Montaż Carver 1800 Sb w niewiadów n126n

czyli elektryka, hydraulika i gaz ...
Awatar użytkownika
reflexes
Moderator
Moderator
Posty: 7111
Rejestracja: czwartek, 10 sty 2013, 09:16
Lokalizacja: Quedin / Insula Sanctae Mariae / Marienwerder / Kwidzyn (pomorskie)

Re: Montaż Carver 1800 Sb w niewiadów n126n

Postautor: reflexes » środa, 18 lis 2015, 12:15

Masz już na forum tańszą wersję trumaventu autorstwa kolegi Janek vvarriora
viewtopic.php?p=71827#p71827
Kia Sportage II 2.0 CRDi + Adria Unica 5204 wcześniej Chateau Cantara 908 i Niewiadów N126N
| 2018 - 65 nocy, 5384 km | 2017 - 53 noce, 6335 km | 2016 - 42 noce, 3840 km |

Awatar użytkownika
woyek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 47
Rejestracja: czwartek, 17 lip 2014, 22:54
Lokalizacja: Chrzanów

Re: Montaż Carver 1800 Sb w niewiadów n126n

Postautor: woyek » czwartek, 19 lis 2015, 09:40

tylko to jest 230 V, a ja preferuję niezależność od podłączenia do prądu.

Awatar użytkownika
pawlo fiona n126e
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 960
Rejestracja: czwartek, 15 sie 2013, 19:52
Lokalizacja: Mielec

Re: Montaż Carver 1800 Sb w niewiadów n126n

Postautor: pawlo fiona n126e » czwartek, 19 lis 2015, 12:37

woyek pisze:A wentylator od 126p ? on jest chyba mały dużo tańszy od trumavent :P


Ale chyba nie wytrzyma takiej temperatury (odkształci się).
Dystans-nocy w 2016:9300 km/54
Dystans-nocy w 2017 :6960 km/41
Dystans-nocy w 2018 :800 km/6

Awatar użytkownika
naal
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1683
Rejestracja: niedziela, 19 maja 2013, 20:54
Lokalizacja: Łódź

Re: Montaż Carver 1800 Sb w niewiadów n126n

Postautor: naal » czwartek, 19 lis 2015, 20:45

Większość aut ma dmuchawę jeszcze przed nagrzewnicą tj. dmucha zimnym powietrzem, które dopiero później się nagrzewa. Wnioskując można stwierdzić, że spora ich część nie poradzi sobie z tak wysoką temperaturą.
Ford Focus TDDI
N126N
N132t
"Non est fallus at provintia"
Obrazek

grzesiek0

Re: Montaż Carver 1800 Sb w niewiadów n126n

Postautor: grzesiek0 » poniedziałek, 23 lis 2015, 09:29

Woyek, będziesz robił jakąś fotorelację?
Ja jestem przed montażem carvera i chętnie popatrzyłbym co i jak.

Awatar użytkownika
woyek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 47
Rejestracja: czwartek, 17 lip 2014, 22:54
Lokalizacja: Chrzanów

Re: Montaż Carver 1800 Sb w niewiadów n126n

Postautor: woyek » poniedziałek, 23 lis 2015, 09:35

Tak zamierzam robić. Ale na razie stanąłem na tym, że zrobiłem dziurę w podłodze. Niestety praca i obowiązki nie pozwalają czego zdjęcie jest już w temacie.

GrzegorzBruta

Re: Montaż Carver 1800 Sb w niewiadów n126n

Postautor: GrzegorzBruta » niedziela, 25 wrz 2016, 03:11

Witam. Dzisiaj zakupiłem piecyk Truma 1800 z wylotem spalin w podłodze. Problem z montażem pojawia się gdy chcemy podpiąć gaz do piecyka. Mianowicie w tym angielskim piecyku są gwinty, których nie ma nawet w tablicach z gwintami;)
Wszystko nietypowe. Schody zaczynają się w momencie kiedy napotkamy u spodu piecyka podłącze w postaci miedzianej rurki 8 mm ! Oczywiście po kilku dniach rozmyślań i odwiedzinach kilku sklepów z instalacją gazową opadły mi ręce ze zdziwienia. Chciałem podpiąć ten piecyk pod butlę 11 kg
Ktoś zaraz powie....to podpinaj! Nie jest tak łatwo jak się wydaje. Butla gazowa 11 kg ma gwint 1/2'' i przejście na węża gr 10 mm! z redukcją na małą butlę to żaden problem - jedyne 6 zł.
Jak rozwiązać problem przejścia z przewodu miedzianego gr 8 mm na węża ( w środku średnica 10 mm ) Okazuje się, że nie jest to prosta sprawa.
Problem przejścia z miedzianej rurki piecyka gr 8 mm to spokojnie ale już redukcji na węża 10 mm to już klops. Jak pasuje w środku wąż to na zewnątrz za gruby lub za cienki.
Pozostaje tylko tokarka i tokarz ;)
Nawet gdyby ktoś znalazł rozwiązanie to okaże się, że będziemy mieli kilka redukcji i kilka śrubunków. Czyli plątanina przejściówek! Powinna być jedna taka przejściówka a nie kilka. Każde łącze to ewentualny wyciek gazu.
Gratuluję branży gazowej za taką ilość pomysłów i ustaw unijnych za taki bałagan na rynku. Nie dziwię się, że potem mamy wypadki. Ludzie idą na łatwiznę montując takie rzeczy na różne własne sposoby i się nie dziwię bo widzę sam po sobie jak wygląda taka ( ZABAWA ) Dla niewtajemniczonych wygląda to tak jak z gniazdkami elektrycznymi w różnych krajach i żeby podpiąć swoje urządzenie wkładamy kolejne przejścia z przejść a po drodze i tak robimy dwa druty na skrętkę.
Na zdjęciu u Państwa przyczepy i tego samego piecyka który ja również będę montował macie Państwo założone redukcje i wszystko to "wisi " na rurce średnicy 8 mm
Widzę również przejściówki i węża z instalacji samochodowej Faro. Niestety ta firma nie produkuje węży o średnicy większej niż 8 mm dlatego na końcu tego węża nie macie już tak wesoło;) Druga sprawa średnica zewnętrzna tego węża nie pasuje nigdzie indziej tylko w końcówki tej firmy i tu się kończy i zaczyna się na końcu tego węża taki sam problem jak na wyjściu z piecyka. Czyli co byśmy nie dołożyli z przodu to na końcu i tak jest problem!
Nie bym się czepiał bo nie mam takiego zamiaru. Chciałem jedynie nakreślić sprawę, że nie jest tak wesoło z podłączeniem tego wszystkiego w fachowy i co za tym idzie bezpieczny sposób.
Pozdrawiam Grzegorz

Awatar użytkownika
stachu_gda
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2296
Rejestracja: wtorek, 24 mar 2015, 08:12
Lokalizacja: Przywidz (Pomorskie)

Re: Montaż Carver 1800 Sb w niewiadów n126n

Postautor: stachu_gda » niedziela, 25 wrz 2016, 21:02

GrzegorzBruta pisze:Witam. Dzisiaj zakupiłem piecyk Truma 1800 z wylotem spalin w podłodze. Problem z montażem pojawia się gdy chcemy podpiąć gaz do piecyka. Mianowicie w tym angielskim piecyku są gwinty, których nie ma nawet w tablicach z gwintami;)
Wszystko nietypowe. Schody zaczynają się w momencie kiedy napotkamy u spodu piecyka podłącze w postaci miedzianej rurki 8 mm ! Oczywiście po kilku dniach rozmyślań i odwiedzinach kilku sklepów z instalacją gazową opadły mi ręce ze zdziwienia. Chciałem podpiąć ten piecyk pod butlę 11 kg
Ktoś zaraz powie....to podpinaj! Nie jest tak łatwo jak się wydaje. Butla gazowa 11 kg ma gwint 1/2'' i przejście na węża gr 10 mm! z redukcją na małą butlę to żaden problem - jedyne 6 zł.
Jak rozwiązać problem przejścia z przewodu miedzianego gr 8 mm na węża ( w środku średnica 10 mm ) Okazuje się, że nie jest to prosta sprawa.
Problem przejścia z miedzianej rurki piecyka gr 8 mm to spokojnie ale już redukcji na węża 10 mm to już klops. Jak pasuje w środku wąż to na zewnątrz za gruby lub za cienki.
Pozostaje tylko tokarka i tokarz ;)
Nawet gdyby ktoś znalazł rozwiązanie to okaże się, że będziemy mieli kilka redukcji i kilka śrubunków. Czyli plątanina przejściówek! Powinna być jedna taka przejściówka a nie kilka. Każde łącze to ewentualny wyciek gazu.
Gratuluję branży gazowej za taką ilość pomysłów i ustaw unijnych za taki bałagan na rynku. Nie dziwię się, że potem mamy wypadki. Ludzie idą na łatwiznę montując takie rzeczy na różne własne sposoby i się nie dziwię bo widzę sam po sobie jak wygląda taka ( ZABAWA ) Dla niewtajemniczonych wygląda to tak jak z gniazdkami elektrycznymi w różnych krajach i żeby podpiąć swoje urządzenie wkładamy kolejne przejścia z przejść a po drodze i tak robimy dwa druty na skrętkę.
Na zdjęciu u Państwa przyczepy i tego samego piecyka który ja również będę montował macie Państwo założone redukcje i wszystko to "wisi " na rurce średnicy 8 mm
Widzę również przejściówki i węża z instalacji samochodowej Faro. Niestety ta firma nie produkuje węży o średnicy większej niż 8 mm dlatego na końcu tego węża nie macie już tak wesoło;) Druga sprawa średnica zewnętrzna tego węża nie pasuje nigdzie indziej tylko w końcówki tej firmy i tu się kończy i zaczyna się na końcu tego węża taki sam problem jak na wyjściu z piecyka. Czyli co byśmy nie dołożyli z przodu to na końcu i tak jest problem!
Nie bym się czepiał bo nie mam takiego zamiaru. Chciałem jedynie nakreślić sprawę, że nie jest tak wesoło z podłączeniem tego wszystkiego w fachowy i co za tym idzie bezpieczny sposób.
Pozdrawiam Grzegorz


Składasz całość na rurce 8mm i złączkach RVS8 i RST8, nie widzę szczerze mówiąc problemu :)

Awatar użytkownika
naal
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1683
Rejestracja: niedziela, 19 maja 2013, 20:54
Lokalizacja: Łódź

Re: Montaż Carver 1800 Sb w niewiadów n126n

Postautor: naal » poniedziałek, 26 wrz 2016, 10:54

Można nawet kupić węża do reduktora z zakluta końcówką. Ja u gaziarza samochodowego kupilem przejście na weza troche kombinowane ale wszystko szczelne
Ford Focus TDDI
N126N
N132t
"Non est fallus at provintia"
Obrazek

Awatar użytkownika
stachu_gda
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2296
Rejestracja: wtorek, 24 mar 2015, 08:12
Lokalizacja: Przywidz (Pomorskie)

Re: Montaż Carver 1800 Sb w niewiadów n126n

Postautor: stachu_gda » poniedziałek, 26 wrz 2016, 10:57

naal pisze:Można nawet kupić węża do reduktora z zakluta końcówką. Ja u gaziarza samochodowego kupilem przejście na weza troche kombinowane ale wszystko szczelne


Ja u siebie kupiłem właśnie w igaz wąż z zakutą końcówką taką co wchodzi w wielozawór, a z drugiej strony ma gwint na reduktor. Temat jest na spokojnie do rozkminy i wbrew pozorom nie jest trudny, więc koledze polecam na spokojnie przyjrzeć się złączkom jakie są na rynku i będzie wszystko jasne.

Awatar użytkownika
Mr.Makarena
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 465
Rejestracja: wtorek, 17 kwie 2012, 12:53

Re: Montaż Carver 1800 Sb w niewiadów n126n

Postautor: Mr.Makarena » poniedziałek, 26 wrz 2016, 15:31

Ja skladalem na faro . Wszystko pasowalo idealnie .
Pozdrawiam :

Mr.Makarena

GrzegorzBruta

Re: Montaż Carver 1800 Sb w niewiadów n126n

Postautor: GrzegorzBruta » poniedziałek, 24 paź 2016, 07:21

Wreszcie skompletowałem brakujące elementy do montażu piecyka. Montaż na elementach Faro jaki zastosowałem nie jest taki prosty. Faro jest dostosowany do instalacji LPG w samochodach. Od piecyka poprowadzony jest wąż gazowy Faro i potem? Spotykają się 3 węże! Każdy innej średnicy! Przejścia złączki itp. Jest tego trochę a jak ktoś ma lepsze rozwiązanie to czekam na propozycje ;) Ja nie mam gwintu na reduktorze (gwint na reduktorze jest do butli), wystaje króciec z reduktora na który przychodzi wąż pomarańczowy gazowy. Żeby połączyć tego węża wychodzącego od reduktora z wężem Faro należy użyć trzeciego węża ( to ten krótki wąż na foto ) potrzebny do tego wszystkiego jest jeszcze nypel z jednej strony 3/8 " z drugiej zaś króciec do węża. Wszystko to skomplikowane i jak pisałem wcześniej plątanina przejściówek.

Awatar użytkownika
kooba
Administrator
Administrator
Posty: 3634
Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Montaż Carver 1800 Sb w niewiadów n126n

Postautor: kooba » poniedziałek, 24 paź 2016, 09:14

Lepiej byś zrobił dokładając do tego zawór trumy. Dzisiaj masz do podłączenia tylko piecyk, ale zaraz pojawią się kuchenki, grille, szybko złączki, piecyki do wody i inne gadżety.
A jak dokupisz zawór to masz jeden wąż za dużo. Zdejmij ten wąż co masz teraz przy reduktorze, a z tego krótkiego obetnij końcówkę 3/8. Luźny koniec założysz na reduktor, a ten z króćcem zakręcisz do zaworu.

GrzegorzBruta

Re: Montaż Carver 1800 Sb w niewiadów n126n

Postautor: GrzegorzBruta » poniedziałek, 24 paź 2016, 21:15

Też tak myślałem zrobić ale nie wiem jaka jest średnica tego węża w środku ? Jak obetnę, czy później nałożę go na reduktor ?

Awatar użytkownika
kooba
Administrator
Administrator
Posty: 3634
Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Montaż Carver 1800 Sb w niewiadów n126n

Postautor: kooba » wtorek, 25 paź 2016, 00:36

Jak będzie ciasno to płyn do mycia naczyń, a jak będzie bardzo ciasno to podgrzewanie.


Wróć do „Instalacje”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości