Nacisk na hak

czyli wszystko to, co nie pasuje do powyższych ...
blukawsk
Posty: 21
Rejestracja: czwartek, 1 maja 2008, 18:07
Lokalizacja: Świętochłowice

Nacisk na hak

Postautor: blukawsk » piątek, 2 maja 2008, 07:06

W związku z planowanym zakupem przyczepy Niewiadówek
mam kilka pytań:
1. Jaki jest nacisk przyczepy pionowy na hak samochodu ?
2. Które wersje przyczepy maja 4 miejsca do spania ?
3. Jaka jest max. ładowność przyczep ?

Za odpowiedzi z góry dziękuję
blukawsk

maniekjg
Posty: 21
Rejestracja: niedziela, 27 kwie 2008, 21:24
Lokalizacja: okolice Jeleniej Góry

Re: Nacisk na hak

Postautor: maniekjg » piątek, 2 maja 2008, 08:13

niewiadowki/dokumentacje_i_instrukcje.html Tu masz odpowiedzi na twoje pytania.
Pozdrawiam Mariusz

Awatar użytkownika
kotek
Moderator
Moderator
Posty: 3501
Rejestracja: środa, 26 wrz 2007, 19:31
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Nacisk na hak

Postautor: kotek » sobota, 3 maja 2008, 14:57

Wersji niewiadówek jest kilka. W zależności od potrzeb może być układ 2+2, 3+1, 3, 2. Wiedząc jaki chce się mieć układ, to wybiera się rodzaj przyczepy. Niektóre typy nie są już produkowane i dlatego trzeba szukać wśród używanych. Co do nacisku na hak samochodu, to nie powinno przekraczać 50 kg i być nie mniejszy niż 40 kg.
KOTEK N132 L + AUDI 100 + VW SHARAN

blukawsk
Posty: 21
Rejestracja: czwartek, 1 maja 2008, 18:07
Lokalizacja: Świętochłowice

Re: Nacisk na hak

Postautor: blukawsk » sobota, 3 maja 2008, 19:52

Jeżeli chodzi o nacisk na hak to rozumiem, że każdy homologowany hak spełnia wymogi nacisku, a Niewiadówki nie wytwarzają nacisku większego ?
Na moim haku jest opis :
WM 1600daN
WR 1200daN
Co to może oznaczać ?
Hak zamontowałem w Skodzie Felicii Kombi
Pozdrawiam
blukawsk

Awatar użytkownika
kotek
Moderator
Moderator
Posty: 3501
Rejestracja: środa, 26 wrz 2007, 19:31
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Nacisk na hak

Postautor: kotek » niedziela, 4 maja 2008, 12:46

To oznakowanie wyznacza maksymalną siłę wytrzymałości uciągu haka. Jeden niuton nie jest dużą siłą. Jest ona w przybliżeniu równa sile ciężkości potrzebnej do utrzymania w ręku przedmiotu o masie 100 g - czyli np. tabliczki czekolady, lub standardowego kotleta w restauracji. Czyli max uciągu haka wynosi w przybliżeniu około 1600 kg.
KOTEK N132 L + AUDI 100 + VW SHARAN

blukawsk
Posty: 21
Rejestracja: czwartek, 1 maja 2008, 18:07
Lokalizacja: Świętochłowice

Re: Nacisk na hak

Postautor: blukawsk » niedziela, 4 maja 2008, 12:56

A co oznacza ten drugi parametr ?
Przy okazji mam pytanie : czy wymiana urządzenia najazdowego w przyczepie wymaga doboru nowego o określonych parametrach?

Awatar użytkownika
kotek
Moderator
Moderator
Posty: 3501
Rejestracja: środa, 26 wrz 2007, 19:31
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Nacisk na hak

Postautor: kotek » niedziela, 4 maja 2008, 13:03

Drugi parametr oznacza średnią stałą siłę uciągu, czyli bezpieczną dla ciągłej eksploatacji. Hamulec najazdowy dobiera się do maksymalnej masy przyczepy, czyli tak zwane DMC.
KOTEK N132 L + AUDI 100 + VW SHARAN

blukawsk
Posty: 21
Rejestracja: czwartek, 1 maja 2008, 18:07
Lokalizacja: Świętochłowice

