zdjęcie od kolegi. Mocowanie tylne podpory jest jakby na dole (ta blacha z otworem) stąd wywnioskowałem, że podpora leży "na plecach". O co kaman?

Awatar użytkownika
kooba
Administrator
Administrator
Posty: 5490
Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Podpory nowe a stare

Postautor: kooba » piątek, 17 maja 2019, 20:25

To jest kawałek kątownika z 2 dziurami wzmocnionego na bokach. Jedną dziura jest na śrubę do ramy, a druga na śrubę podpory. Jak to wszystko jest nie skręcone to kątownik obraca się dookoła śruby podpory i do zdjęcia wypadł akurat na dole.

Awatar użytkownika
SO...N126
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 135
Rejestracja: wtorek, 31 maja 2016, 19:21
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Podpory nowe a stare

Postautor: SO...N126 » piątek, 4 wrz 2020, 10:49

"Rozpracowuję" temat podpór i pytanie się nasuwa czy płaskownik wzdłuż śruby do podnoszenia/obniżania opierający się o ramę w starszej wersji przenosi jakieś obciążenia? Czy obciążenie przenosi tylko śruba a płaskownik jest to ustalenia pozycji ślizgu? A może jeszcze inaczej to działa?
T4+N126N+N250+Maggiolina Airlander S i L+Columbus M
Generalne "odświeżenie" N126N


Wróć do „Podwozie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości