Strona 1 z 1

Oryginalna instalacja 12V w n126NT a panel słoneczny.

: środa, 2 sie 2017, 23:54
autor: maydayns
Witam, po kilku latach poszukiwań udało mi się kupić przyczepkę. Padło na N126NT z 2006 roku w stanie prawie fabrycznym:) Poprzedni właściciel dość amatorsko zainstalował solar, dużo by tu pisać ale szczęście że przyczepa nie spłonęła... Jako że sam jestem amatorem to bardzo proszę o pomoc w podpięciu tego ustrojstwa:) 12V potrzebne pod ledowe oświetlenie i pompkę do wody ( trzy baterie z mikrowłącznikami ) Pewnie nigdy tego nie użyję bo nocuje raczej na kempingach ale jak już mam to może warto zostawić.
Zdemontowałem tą instalację i chcę to podpiąć tak jak powinno być.
W przyczepie jest instalacja 230V i 12V poprzez fabryczny zasilacz. Z tego była wyprowadzona wiązka pomocnicza 12S którą poprzedni właściciel usunął.
Instalacja solarna oparta jest na kontrolerze PHOCOS CA06-2.2 5A i tu pytanie czy kabel po 12S mogę podpiąć pod wyjście na odbiorniki z kontrolera? Czy pojawienie się napięcia z innego źródła (zasilacz 230/12) po stronie odbiorników nie uszkodzi kontrolera i /lub akumulatora (żelowy HZY EV 12V- 33Ah) ? Albo w drugą strone, napięcie z kontrolera nie uszkodzi zasilacza? W instrukcji przyczepy jest informacja aby podczas podłączenia przyczepy do 230V zawsze odpinać 12S od auta. Czy sprawę załatwi wyłącznik na + z kontrolera?

Z góry dziękuje za podpowiedzi.

Re: Oryginalna instalacja 12V w n126NT a panel słoneczny.

: czwartek, 3 sie 2017, 08:57
autor: kooba
Możesz spokojnie podłączyć to do 12S. Zrób to zgodnie z tym opisem viewtopic.php?f=39&t=6802 w twoim przypadku + z akumulatora oznacza + z kontrolera. Minusy łączysz wszystkie razem.

Re: Oryginalna instalacja 12V w n126NT a panel słoneczny.

: czwartek, 3 sie 2017, 13:52
autor: maydayns
Zasilacz jest w innej części przyczepy i jest wpięty w instalacje 12V, nie bardzo mam jak z niego wyprowadzić kable zasilające (chce jak najbardziej zostawić rozwiązania fabryczne), ja mam dostęp tylko do 12S (biały i czerwony kabel). Po podpięciu przyczepy pod 230V, zasilacz podaje 12V w instalacje wiec na 12S też mam napięcie.

Nie bardzo wiem jak podpiąć ten przekaźnik w mojej sytuacji
30 - plus przyczepy (odbiorniki) - (czerwony z 12S)
87 - plus z zasilacza - (też czerwony z 12S)
87a - plus z akumulatora - (plus z kontrolera)
85 - plus z zasilacza (zasilanie cewki przekaźnika) - (też czerwony z 12S)
86 - minus - (z 12S)

Wydaje mi się że w tym przypadku jeśli plus z kontrolera zrobi napięcie to automatycznie będzie też po stronie zasilacza i będzie sie przepinał na zasilacz i tak się zapętli.. Dobrze kombinuje?

Nie będzie prościej dać przełącznik na plusie z kontrolera i tym symulować "odpięcie 12S od auta" ?
Tak jak pisałem będę z tego sporadycznie korzystać więc kliknięcie przełącznika nie będzie problemem.

Chyba że jest możliwość podłączenia tego bezpośrednio jeśli kontroler nie "puści" napięcia w drugą stronę żeby nie ładowało akumulatora?

Tutaj schemat instalacji którą mam i szkic jak bym chciał to podłączyć:
Obrazek

Re: Oryginalna instalacja 12V w n126NT a panel słoneczny.

: sobota, 5 sie 2017, 11:58
autor: kooba
Nie możesz tak połączyć bo tu właśnie chodzi o rozdzielenie plusa z zasilacza i plusa z solara. Oczywiście możesz to zrobić ręcznym przełącznikiem, ale to partyzantka i w końcu ktoś się pomyli. Automat to automat, zawsze działa tak samo. Wieczorem jak będę przed kompem to postaram się to opisać bardziej pod twoją przyczepę.

Re: Oryginalna instalacja 12V w n126NT a panel słoneczny.

: wtorek, 8 sie 2017, 12:27
autor: maydayns
Super, będę Ci bardzo wdzięczny.
Przyczepa jest w oryginale i wygląda jakby tydzień temu wyjechała z fabryki przez co zależy mi na bezinwazyjnej instalacji.
Przyznam się że podłączyłem to próbnie na kilka godzin w taki sposób że miał zasilanie z zasilacza i z aku. Sprawdzałem co chwilę czy się nie grzeje i było ok, ale rozumiem że takie długotrwałe działanie zniszczy akumulator lub wręcz spali przyczepkę, a tego nie chce...