Nacisk na hak

czyli wszystko to, co nie pasuje do powyższych ...
Awatar użytkownika
kotek
Moderator
Moderator
Posty: 3501
Rejestracja: środa, 26 wrz 2007, 19:31
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Nacisk na hak

Postautor: kotek » czwartek, 8 maja 2008, 00:54

Dlatego wizyta w stacji diagnostycznej nieodzowna.
KOTEK N132 L + AUDI 100 + VW SHARAN

szary11
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 767
Rejestracja: środa, 30 maja 2007, 14:36
Lokalizacja: Białystok

Re: Nacisk na hak

Postautor: szary11 » czwartek, 8 maja 2008, 01:39

Adam4302 pisze:
kotek pisze:To oznakowanie wyznacza maksymalną siłę wytrzymałości uciągu haka. Jeden niuton nie jest dużą siłą. Jest ona w przybliżeniu równa sile ciężkości potrzebnej do utrzymania w ręku przedmiotu o masie 100 g - czyli np. tabliczki czekolady, lub standardowego kotleta w restauracji. Czyli max uciągu haka wynosi w przybliżeniu około 1600 kg.

No tak nie bardzo :) Felicją 1600 kg nie ma szans pociągnąć ;)
Wm - dopuszczalny ciężar całkowity samochodu.
Wr - dopuszczalny ciężar całkowity przyczepy.
Ws - dopuszczalny statyczny nacisk pionowy na gniazdo kuli.

Więc w tym przypadku przy dopuszczalnej masie całkowitej samochodu 1600kg, może on ciągnąć przyczepę o DMC 1200kg.



Chwilowe przeciążenia mogą sięgać nawet więcej, więc nie chodzi to o możliwości uciągowe, ale raczej o wytrzymałościowe materiału.

serek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1581
Rejestracja: wtorek, 17 kwie 2007, 22:55

Re: Nacisk na hak

Postautor: serek » czwartek, 8 maja 2008, 07:13

Adam4302 pisze:Ale to może zależeć również od samego haka. Np w moim espero mam hak który, zgodnie z tabliczką homologacyjną, umożliwia holowanie przyczepy tylko do 850 kg, mimo, że konstrukcyjnie samochód może ciągnąć przyczepy do 1100 kg.



Ja posiadam Espero z 97 roku z silnikiem dohc 1.5 i i masa własna 1103 kg,a dane przyczep z i bez najazdu to : DMCP z hamulcem : 1060 kg. , DMCP bez najzadu 500 kg zgodnie z tym co zostało wpisane przez diagnoste przy wbijaniu przeglądu haka do dow. rej.

Pytanie trzeba sobie zadac czy w momencie montazu haka , był on dedykowany do tego auta-modelu. ( bo ja mam papiery iz jest to hak dokładnie do tego auta.
życie jak droga, kiedyś się kończy...

Adam4302
Posty: 33
Rejestracja: środa, 31 paź 2007, 01:33
Lokalizacja: Katowice

Re: Nacisk na hak

Postautor: Adam4302 » czwartek, 8 maja 2008, 15:13

Stąd widać, że w urzędach wpisują to co sie pani w okienku zachce :twisted: u mnie w dowodzie wpisali 1156 kg (wg producenta espero 1.5 waży między 1103 a 1156kg). Ale może masz rację, bo jest duże prawdopodobieństwo, że posiadam hak, a w zasadzie tabliczkę znamionową haka, od nexii, przynajmniej tak to wygląda jeśli chodzi o zapisane masy (850/560kg), bo sam hak zarówno do nexii jak i do espero jest taki sam, mocowany w te same otwory technologiczne. Ale to był rok 1996, gdy espero to była nowość, i wybór był ograniczony albo do oryginału za kosmiczne pieniądze, albo wyrobu krajowego który mam, do tego z kulą mocowaną na stałe :wink:
Laguna 3 2.0/Espero 1.5 GLX + N-126NT

blukawsk
Posty: 21
Rejestracja: czwartek, 1 maja 2008, 18:07
Lokalizacja: Świętochłowice

Re: Nacisk na hak

Postautor: blukawsk » piątek, 13 cze 2008, 19:11

Posiadam Skodę Felicie Kombi 1,3 kat Pb + gaz
Czy samochód da radę uciągnąć przyczepę Niewiadów 126N (DMC 720kg)
Pozdrawiam
blukawsk

serek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1581
Rejestracja: wtorek, 17 kwie 2007, 22:55

Re: Nacisk na hak

Postautor: serek » piątek, 13 cze 2008, 23:21

blukawsk pisze:Posiadam Skodę Felicie Kombi 1,3 kat Pb + gaz
Czy samochód da radę uciągnąć przyczepę Niewiadów 126N (DMC 720kg)
Pozdrawiam
blukawsk

spokojnie da rade , ale bez szaleństwa ...bedzie ok 8)
życie jak droga, kiedyś się kończy...

blukawsk
Posty: 21
Rejestracja: czwartek, 1 maja 2008, 18:07
Lokalizacja: Świętochłowice

Re: Nacisk na hak

Postautor: blukawsk » sobota, 14 cze 2008, 07:18

Moje obawy o jakość jazdy (i samochód) biorą się z faktu, że ma jechać 5 osób i bagaż, a niewiadów N126n waży przecież więcej niż 126e
Pozdrawiam

serek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1581
Rejestracja: wtorek, 17 kwie 2007, 22:55

Re: Nacisk na hak

Postautor: serek » poniedziałek, 16 cze 2008, 07:31

o około 300 kg. ale jak jest to mozliwe to większośc ciężkich przedmiotów daj do auta...tak żeby zmniejszyc jak najbardziej obciązenie na haku tym samym utwardzisz auto ...powinno sie lepiej jechać a na cuda w predkościach i przyśpieszeniu nie ma co marzyc :oops:
życie jak droga, kiedyś się kończy...

blukawsk
Posty: 21
Rejestracja: czwartek, 1 maja 2008, 18:07
Lokalizacja: Świętochłowice

Re: Nacisk na hak

Postautor: blukawsk » poniedziałek, 16 cze 2008, 16:58

Dziękuję za wszystkie porady.
Dzisiaj kupiłem Niewiadów 126 E i na pewno niedługo ją pokażę.
Żadna wielka rewelacja ale sucha, czysta, zadbana i ma prawie nową oś i hamulec najazdowy.
Pozdrawiam
blukawsk

Awatar użytkownika
kotek
Moderator
Moderator
Posty: 3501
Rejestracja: środa, 26 wrz 2007, 19:31
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Nacisk na hak

Postautor: kotek » poniedziałek, 16 cze 2008, 21:04

Ja swoją E ciągnąłem najpierw Syrenką a później Wartburgiem i oba ciągniki bez problemu dawały sobie radę. Dlatego myślę, że nie powinieneś mieć problemów z jazdą.
Obrazek
KOTEK N132 L + AUDI 100 + VW SHARAN

Awatar użytkownika
Leszek
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 20
Rejestracja: sobota, 23 wrz 2006, 21:10
Lokalizacja: Strażów (koło Rzeszowa)

Re: Nacisk na hak

Postautor: Leszek » środa, 18 cze 2008, 21:35

u mnie w skodzie felicji 1,6 jest wbite DMC 1000 kg -widać co urząd to inne parametry :D
Leszek

Awatar użytkownika
kotek
Moderator
Moderator
Posty: 3501
Rejestracja: środa, 26 wrz 2007, 19:31
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Nacisk na hak

Postautor: kotek » środa, 18 cze 2008, 22:41

Wszystko zależy od urzędników. Poprzednie audi moc 85 KM, DMC 1560 kg. Teraz Audi 140 KM a DMC 1200 kg. Jak zapytałem od czego to zależy, to odpowiedziano mi, że mają tabele przeliczeniowe, w zależności od masy pojazdu.
KOTEK N132 L + AUDI 100 + VW SHARAN

mateusz
Posty: 57
Rejestracja: środa, 27 cze 2007, 21:40
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Nacisk na hak

Postautor: mateusz » niedziela, 20 lip 2008, 10:42

jakoś tego nie widzę że każdy patrzy na nacisk haka
ja mam np w swoim bysie hak o uciągu 2500kg i nacisku 100kg ale jak zapodam mu przyczepę 2 osiową (lawetę, lub inną towarową i na nią wsadzę około 2 ton to nacisk zawsze przekracza 100kf bo czasami trzeba we trzech wsadzać na hak i tak pewnie jest w kempingach

szymon79
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 213
Rejestracja: niedziela, 20 sty 2008, 12:07
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Nacisk na hak

Postautor: szymon79 » niedziela, 20 lip 2008, 11:58

a ja w dieslu w skodzie mam DMC przyczepy 750 i innaczej nie widzialem a dowodow ogladałem juz chyba 10 ( przed kupnem auta )
to samo auto w benzynie 1.3 DMC 900kg nie zaleznie czy kombi czy hatchback

wydaje mi sie ze tu chodzi o cala konstrukcje - wiecej by nie wytrzymala a wiadomo diesel ciezszy i dlatego obnizyli mu DMC przyczepy

najdziwniejsze ze teraz sprawdzam ksiazke i tam wszystkie maja DMC 900kg niezaleznie czy to silnik 1.3 1.6 czy 1.9 :?
szymon79
N 132t + N250 + VW T4 multivan 2.5 LPG
Obrazek

Tomek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 320
Rejestracja: sobota, 27 cze 2009, 15:13

Re: Nacisk na hak

Postautor: Tomek » sobota, 4 lip 2009, 21:28

JA tez szukam za hakiem ale zastanawiam sie nad tym właśnie naciskiem, bo dużo jest z 50kg ale nie ma dostępnych (bez zamówienia ) z 75kg. czy 50kg wystarczy na n-ki i zwykłą towarówke do 750kg?
Niewiadówka jest jak Sex, można się uzależnić !!!!


N-250c


Wróć do „Pozostałe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 43 gości