Witam, po kilku latach poszukiwań udało mi się kupić przyczepkę. Padło na N126NT z 2006 roku w stanie prawie fabrycznym:) Poprzedni właściciel dość amatorsko zainstalował solar, dużo by tu pisać ale szczęście że przyczepa nie spłonęła... Jako że sam jestem amatorem to bardzo proszę o pomoc w podpięciu tego ustrojstwa:) 12V potrzebne pod ledowe oświetlenie i pompkę do wody ( trzy baterie z mikrowłącznikami ) Pewnie nigdy tego nie użyję bo nocuje raczej na kempingach ale jak już mam to może warto zostawić.
Zdemontowałem tą instalację i chcę to podpiąć tak jak powinno być.
W przyczepie jest instalacja 230V i 12V poprzez fabryczny zasilacz. Z tego była wyprowadzona wiązka pomocnicza 12S którą poprzedni właściciel usunął.
Instalacja solarna oparta jest na kontrolerze PHOCOS CA06-2.2 5A i tu pytanie czy kabel po 12S mogę podpiąć pod wyjście na odbiorniki z kontrolera? Czy pojawienie się napięcia z innego źródła (zasilacz 230/12) po stronie odbiorników nie uszkodzi kontrolera i /lub akumulatora (żelowy HZY EV 12V- 33Ah) ? Albo w drugą strone, napięcie z kontrolera nie uszkodzi zasilacza? W instrukcji przyczepy jest informacja aby podczas podłączenia przyczepy do 230V zawsze odpinać 12S od auta. Czy sprawę załatwi wyłącznik na + z kontrolera?
Z góry dziękuje za podpowiedzi.
Oryginalna instalacja 12V w n126NT a panel słoneczny.
- kooba
- Administrator

- Kontaktowanie:
Re: Oryginalna instalacja 12V w n126NT a panel słoneczny.
Możesz spokojnie podłączyć to do 12S. Zrób to zgodnie z tym opisem viewtopic.php?f=39&t=6802 w twoim przypadku + z akumulatora oznacza + z kontrolera. Minusy łączysz wszystkie razem.
Niewiadów N126n
Niewiadów N132T
Hobby 560 UFE
Dethleffs Camper 530 FSK
Adria Twin 640 SHX
KIA Sorento '21
Jeep Grand Cherokee '01 - upgrade
active
unread
Mądrość przychodzi z wiekiem, ale niestety często wiek przychodzi sam
Niewiadów N132T
Hobby 560 UFE
Dethleffs Camper 530 FSK
Adria Twin 640 SHX
KIA Sorento '21
active
unread