Lampy tylne zespolone "wszystko w 2"

czyli elektryka, hydraulika i gaz ...
jacek45
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 647
Rejestracja: wtorek, 12 lut 2008, 17:15
Lokalizacja: Opole

Re: Lampy tylne zespolone "wszystko w 2"

Postautor: jacek45 » niedziela, 2 lut 2020, 18:26

Witam!
I ja w temacie tylnych lamp w trące swoje.A mianowicie w mojej p-pce od początku jej istnienia były dwie wiązki i dwie wtyczki.Dlatego
przy haku mam dwa gniazda.Jest to całkiem wygodne I- wtyczka-gniazdo to:światła zewnętrzne ;II- wtyczka-gniazdo oświetlenie wnętrza,lodówka,
oraz światło cofania.Pozdrawiam.

eloziomwaw
Posty: 90
Rejestracja: sobota, 25 sty 2020, 23:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: Lampy tylne zespolone "wszystko w 2"

Postautor: eloziomwaw » niedziela, 2 lut 2020, 20:19

Murano pisze:
eloziomwaw pisze:
Murano pisze:
eloziomwaw pisze:Hej,
O ile w aucie masz 13 pin.
Jeśli nie masz to dorzuć kilka stówek na wymianę modułu i wiązki. A za 200 zł można kupić już niezłe neony lub LEDy.


na razie w Vectrze nie mam haka, przyczepka przyciągnięta autem służbowym :-)
hak 300 zł. a wiązka z modułem 7 pin 250 zł (dedykowana, plug and play), montaż samodzielny na kanale 1-2 h.
nie inwestuje w 13 bo auto będę zmieniać na coś 4x4

a lampy kwestia gustu :)
pozdrawiam
Niewiadów N126N 1990 r.
Vectra C kombi 163 hp.

Awatar użytkownika
Murano
Moderator
Moderator
Posty: 4859
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: Lampy tylne zespolone "wszystko w 2"

Postautor: Murano » niedziela, 2 lut 2020, 20:58

eloziomwaw pisze:nie inwestuje w 13 bo auto będę zmieniać na coś 4x4

a lampy kwestia gustu :)

Wiec nie możesz założyć takich z lampą cofania.
Ot i masz odpowiedź na swoje pytanie z pierwszego posta.
125%normy każdego dnia!
n126 1973'
N126e 1983'
N132t 1980'
125p 1985'
Simson S51 1990'
Wigry 75', Wigry 3 78', Wigry 5 90'
Fiat Croma II
Dystans 2018: 4 nocki/ 810 km
Wątek remontowy n126e
Wątek remontowy n132t

Awatar użytkownika
tantalos
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2043
Rejestracja: poniedziałek, 16 mar 2015, 17:32
Lokalizacja: Rybnik

Re: Lampy tylne zespolone "wszystko w 2"

Postautor: tantalos » niedziela, 2 lut 2020, 21:17

Gdzieś już pisałem i namawiam do stosowania gniazda 13 pin. Oprócz tego że mamy komplet świateł w przyczepce i dodatkowy "sztrom" na pokładzie to dużą zaletą jest wkręcana wtyczka która trzyma się pewnie w gniazdku. W nowej towarówce od razu zmieniłem bo poprzednio było 7 pin i czasami coś nie stykało mimo że wtyczka jak i gniazdo, metalowe i w dobrej kondycji. Oczywiście mając instalację 7 nic nie stoi na przeszkodzie aby podmienić tylko złącze na 13.
Odnośnie lamp to każde inne niż oryginał będą "z czegoś"; rozrzutnika, traktora, kombajnu itd. Każdemu będą się z czymś kojarzyć. Fajne ledy ma Archie i Murano ale montują tego wiele w lawetach i naczepach i można mieć też takie skojarzenia. Minusem tych lamp jest cena i nienaprawialność w razie spalenia się którejś sekcji. Z obserwacji moich wynika że największym zaś jest słaba widoczność kierunkowskazu po naciśnięciu stopu. Nie piszę że go nie widać ale wtedy wszystko się zlewa.
Ostatnio zmieniony niedziela, 2 lut 2020, 21:31 przez tantalos, łącznie zmieniany 1 raz.

eloziomwaw
Posty: 90
Rejestracja: sobota, 25 sty 2020, 23:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: Lampy tylne zespolone "wszystko w 2"

Postautor: eloziomwaw » niedziela, 2 lut 2020, 21:22

w Vectrze moduł pewnie inny na 13,
w lekkiej przyczepce światło cofania nie jest obowiązkowe, a czy przepisy się nie zmieniły i nie wymagane są także pozycje przednie świecące i wystarczą tylko odblaski ?
pozdrawiam
Niewiadów N126N 1990 r.
Vectra C kombi 163 hp.

Awatar użytkownika
Murano
Moderator
Moderator
Posty: 4859
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: Lampy tylne zespolone "wszystko w 2"

Postautor: Murano » niedziela, 2 lut 2020, 21:31

eloziomwaw pisze:w Vectrze moduł pewnie inny na 13,
w lekkiej przyczepce światło cofania nie jest obowiązkowe, a czy przepisy się nie zmieniły i nie wymagane są także pozycje przednie świecące i wystarczą tylko odblaski ?

To wynika z przepisów o warunkach technicznych pojazdu.
Przed 86 rokiem nie ma obowiązku.
125%normy każdego dnia!
n126 1973'
N126e 1983'
N132t 1980'
125p 1985'
Simson S51 1990'
Wigry 75', Wigry 3 78', Wigry 5 90'
Fiat Croma II
Dystans 2018: 4 nocki/ 810 km
Wątek remontowy n126e
Wątek remontowy n132t

Awatar użytkownika
kooba
Administrator
Administrator
Posty: 4298
Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Lampy tylne zespolone "wszystko w 2"

Postautor: kooba » niedziela, 2 lut 2020, 21:49

Nie jestem przekonany jak to jest ze światłem cofania w przyczepie. Internet twierdzi, że jest obowiązkowe w przyczepie ciężkiej. Gdzieś kiedyś ktoś mi powiedział, że jak światło jest to ma działać. Tylko nigdzie nie mogę znaleźć paragrafu na to. A fakty są takie, że kupiłem nową towarówkę 750 DMC i producent zamontował lampę ze światłem cofania, w którym nawet żarówki nie ma o przewodzie od wtyczki nie wspominając. I taka przyczepa ma homologacje.

eloziomwaw
Posty: 90
Rejestracja: sobota, 25 sty 2020, 23:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: Lampy tylne zespolone "wszystko w 2"

Postautor: eloziomwaw » niedziela, 2 lut 2020, 22:13

kooba pisze: I taka przyczepa ma homologacje.


W takich przyczepkach co nie wymagają przeglądu itp. Raczej policja aż tak rygorystycznie wszystkiego nie sprawdza, chyba że trafi się służbista :-[
pozdrawiam
Niewiadów N126N 1990 r.
Vectra C kombi 163 hp.


Wróć do „Instalacje”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość