Przekaźnik instalacyjny - co to jest i po co?

czyli elektryka, hydraulika i gaz ...
Awatar użytkownika
pawko
Posty: 297
Rejestracja: czwartek, 20 cze 2013, 16:38
Lokalizacja: Blachownia

Przekaźnik instalacyjny - co to jest i po co?

Postautor: pawko » niedziela, 30 sie 2015, 21:35

Pierwotnie w mojej przyczepie instalacja wyglądała tak, że z eski były wyprowadzone przewody do kilku gniazdek 230V oraz do transformatora 230-12. Przewody do transformatora były jednak wyprowadzone "poprzez" jakieś ustrojstwo zwące się HAGER ER120 widoczne na foto. Wyczytałem, że jest to jakiś przekaźnik instalacyjny, tylko że jestem zielony w temacie elektryki i nic mi to nie mówi.
Docelowo w przyczepie będzie bardzo skromna instalacja 230V - 2 gniazdka w bakiście, do ładowarki aku i zasilacza 12v i jedno gniazdko w okolicy szafki kuchennej.
Czy ktoś mi podpowie jaką rolę mogło spełniać to urządzenie oraz czy przy moich założeniach co do finalnej formy instalacji 230V będzie mi to potrzebne?
(foto z trzech stron, aby było widać co jak jest podłączone)
Załączniki
P8280215.JPG
P8280216.JPG
P8280217.JPG
"Co to jest droga to najlepiej dowiedzieć się nogami. A już obowiązkowo bosymi. Dobrze przy tym aby piach nie był ot taki sobie..."

n132d

SP3OW
Posty: 55
Rejestracja: niedziela, 10 maja 2015, 21:43
Kontaktowanie:

Re: Przekaźnik instalacyjny - co to jest i po co?

Postautor: SP3OW » niedziela, 30 sie 2015, 21:55

Ten przekażnik jest moim zdaniem zbedny ;)

http://www.hager.pl/produkty-wycofane/er120/12400.htm

Jak bedziesz go wywalał warto przeciwporażeniówkę zamontować do instalacji.

Awatar użytkownika
pawko
Posty: 297
Rejestracja: czwartek, 20 cze 2013, 16:38
Lokalizacja: Blachownia

Re: Przekaźnik instalacyjny - co to jest i po co?

Postautor: pawko » niedziela, 30 sie 2015, 23:10

SP3OW pisze:Jak bedziesz go wywalał warto przeciwporażeniówkę zamontować do instalacji.


...właśnie zastanawiałem się nad tym przeciwporażeniowym.