Szybkie pytanie laika w temacie, czy wszystkie N, NT itd są laminowane w całości, czy nitowane/skręcane itd ?
Chciałem zadać takie pytanie u producenta ale wywalało błąd
buda
buda
N126e DINOWÓZ
Re: buda
Przyczepy są TYLKO klejone-laminowane. Nie, nie w całości bo nikt takiego "kopyta" jeszcze nie wymyślił.
N126a - sprzedana
Jest teraz N126N + Ford Transit 85T260
Rok 2019 km. nie liczę, a nocki to; 1+3+1+1+1+5+3+1+3+4+3+2+5+2+4+4+2+2+2+3+3+3+2+2+1+1-28.12.2019 i to koniec /
Rok 2020 14.02. 1+2+5+5+2+3+4+2+1+3+2+3+2+2+3
Jest teraz N126N + Ford Transit 85T260
Rok 2019 km. nie liczę, a nocki to; 1+3+1+1+1+5+3+1+3+4+3+2+5+2+4+4+2+2+2+3+3+3+2+2+1+1-28.12.2019 i to koniec /
Rok 2020 14.02. 1+2+5+5+2+3+4+2+1+3+2+3+2+2+3
Re: buda
Yyyyyy.... Dzielone formy -dzielone czyli rozkręcane, pozwalają budować elementy o skomplikowanych kształtach lub takie, których odformowanie jest niemożliwe ze względu na zamki, czyli kąty in minus na wyrobie- wymyślono dawno temu, a z powodu, że z takiej skręconej formy powstała by zamknięta bryła w której nie ma jak realizować laminowania ręcznego jest to laminowane próżniowo. Może się zdarzyć, że nawet jeśli formy są dzielone to są laminowane chopperem czyli natryskowo i potem składane do kupy. Obie metody mają rację bytu ze względu na znaczne przyśpieszenie produkcji - komputeryzacja w domu i zagrodzie. Z mojego punktu widzenia chopper jest fajny bo jest szybki ale operator nie ma władzy nad gramaturą wyrobu, czyli raz wyjdzie cieniej raz wyjdzie grubiej. Po natrysku i tak trzeba wałować kompozyt twardymi wałkami aby odprowadzić powietrze, a miękkimi zebrać nadmiar żywicy. Metoda bardzo dobra ale tylko do brodzików. Dlaczego? Ze względu na długość włosia. Najpopularniejsze, czyli najtańsze maszyny siekają sznurek na ok 20-25 mm natomiast żeby wiązanie było właściwe długość nici powinna wynosić min 50 mm. Zanim taka maszyna się zamortyzuje sporo czasu minie. Natomiast jak dziś są robione Niewiadówki nie wiem; w fabryce nie byłem.
P.S. Dzielone formy stosuje się także w budowie kompozytowych rurociągów dla m.in elektrowni, w czym miałem aktywny udział realizując takie zlecenie. Różnica pomiędzy łódkami i przyczepami, a rurociągami jest taka, że stosujemy żywice chemoodporne z różnymi dodatkami poprawiającymi udarność lub niwelującymi ładunki elektryczne powstające wewnątrz takiej rury na skutek tarcia medium przesyłanym tą rurą. Kolana i rury z nawijarek mogą mieć wielkość, że dwie niewiadówki jak moja się zmieszczą... To tyle.
P.S. Dzielone formy stosuje się także w budowie kompozytowych rurociągów dla m.in elektrowni, w czym miałem aktywny udział realizując takie zlecenie. Różnica pomiędzy łódkami i przyczepami, a rurociągami jest taka, że stosujemy żywice chemoodporne z różnymi dodatkami poprawiającymi udarność lub niwelującymi ładunki elektryczne powstające wewnątrz takiej rury na skutek tarcia medium przesyłanym tą rurą. Kolana i rury z nawijarek mogą mieć wielkość, że dwie niewiadówki jak moja się zmieszczą... To tyle.
Jeśli nie odpowiada Tobie treść moich postów zrób sobie dobrze, dodaj mnie proszę do wrogów. Nie zobaczysz więcej mojej wypowiedzi a jedynie informację że coś napisałem. Zaznaj odrobiny komfortu i oszczędź nerwów sobie i innym trenując samodyscyplinę. Pokaż że potrafisz.
Pozdrawiam, Adam
Pozdrawiam, Adam
Re: buda
Prawda, ale śmigło robi się z dwóch części tak jak np płetwę sterową, kadłub, skrzynkę. Mało fikuśny kształt, który nie ma zamków więc nie ma jak porównywać do budy przyczepy tudzież kampera.
Jeśli nie odpowiada Tobie treść moich postów zrób sobie dobrze, dodaj mnie proszę do wrogów. Nie zobaczysz więcej mojej wypowiedzi a jedynie informację że coś napisałem. Zaznaj odrobiny komfortu i oszczędź nerwów sobie i innym trenując samodyscyplinę. Pokaż że potrafisz.
Pozdrawiam, Adam
Pozdrawiam, Adam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości