gofer pisze:chris_666 pisze:gofer pisze:temat sliski
Dla przykładu można holować lawetę której MW to 300kg a DMC 1000 kg pod warunkiem ze jest PUSTA wiec na pewno nie wazy więcej niż 300kg
możesz podać podstawę
bo przy pierwszej konfrontacji z władzą polegniesz i nawet sąd ostateczny cię nie uratuje
DMC to jest jedyna wykładnia możności holowania
w razie wypadku nie będzie tłumaczenia, że rzeczywista jest mniejsza od DMC
a w niemczech czy austrii to lepiej nie mysl co będzie w razie kontroli
Nieprawda
co jest napisane w taryfikatorze?
O) Przewóz ładunków i ciągnięcie przyczep - Taryfikator
180. Ciągnięcie przyczepy o
rzeczywistej masie całkowitej większej niż dopuszczalna w odniesieniu do określonego rodzaju pojazdu ciągnącego. 0 pkt karych 100-300 zł
podstawa art. 62 ust. 1 Ustawa Prawo o ruchu drogowym
a jak wczesniej pisalem
rzeczywista masa całkowita według kodeksu drogowego jest to masa pojazdu łącznie z masą znajdujących się na nim rzeczy i osób. wiec juz na oko widac ze PUSTA laweta bedzie wazyla tyle co jej MW a nie DMC.
W DR jest nie ma okreslenia ze mozna holowac przyczepe o DMC 800kg a o maksymalnej macie calkowitej 800 kg
DMC to okreslenie masy jakiej nie mozna przekroczyc w samej przyczepie
Oczywiscie sprawa dotyczy PL
Proponuje zaciagneicia jezeyka tez w Drogowce. Co prawda to nie bedzie nigdy podstawa ale spokoj ducha zapewniony
Nie masz racji.
DMC czyli dopuszczalna masa całkowita (w holowniku w DR) mówi ile może maksymalnie wynosić DMC przyczepy, którą ciągniesz. DMC przyczepy to masa określona w homologacji która = masa własna + twój bagaż.
Generalnie nie możesz holownikiem ciągnąć przyczepy z DMC większym niż DMC określone w dowodzie (kategoria prawa jazdy to druga kwestia).
A tarfykator na którym opierasz swoją teorie mówi, że jeżeli "załadujesz więcej niż możesz" to dostajesz mandat 100-300zł. Jedno z drugim na troszke wspolnego ale to inne kwestie.
przykład: Moj ciagnik ma DMC (dla przyczepy z hamulcem) 1500 ale ciagne przyczepe z DMC 800. Zatrzymała mnie policja DMC sie zgadzają ale przyczepa wygląda na przeładowana. Wjazd na wagę i okazuje się, że przyczepa waży 900kg. W związku z czym mandat 100zł, 100kg wywalam z przyczepy i jade dalej.
przyklad2. Moj ciagnik ma DMC (dla przyczepy z hamulcem) 1500 ale ciagne lawete z DMC 1800. Masa rzeczywista jest ok ale nie ma tutaj nic do rzeczy. DMC przyczepy jest wieksze niz dopuszczone DMC dla holownika. Zakaz jazdy dalej + jakis mandat (niema tego w taryfikatorze, wiec widzimisie policjanta).
przyklad3. Moj ciagnik ma DMC (dla przyczepy z hamulcem) 1500 ale ciagne lawete z DMC 1800 a na tej lawecie mam auto zapakowane. Konsekwencje u policji jak wyżej ale pewnie przy takim obciązeniu nie wyjade pod górke