Problem odnośnie holownika i przyczepy n126

czyli wszystko to, co nie pasuje do powyższych ...
Awatar użytkownika
konrad
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 1453
Rejestracja: wtorek, 22 kwie 2008, 13:18
Lokalizacja: Krk/Lbl

Re: Problem odnośnie holownika i przyczepy n126

Postautor: konrad » czwartek, 28 cze 2012, 11:10

JACU6X6 pisze:
Tomek pisze:ale trzeba pamiętać ze mandat 100-300 ale po takiej kontroli nie można dalej jechać z ta nadwagą! albo laweta albo telefon do przyjaciela

100 zł i jedziesz dalej (lub 0 jak masz dobrą gadanę ) sprawdzone doświadczalnie :D


widzisz niewiadką dwa sezony przejeździłem i nawet kontroli nie miałem, zresztą teraz kolejne dwa sezony ...
można liczyć na szczęście i dobry układ gwiazd
gorzej jak jadąc zapakowaną cepką w połowie drogi trafisz na służbistę który stówką się nie zadowoli :roll:
a znając życie to będzie w najgorszym momencie

jako ciekawostkę - mimo że staram się pilnować "papierów", to przez dwa lata jeździłem bez tabliczki znamionowej w aucie
przejechałem tak pół EU, nawet nie chcę myśleć co by było, gdyby trafił się jakiś dokładniejszy celnik na granicy Serbsko-Macedońskiej :roll:
a już raz mnie lawetą chcieli ze brak LPG w DR holować na SK/PL przejściu :mrgreen:
była N126e, jest Hobby 430T+ Ford Focus C-max 1.8 + Suzuki Vitara 4x4

JACU6X6
Posty: 6
Rejestracja: niedziela, 17 cze 2012, 19:21
Kontaktowanie:

Re: Problem odnośnie holownika i przyczepy n126

Postautor: JACU6X6 » czwartek, 28 cze 2012, 15:02

jedrek101 pisze:
JACU6X6 pisze:Dostałem 100 zł mandatu i na tym koniec nikt ode mnie nie żądał zmiany pojazdu lub czegoś innego.

Oczywiście rozumiem że to mandat kredytowany...
ale gdybyś trafił na inną załogę, to trzeba by przyczepę zabrać innym holownikiem - znajomy miał za ciężką towarówkę i przy podobnej sytuacji szukał odpowiedniego auta po znajomych , bo zaproponowano mu odholowanie sprzętem który pracuje dla policji - a to już droga impreza



Oczywiście że kredytowany, a żeby było ciekawiej to minąłem się z panami zawrócili zatrzymali i nie była to przyczepka ale laweta, a na lawecie auto. Panów interesowało tylko czy kierowca ma kategorię E, a że miał to zaczęli szukać i tabliczkę sprawdzać.

lemur_
Posty: 3
Rejestracja: piątek, 13 lip 2012, 13:20

Re: Problem odnośnie holownika i przyczepy n126

Postautor: lemur_ » piątek, 13 lip 2012, 13:34

gofer pisze:
chris_666 pisze:
gofer pisze:temat sliski



Dla przykładu można holować lawetę której MW to 300kg a DMC 1000 kg pod warunkiem ze jest PUSTA wiec na pewno nie wazy więcej niż 300kg



możesz podać podstawę

bo przy pierwszej konfrontacji z władzą polegniesz i nawet sąd ostateczny cię nie uratuje

DMC to jest jedyna wykładnia możności holowania

w razie wypadku nie będzie tłumaczenia, że rzeczywista jest mniejsza od DMC

a w niemczech czy austrii to lepiej nie mysl co będzie w razie kontroli


Nieprawda

co jest napisane w taryfikatorze?
O) Przewóz ładunków i ciągnięcie przyczep - Taryfikator
180. Ciągnięcie przyczepy o rzeczywistej masie całkowitej większej niż dopuszczalna w odniesieniu do określonego rodzaju pojazdu ciągnącego. 0 pkt karych 100-300 zł
podstawa art. 62 ust. 1 Ustawa Prawo o ruchu drogowym
a jak wczesniej pisalem rzeczywista masa całkowita według kodeksu drogowego jest to masa pojazdu łącznie z masą znajdujących się na nim rzeczy i osób. wiec juz na oko widac ze PUSTA laweta bedzie wazyla tyle co jej MW a nie DMC.

W DR jest nie ma okreslenia ze mozna holowac przyczepe o DMC 800kg a o maksymalnej macie calkowitej 800 kg

DMC to okreslenie masy jakiej nie mozna przekroczyc w samej przyczepie

Oczywiscie sprawa dotyczy PL

Proponuje zaciagneicia jezeyka tez w Drogowce. Co prawda to nie bedzie nigdy podstawa ale spokoj ducha zapewniony


Nie masz racji.

DMC czyli dopuszczalna masa całkowita (w holowniku w DR) mówi ile może maksymalnie wynosić DMC przyczepy, którą ciągniesz. DMC przyczepy to masa określona w homologacji która = masa własna + twój bagaż.
Generalnie nie możesz holownikiem ciągnąć przyczepy z DMC większym niż DMC określone w dowodzie (kategoria prawa jazdy to druga kwestia).

A tarfykator na którym opierasz swoją teorie mówi, że jeżeli "załadujesz więcej niż możesz" to dostajesz mandat 100-300zł. Jedno z drugim na troszke wspolnego ale to inne kwestie.

przykład: Moj ciagnik ma DMC (dla przyczepy z hamulcem) 1500 ale ciagne przyczepe z DMC 800. Zatrzymała mnie policja DMC sie zgadzają ale przyczepa wygląda na przeładowana. Wjazd na wagę i okazuje się, że przyczepa waży 900kg. W związku z czym mandat 100zł, 100kg wywalam z przyczepy i jade dalej.
przyklad2. Moj ciagnik ma DMC (dla przyczepy z hamulcem) 1500 ale ciagne lawete z DMC 1800. Masa rzeczywista jest ok ale nie ma tutaj nic do rzeczy. DMC przyczepy jest wieksze niz dopuszczone DMC dla holownika. Zakaz jazdy dalej + jakis mandat (niema tego w taryfikatorze, wiec widzimisie policjanta).
przyklad3. Moj ciagnik ma DMC (dla przyczepy z hamulcem) 1500 ale ciagne lawete z DMC 1800 a na tej lawecie mam auto zapakowane. Konsekwencje u policji jak wyżej ale pewnie przy takim obciązeniu nie wyjade pod górke :)

wojtus
Posty: 127
Rejestracja: środa, 30 cze 2010, 15:42
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Problem odnośnie holownika i przyczepy n126

Postautor: wojtus » piątek, 13 lip 2012, 20:12

W Polsce, liczy się DMC i tyle.
W ubiegłym roku, zatrzymało mnie ITD, cztery razy... za każdy razem, chcieli mi wmówić że muszę Viatolla mieć :wink:
Za którymś razem, poprosiłem o zapisanie namiarów do "zielonej obsługi", czułem się nękany :mrgreen:
Widzieli 4x4 i zawsze to samo -> DMC samochodu i przyczepy, jest powyżej 3,5t.

gofer
Posty: 276
Rejestracja: sobota, 7 maja 2011, 19:31
Lokalizacja: Resovia

Re: Problem odnośnie holownika i przyczepy n126

Postautor: gofer » piątek, 13 lip 2012, 20:36

lemur_ pisze:
Nie masz racji.

DMC czyli dopuszczalna masa całkowita (w holowniku w DR) mówi ile może maksymalnie wynosić DMC przyczepy



popatrz kochaniutki w DR holownika i powiedz mi gdzie jest napisane DMC przyczepy czyli dopuszczalna masa calkowita jezeli jeszcze ktos nie wie co to oznacza?

lemur_ pisze:Generalnie nie możesz holownikiem ciągnąć przyczepy z DMC większym niż DMC określone w dowodzie (kategoria prawa jazdy to druga kwestia).


mylisz sie i tu

generalnie nie mozesz ciagnac przyczepy gdy DMC zespolu pojazdow przekracza wpis w DR w pozycji F3. Jak tez napisales DMC czyli masa wlasna + twoj bagaz a gdy ciagniesz pusta lawete to ile wazy twoj bagaz?
jezeli policja na oko wiedzi ze przyczepa przeladowana to czy na oko nie widzi ze przyczepa niedoladowana? skoro w twoim przykladzie 1 wioza cie na wage z powodu nadwagi to dlaczego nie mozna pojechac na wage zeby udowodnic niedowage?
jak popatrzysz na poczatek rozmowy trzeba byc tez pewnym ile kg sie ciagnie aby upierac sie przy swoim a zwazenie zespolu na wadze to 10zl
Piotrek N132T + SEAT Toledo

moje remonty
mój vintage projekt

Awatar użytkownika
jedrek101
Posty: 1941
Rejestracja: niedziela, 27 sty 2008, 10:33
Kontaktowanie:

Re: Problem odnośnie holownika i przyczepy n126

Postautor: jedrek101 » piątek, 13 lip 2012, 22:48

w dowodzie jest O.1,O.2 - maksymalna masa całkowita przyczepy z hamulcem / bez hamulca

było wałkowane już milion razy, mając kategorię B nie możesz przekroczyć 3,5 tony DMC zestawu , jeden przypadek jeśli holownik ma 3500 kg DMC może ciągnąć przyczepę lekką max 750 kg DMC i wtedy zestaw legalnie ma 4250 kg :!: :!: :!:

jak ktoś się uprze to podlinkuję :)
u mnie F3 wygląda tak : ---

gofer
Posty: 276
Rejestracja: sobota, 7 maja 2011, 19:31
Lokalizacja: Resovia

Re: Problem odnośnie holownika i przyczepy n126

Postautor: gofer » sobota, 14 lip 2012, 07:51

no jak dla mnie maksymalna masa calkowita to nie to samo co dopuszczalna masa calkowita

u mnie F3 to DMC zespolu pojazdow
Piotrek N132T + SEAT Toledo

moje remonty
mój vintage projekt

Awatar użytkownika
jedrek101
Posty: 1941
Rejestracja: niedziela, 27 sty 2008, 10:33
Kontaktowanie:

Re: Problem odnośnie holownika i przyczepy n126

Postautor: jedrek101 » sobota, 14 lip 2012, 09:56

gofer pisze:no jak dla mnie maksymalna masa calkowita to nie to samo co dopuszczalna masa calkowita

u mnie F3 to DMC zespolu pojazdow

no zawsze punkt widzenia zależy od punktu siedzenia...
kiedyś mówiłem że mam dobre opony, bo paznokciem wyraźnie czuć bieżnik , a pan władza twierdził że są łyse ...
jak znajdę chwilę czasu to popatrzę na na tę maksymalną i dopuszczalną, ale na chłopski rozum ....
(bo jest jeszcze coś takiego jak rzeczywista masa całkowita - ale wtedy to już co innego )

lemur_
Posty: 3
Rejestracja: piątek, 13 lip 2012, 13:20

Re: Problem odnośnie holownika i przyczepy n126

Postautor: lemur_ » sobota, 14 lip 2012, 10:16

gofer pisze:no jak dla mnie maksymalna masa calkowita to nie to samo co dopuszczalna masa calkowita

u mnie F3 to DMC zespolu pojazdow


dla ciebie co innego ale w kodeksie drogowym DMC: "największą określoną właściwymi warunkami technicznymi masę pojazdu obciążonego osobami i ładunkiem, dopuszczonego do poruszania się po drodze;"
w związku czym O1 i O2 (maksymalna masa całkowita przyczepy z hamulcem / bez hamulca z DO holownika) w tym wypadku równa się DMC.

w DR przyczepy jest jeszcze pole F1 - "maksymalna masa calkowita" = F2

ameryki nie odkrywamy. tak bylo od lat i tak jest caly czas. jak wyjedziesz na droge z twoja teoria i nikt cie nie zatrzyma to dla ciebie spoko. gorzej jak cos sie stanie...
po to okresla sie te wartosci i wpisuje w DR, zeby jednym rzutem oka bylo widac czy dane auto moze ciagnac dana przyczepe a nie bawic sie z wycieczkami na wage.

gofer
Posty: 276
Rejestracja: sobota, 7 maja 2011, 19:31
Lokalizacja: Resovia

Re: Problem odnośnie holownika i przyczepy n126

Postautor: gofer » sobota, 14 lip 2012, 10:53

rozporzadzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia
okresla
3. Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:
4) maksymalnej masie całkowitej - rozumie się przez to największą masę pojazdu obciążonego określoną w zależności od jego konstrukcji przez producenta
DMC wg ciebie to masa wlasna + bagaz

to wiec chyba to rozne twierdzenia

na potwierdzenei ze i to rozporzadzenie rozroznia MMC i DMC masz
§ 3.1. pkt.9 ppkt.4
"Dopuszczalna masa całkowita samochodu osobowego nie może przekroczyć maksymalnej masy całkowitej określonej przez producenta"

jak widac nawet MINISTER INFRASTRUKTURY rozroznia te dwa twierdzenia

wciaz twierdze ze ciagniecie pustej lawety o MW 300 a DMC 1000 samochodem z wpisem w O max 800 jest zgodne z prawem
czy w tym wypadku stosuje sie "domniemanie winy" gdy "golym okiem" widac ze pusta laweta nie wazy wiecej niz 300kg a wpis w DR holownika F3 umozliwia zespol pojazdow o takiej masie

Obecnie jest tak ze co posterunek, co patrol to inny obyczaj. Rzedko posterunkowi rozumieja przepisy najczesciej sa ta wykute na pamiec regulki czesto przekazywane z ust do ust co wcale nie oznacza ze powinnismy sie uginac pod takimi pseudo prawniczymi formulkami

Ja mialem kiedys tego typu sytuacje w PKP gdy konduktor zabronil mi spozywania piwa. zapytany dlaczego odpowiedziel "bo tak" nie potrafil odpowiedziec na jakiej podstawie tak twierdzi. w przedziale nie wolno i kropka. konduktor odpowiedzial ze jezeli nie wyrzuce piwa to wysadzi mnie na najblizszej stacji bo nie wolno i kropka. bo on to wie i tak jest. piwo zakupione w Warsie nigdzie nie ma informacji i zakazie zapytalem wspolpodrozujacyh czy im to przeszkadza i odpowiedzieli ze nie. straszyl mnie ze przyjdzie z kierownikiem skladu no i tyle go widzialem.

Badzmy w koncu swiatlym spoleczenstwem i przestanmy robic w portki na widok niebieskiego munduru
Piotrek N132T + SEAT Toledo

moje remonty
mój vintage projekt

lemur_
Posty: 3
Rejestracja: piątek, 13 lip 2012, 13:20

Re: Problem odnośnie holownika i przyczepy n126

Postautor: lemur_ » sobota, 14 lip 2012, 11:38

jednak dalej trzymam sie mojej wersji.

twoja przyczepa ma w dowodzie wpisane w polu F1 i F2 1000kg MMC i DMC. Pole O1 i O2 (przykład 800kg) w ciagniku odnosi się do MMC - czyli okresla, że mogę ciągnąc przyczepę której MMC ma 800 a nie 1000 mimo, że rzeczywista wynosi teraz tylko 300kg.

chodzi o to zeby nie trzeba bylo wazyc przyczepy na drodze tylko porownywac zapisy w DR. mimo ze przyczepa moze wazyc ok 300kg jej MMC jest wieksza niż MMC przyczepy ktora moze ciagnac ciagnik.


DMC i MMC nie są tożsame, jednak nie dopuszcza się aby DMC było większe od MMC w związku z czym można używać DMC do określania wartosci maksymalnej. to tak na logike :)
(przykładem moga być samochody które mają MMC no 4 tony ale homologowane sa na 3,5t - aby można było prowadzić mając B - ale to inny temat)

gofer
Posty: 276
Rejestracja: sobota, 7 maja 2011, 19:31
Lokalizacja: Resovia

Re: Problem odnośnie holownika i przyczepy n126

Postautor: gofer » sobota, 14 lip 2012, 14:36

a pole F3 w holownika okresla DMC zespolu pojazdów

wiec jezeli pan posterunkowy mowi o DMC zespolu to odnosi sie do pozycji F3 holownika. to tak na logike ;)

jezeli patrol ma watpliwosci odnosnie wagi to kieruje nas na wage jak wczesniej pan posterunkowy pisal w przykladzie nr 1.

mamy o 100 kg za duzo dostajemy mandat wywalamy 100 kg i jedziemy dalej a co sie stanie gdy okaze sie ze wcale nie jest za duzo? i masa zespolu pojazdu jest w zgodzie z zapisami w DR F3? tez dostaniemy mandat?

temat walkowany jest na kazdym mozliwym forumi do konca nikt mnie nie przekonal

jezeli mozna prosze o zapisy na podstawie ktorych mam zostac ukarany no i co mi za to grozi
Piotrek N132T + SEAT Toledo

moje remonty
mój vintage projekt


Wróć do „Pozostałe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 85 gości