Re: Nacisk na hak

Postautor: blukawsk » niedziela, 4 maja 2008, 13:16

To w tym poście na razie wszystko
Za podpowiedzi dziękuję
blukawsk

Adam4302
Posty: 33
Rejestracja: środa, 31 paź 2007, 01:33
Lokalizacja: Katowice

Re: Nacisk na hak

Postautor: Adam4302 » poniedziałek, 5 maja 2008, 19:33

kotek pisze:To oznakowanie wyznacza maksymalną siłę wytrzymałości uciągu haka. Jeden niuton nie jest dużą siłą. Jest ona w przybliżeniu równa sile ciężkości potrzebnej do utrzymania w ręku przedmiotu o masie 100 g - czyli np. tabliczki czekolady, lub standardowego kotleta w restauracji. Czyli max uciągu haka wynosi w przybliżeniu około 1600 kg.

No tak nie bardzo :) Felicją 1600 kg nie ma szans pociągnąć ;)
Wm - dopuszczalny ciężar całkowity samochodu.
Wr - dopuszczalny ciężar całkowity przyczepy.
Ws - dopuszczalny statyczny nacisk pionowy na gniazdo kuli.

Więc w tym przypadku przy dopuszczalnej masie całkowitej samochodu 1600kg, może on ciągnąć przyczepę o DMC 1200kg.
Laguna 3 2.0/Espero 1.5 GLX + N-126NT

Andrzej132
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 800
Rejestracja: niedziela, 23 mar 2008, 17:24
Lokalizacja: Opole

Re: Nacisk na hak

Postautor: Andrzej132 » poniedziałek, 5 maja 2008, 20:19

Moją Felą 1,9 D można ciągnąc przyczepę z hamulcem tylko do 750 kg.

Awatar użytkownika
kotek
Moderator
Moderator
Posty: 3501
Rejestracja: środa, 26 wrz 2007, 19:31
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Nacisk na hak

Postautor: kotek » poniedziałek, 5 maja 2008, 21:01

Mnie wstawiono w dowód rejestracyjny DMC przyczepy 1200kg przy DMC samochodu 1850kg.
KOTEK N132 L + AUDI 100 + VW SHARAN

serek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1581
Rejestracja: wtorek, 17 kwie 2007, 22:55

Re: Nacisk na hak

Postautor: serek » poniedziałek, 5 maja 2008, 21:05

Andrzej132 pisze:Moją Felą 1,9 D można ciągnąc przyczepę z hamulcem tylko do 750 kg.


chyba jakas pomyłka...marek tez ma Felicjei ma 900 kg. Sprawdz dobrze , zawsze mozesz zadz do urzedu , a napweno juz w stacji diagnostycznej Ci udziela takiej informacji...
życie jak droga, kiedyś się kończy...

Awatar użytkownika
kotek
Moderator
Moderator
Posty: 3501
Rejestracja: środa, 26 wrz 2007, 19:31
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Nacisk na hak

Postautor: kotek » poniedziałek, 5 maja 2008, 21:49

Przy najbliższej wizycie w stacji diagnostycznej niech sprawdzą dane dotyczące haka, wszelkich zmian danych może dokonywać Okręgowa Stacja Diagnostyczna.
KOTEK N132 L + AUDI 100 + VW SHARAN

Awatar użytkownika
marek
Administrator
Administrator
Posty: 1032
Rejestracja: piątek, 22 wrz 2006, 14:37
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Nacisk na hak

Postautor: marek » poniedziałek, 5 maja 2008, 23:00

Potwierdzam moja felicja z hamulcem 900kg bez 450kg ,tata ma felicje 1.6 i tez ma z hamulcem 900kg tak przewidziano na ta konstrukcje więc twoje 750 kg jest dziwne :idea:

Adam4302
Posty: 33
Rejestracja: środa, 31 paź 2007, 01:33
Lokalizacja: Katowice

Re: Nacisk na hak

Postautor: Adam4302 » środa, 7 maja 2008, 23:54

Ale to może zależeć również od samego haka. Np w moim espero mam hak który, zgodnie z tabliczką homologacyjną, umożliwia holowanie przyczepy tylko do 850 kg, mimo, że konstrukcyjnie samochód może ciągnąć przyczepy do 1100 kg.
Laguna 3 2.0/Espero 1.5 GLX + N-126NT


Wróć do „Pozostałe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości