Trumavent 12V podłączenie

czyli elektryka, hydraulika i gaz ...
Awatar użytkownika
stachu_gda
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2602
Rejestracja: wtorek, 24 mar 2015, 08:12
Lokalizacja: Przywidz (Pomorskie)

Trumavent 12V podłączenie

Postautor: stachu_gda » poniedziałek, 13 cze 2016, 20:16

Przyszedł dzisiaj do mnie Trumavent. Jest to model TEB 1 z panelem sterowania prostokątnym który ma pokrętło i 3 pozycje przełącznika (wł/wył/A).

Mam kilka pytań:

1) Pozycja "A" włącznika - rozumiem że to jest jakieś "auto"? Ale z czym to się je? Czy to jakoś "gada" z piecykiem Trumy?
2) Pilot jest podłączony więc tu nie mam wątpliwości ale chciałbym podłączyć zasilanie żeby sprawdzić wentylator i mam tu 3 kable: zielony z niebieskimi paskami (masa?) oraz dwa białe z pomarańczowymi (czerwonymi?) paskami. Jeden z biało-czerwonych kabli jest wcześniej ucięty drugi na równi z zielonym stąd moje podejrzenie że ten "krócej ucięty" ma jakiś związek z trybem auto? Poza tym kable biało czerwone się na zewnątrz niczym nie różnią.

Podpowiedzcie proszę wentylowanie koledzy :)

Awatar użytkownika
CornBlumenBlau
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 4377
Rejestracja: niedziela, 9 gru 2012, 16:44
Lokalizacja: Siradiensis

Re: Trumavent 12V podłączenie

Postautor: CornBlumenBlau » poniedziałek, 13 cze 2016, 20:25

1. Pozycja auto działa tak, że gdy czujnik temperatury umieszczony w korpusie wentylatora wykryje wzrost temperatury automatycznie zwiększa obroty do zadanej na pokrętle predkości. Kiedy termostat (kapilara) zacznie domykać zawór trumy i piecyk bedzie chwilowo grzał na minimum (świeczka) wentylator również zwolni do minimum.
Fajnie to wspołpracuje ale to raczej rozwiązanie oszczędzajace energię przy sporym mrozie. Zwykle w zupelności wystarczy trumawent ustawiony na manualnym minimum.
Niewiadówkodystansonoce
2016: 75 / 6892 km
2017: 85 / 6820 km
2018: 81 / 4651 km
2019: 67 / 4888 km
2020: 74 / 3670 km
2021: 75 / 3953 km
2022: 64 / 2978 km
2023: 54 / 6976 km
2024: 2 / 0280 km

Awatar użytkownika
stachu_gda
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2602
Rejestracja: wtorek, 24 mar 2015, 08:12
Lokalizacja: Przywidz (Pomorskie)

Re: Trumavent 12V podłączenie

Postautor: stachu_gda » poniedziałek, 13 cze 2016, 20:27

Ok czyli jeden z kabelków zapewne powinien iść do termostatu żeby mogło pracować na auto, jeśli z auto nie chcę korzystać to nożyczki i z głowy? :)

Awatar użytkownika
CornBlumenBlau
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 4377
Rejestracja: niedziela, 9 gru 2012, 16:44
Lokalizacja: Siradiensis

Re: Trumavent 12V podłączenie

Postautor: CornBlumenBlau » poniedziałek, 13 cze 2016, 20:35

Nie, podlączenie czujnika temperatury znajduje się wewnątrz trumawenta.
Tak naprawdę zastanawiam się po co masz na wyjsciu 3 kable. To na jest 12v?
Już nie pamiętam jak to bylo u mnie, ale w zupelności wystarczą 2, plus i minus.
Odkręć tę małą pokrywkę gdzie wchodzą kable, tam powinno wszystko być opisane.
Niewiadówkodystansonoce
2016: 75 / 6892 km
2017: 85 / 6820 km
2018: 81 / 4651 km
2019: 67 / 4888 km
2020: 74 / 3670 km
2021: 75 / 3953 km
2022: 64 / 2978 km
2023: 54 / 6976 km
2024: 2 / 0280 km

Awatar użytkownika
stachu_gda
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2602
Rejestracja: wtorek, 24 mar 2015, 08:12
Lokalizacja: Przywidz (Pomorskie)

Re: Trumavent 12V podłączenie

Postautor: stachu_gda » poniedziałek, 13 cze 2016, 20:37

CornBlumenBlau pisze:Nie, podlączenie czujnika temperatury znajduje się wewnątrz trumawenta.
Tak naprawdę zastanawiam się po co masz na wyjsciu 3 kable. To na jest 12v?
Już nie pamiętam jak to bylo u mnie, ale w zupelności wystarczą 2, plus i minus.
Odkręć tę małą pokrywkę gdzie wchodzą kable, tam powinno wszystko być opisane.


No właśnie też mnie zastanawiają te 3 kable zamiast dwóch. Idę po śrubokręt i będzie relacja.

Hehe i wszystko jasne są 3 kabelki masowe zmostkowane wychodzące z trumaventa widocznie ktoś coś podłączał dalej tym samym zasilaniem :)

Sprawę elektryki uważam za zamknięta.


Wróć do „Instalacje”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 50 gości