Przekaźnik instalacyjny - co to jest i po co?

czyli elektryka, hydraulika i gaz ...
Awatar użytkownika
Fiacior75
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1934
Rejestracja: niedziela, 7 cze 2015, 22:02
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Przekaźnik instalacyjny - co to jest i po co?

Postautor: Fiacior75 » sobota, 10 paź 2015, 08:18

Nooo kolega Nil dobrze to napisał to jest kolejna strona tego wyłącznika różnicowego.
FB - Weselny Fiat 125p


Fiat125 1975r
Komar231B
N-250

ttaber
Posty: 196
Rejestracja: piątek, 29 sie 2014, 10:22

Re: Odp: Przekaźnik instalacyjny - co to jest i po co?

Postautor: ttaber » sobota, 10 paź 2015, 09:03

niebieski-n2 pisze:Lepiej jednak, żeby wyłączyła czasem, kiedy nie powinna - niż żeby nie wyłączyła, kiedy powinna. Nie zdarzyło mi się to jednak nigdy.


Też jestem tego zdania.

Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2

Awatar użytkownika
NIL2
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 541
Rejestracja: wtorek, 15 lut 2011, 15:50

Re: Przekaźnik instalacyjny - co to jest i po co?

Postautor: NIL2 » czwartek, 15 paź 2015, 15:26

Przekazniki , styczniki , solary , regulatory , różnicówki , może jeszcze UP-sa na wypadek zaniku lub spadku napięcia , przetwornicę z 12V= na 230 ; prostownik z buforowym doładowywaniem akumulatora i przepięciówkę obowiązkowo - bo latem są burze - bajery rowery , ledy i dodatkowy specjalny do ledów zasilacz; ciepła woda osobno , zimna osobno i wyjdzie N-ka lux :lol: :lol: :lol: ;ale mi się zaraz dostanie :D

Ludzie opamiętajcie się ; S-ki owszem - wystarczy jedna 16A a na upartego 2 szt. 1 szt 10A typu B na oświetlenie ( jak mamy oprawy na 230 V ) i 1 szt. 16A typu B na gniazda instalacja 230V 3-przewodowa i najważniejsza sprawa porządny 3x2,5 mm przedłużacz z wtyczką i gniazdem 16A !
Praktyka i samo życie mówią , że i tak gniazdo z którego się zasilimy ma zabezpieczenie 6A , 10A to norma a za 16A to już się spotkałem , że i owszem ale za dodatkową opłatą . Przyczepkę zasilamy z przedłużacza a nieraz z dwóch połączonych szeregowo , na jego końcu mamy naszą przyczepę ( odbiornik ruchomy , przenośny , jak by nie określił ale tak jest ) i co ? - różnicówkę :shock:
Pozdrawiam i z góry zaznaczam , że nie dam się wciągnąć w żadne dyskusje w tym temacie ( Ci koledzy , którzy mają aktualne uprawnienia SEP-owskie E + D z pomiarami wiedzą o co chodzi :) )
Pozdrowionka i aby do wiosny :wave:

ttaber
Posty: 196
Rejestracja: piątek, 29 sie 2014, 10:22

Re: Przekaźnik instalacyjny - co to jest i po co?

Postautor: ttaber » czwartek, 15 paź 2015, 19:12

NIL2 pisze:Pozdrawiam i z góry zaznaczam , że nie dam się wciągnąć w żadne dyskusje w tym temacie ( Ci koledzy , którzy mają aktualne uprawnienia SEP-owskie E + D z pomiarami wiedzą o co chodzi :) )
Pozdrowionka i aby do wiosny :wave:


Heh. Coś tam chciałem odpisać, w temacie. Ale to dziwaczne oświadczenie...hmm...myślałem, że jak forum to o to chodzi żeby sobie pogadać, podyskutować, poargumentować, dowiadując się czegoś przy okazji. No ale trudno. Nie mam uprawnień SEP-owskich E+D, wogóle nie mam żadnych uprawnień, to się widać nie dowiem :D.

PS. Również pozdrawiam - bez żadnych złośliwości - serio. :wave:

Awatar użytkownika
vvarrior
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1611
Rejestracja: środa, 8 sie 2012, 00:27
Lokalizacja: Warszawa

Re: Przekaźnik instalacyjny - co to jest i po co?

Postautor: vvarrior » piątek, 16 paź 2015, 00:05

A ja mam SEP i różnicówkę też mam. 16...10...6A dobre są jako zabezpieczenie przeciw-zwarciowe a nie przeciw-porażeniowe. Bo idąc tropem że na słupku na kempingu jest max 10A to po co w przyczepie jakikolwiek?
Każdy "robi pod siebie" i dla mnie rozdzielnia przyczepki bardziej jest bliższa interpretacji jako mobilna/tymczasowa rozdzielnia na budowie gdzie różnicówka musi być i musi być sprawdzana przed każdorazowym rozpoczęciem pracy niż jako czajnik czy lampka na kółkach na długim przedłużaczu.


...
LandRover II Td5 + N132
RemontN132t
RemontN126e

Awatar użytkownika
reflexes
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 10870
Rejestracja: czwartek, 10 sty 2013, 09:16

Re: Przekaźnik instalacyjny - co to jest i po co?

Postautor: reflexes » piątek, 16 paź 2015, 07:22

Jako ciekawostkę napiszę Wam, że w Chateau do dzisiaj nie znalazłem bezpiecznika na wejściu 230V do przyczepy :wtf: . Jedyne bezpieczniki jakie znalazłem są na zasilaczy na wejściu 230V i na wyjściu 12V. Nie widać też żeby ktoś to przerabiał. Jest tylko oryginalna puszka, do której dochodzi zasilanie i jest rozdzielane na przód i tył przyczepy.

Awatar użytkownika
Karolus
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2065
Rejestracja: środa, 24 paź 2012, 20:24
Lokalizacja: Przemyśl

Re: Przekaźnik instalacyjny - co to jest i po co?

Postautor: Karolus » piątek, 16 paź 2015, 08:50

reflexes pisze:Jako ciekawostkę napiszę Wam, że w Chateau do dzisiaj nie znalazłem bezpiecznika na wejściu 230V do przyczepy :wtf: . Jedyne bezpieczniki jakie znalazłem są na zasilaczy na wejściu 230V i na wyjściu 12V. Nie widać też żeby ktoś to przerabiał. Jest tylko oryginalna puszka, do której dochodzi zasilanie i jest rozdzielane na przód i tył przyczepy.




Być może za wejście do cepki 220v odpowiada bezpiecznik pola kempingowego?

Dariusz
Posty: 17
Rejestracja: środa, 9 wrz 2015, 08:46
Lokalizacja: Toruń

Re: Przekaźnik instalacyjny - co to jest i po co?

Postautor: Dariusz » piątek, 16 paź 2015, 09:41

Jeżeli chodzi o zastosowanie różnicówki i o bezpieczniki w przyczepie to sprawa wygląda tak.; Na tym się znam bardzo dobrze. Jestem elektrykiem z zawodu i w tym zawodzie przepracowałem już wiele lat. Powiem jak zrobię u siebie. Będą dwa zabezpieczenia; różnicówka 30mA i bezpiecznik dwubiegunowy 16A. Wyjaśniam : Różnicówka zapewni bezpieczeństwo, szczególnie przy przewodach w przedsionku, które leżą na ziemi, oraz na urządzeniach które tam używamy. Środek przyczepy jest pod tym względem bezpieczniejszy. Izolowana od ziemi podłoga, brak części metalowych połączonych z ziemią. Dlaczego osobno różnicówka i wyłącnik dwubiegunowy, wyjaśniam. Różnicówka czuwa nad upłynnością prądu. Jeżeli upłynność przekroczy 30mA wyłącza obwód. Bezpiecznik zabezpiecza przed zbyt dużym prądem. Można zastosować różnicówkę z wbudowanym bezpiecznikiem, ale kiedy wyłączy się nie wiemy, z jakiej przyczyny. Jeżeli chodzi o podłączenie różnicówki- faza-neutralny(zero), to obecnym różnicówkom nie robi to różnicy. Bezpiecznik dwubiegunowy- ma odłączać obydwa przewody. Nawet jeżeli wiemy w którym przewodzie na zasilaniu jest faza, to może ktoś przełączyć nasz przewód do innego gniazdka i będzie inaczej. Ja zastosuję kabel zasilający z dwoma gniazdkami, w jednym będzie faza z lewej, w drugim z prawe strony. Przyłącze do przyczepy będzie na normalną wtyczkę, w pojemniku z przodu przyczepy.

Awatar użytkownika
reflexes
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 10870
Rejestracja: czwartek, 10 sty 2013, 09:16

Re: Przekaźnik instalacyjny - co to jest i po co?

Postautor: reflexes » piątek, 16 paź 2015, 10:19

Być może za wejście do cepki 220v odpowiada bezpiecznik pola kempingowego?

Być może ale jak sam pewnie wiesz skrzynki na polach są bardzo różne. Czasem nowoczesne z bezpiecznikiem automatycznymi, a czasem jeszcze z topikowymi wewnątrz których nie wiadomo czy jest jeszcze wkładka topikowa czy kawał gwoździa żeby co chwila nie wywalało. W związku z powyższym ja u siebie mam w planie ten fabryczny błąd poprawić i dorzucić chociaż przeciążeniowy, a może i różnicówkę też.

Awatar użytkownika
dworek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1457
Rejestracja: sobota, 30 cze 2012, 18:18
Lokalizacja: Opole

Re: Przekaźnik instalacyjny - co to jest i po co?

Postautor: dworek » sobota, 17 paź 2015, 11:22

Dariusz pisze:.... Nawet jeżeli wiemy w którym przewodzie na zasilaniu jest faza, to może ktoś przełączyć nasz przewód do innego gniazdka i będzie inaczej...


Zawsze sprawdzam kontrolą gdzie jest faza ale o tym nie pomyślałem.... :?
To cenna uwaga :D
To napisałem ja, dworek 8-)


Wróć do „Instalacje”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości