Panele słoneczne - poradniczek ;)

czyli elektryka, hydraulika i gaz ...
kubuś
Posty: 361
Rejestracja: niedziela, 9 kwie 2017, 21:10

Re: Panele słoneczne - poradniczek ;)

Postautor: kubuś » sobota, 11 sty 2020, 20:33

Gdzieś widziałem sztywniaka, tak na "oko" o dł. 130-150cm. klejonego tylko na tych czterech plastikowych łącznikach. Strach było na to patrzeć. Ale był i wytrzymywał. Co prawda był to dach płaski, nie taki jak na naszych Enkach, gdzie jest tendencja do "powiewania" go od spodu i to dość mocnego podczas setki na km. :)
Zawsze można "wydrukować" owiewkę i sprawę to moim zdaniem definitywnie rozwiąże.
N126a - sprzedana
Jest teraz N126N 8-) + Ford Transit 85T260
Rok 2019 km. nie liczę, a nocki to; 1+3+1+1+1+5+3+1+3+4+3+2+5+2+4+4+2+2+2+3+3+3+2+2+1+1-28.12.2019 i to koniec / 8-)

Awatar użytkownika
Lukasz_b20
Posty: 319
Rejestracja: poniedziałek, 11 lut 2019, 20:08

Re: Panele słoneczne - poradniczek ;)

Postautor: Lukasz_b20 » sobota, 11 sty 2020, 21:03

kubuś pisze:Też miałem taką chęć i ochotę ale zostałem "naprowadzony na waścią wiarę". Na tej samej instalacji nie powinno się montować dwóch różnych paneli.

Ps. Elastyk raczej jest o wiele lżejszy.

Dlaczego nie?

kubuś
Posty: 361
Rejestracja: niedziela, 9 kwie 2017, 21:10

Re: Panele słoneczne - poradniczek ;)

Postautor: kubuś » sobota, 11 sty 2020, 21:20

W związku z tym, że jeden pn. będzie miał 50W, a drugi np. 80W to regulator będzie "głupiał" którego solara ma słuchać. Albo dwa jednakowe, albo jeden mocniejszy.
Tak mnie naprowadził kol. Bartek, vel Tarapukuara.
N126a - sprzedana
Jest teraz N126N 8-) + Ford Transit 85T260
Rok 2019 km. nie liczę, a nocki to; 1+3+1+1+1+5+3+1+3+4+3+2+5+2+4+4+2+2+2+3+3+3+2+2+1+1-28.12.2019 i to koniec / 8-)

Awatar użytkownika
Tarapukuara
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 531
Rejestracja: wtorek, 24 mar 2009, 18:57
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: Panele słoneczne - poradniczek ;)

Postautor: Tarapukuara » poniedziałek, 13 sty 2020, 20:05

kooba pisze:Tiaaa... ciekawe co piszesz. To powiedz mi dlaczego na wyłączniku jest podane np. 6A/125V i 3A/250V.

No dobra, sam powiem :mrgreen:
Wiesz, że dzwonią, ale nie wiesz, w którym kościele ;) A teraz naprowadzę Cię na właściwą "wiarę" ;)
Moc urządzenia zawsze podaje się w Watach i 100W to 100W, a w zależności od napięcia będzie to dla 12V 100/12=8,3A i dla 24V 100/24=4,2A

Panowie "inżynierowie", parametry wyłącznika opisują jaki łuk elektryczny jest w stanie skutecznie zgasić pomiędzy stykami przy przerywaniu obwodu pod obciążeniem oraz jaki maksymalny prąd długotrwały może przetrwać. Waty nic do tego nie mają.
Te 6A to już maksymalny prąd jaki wytrzymają styki o takiej powierzchni i sile docisku. A 230V to napięcie przy którym jest w stanie zgasić łuk i zapewnić skuteczną izolację. I wcale to nie gwarantuje, że poradzi sobie z 8A przy 24V. W przyczepce mamy prąd stały, przy którym bardzo trudno zgasić łuk- napięcie ma stałą wartość. Przy prądzie przemiennym dla którego podano parametry tego wyłącznika napięcie 100 razy wciągu sekundy ma wartość zero i łuk gaśnie sam. Wiedzą o tym spawacze, w spawarce transformatorowej wystarczy drgnięcie łapki i zgasło (napięcie przemienne) a w w wirówce czy inwerterze trzeba naprawdę szybko i daleko zabrać elektrodę bo będzie pryskać (prąd stały)
Bartek sq7brhatbartekkreukrorg 609-220-575 frotka a sport+126e
http://www.ledats.pl żarówki led i panele słoneczne- załatwię spory rabat ;)
http://bartek.eu.org


Wróć do „Instalacje”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości