resory

czyli wszystko to, co nie pasuje do powyższych ...
Awatar użytkownika
kotek
Moderator
Moderator
Posty: 3501
Rejestracja: środa, 26 wrz 2007, 19:31
Lokalizacja: Częstochowa

Re: resory

Postautor: kotek » niedziela, 2 lis 2008, 21:20

Przeczytaj porady na temat zawieszenia i jeżeli jeszcze czegoś nie będziesz wiedział, to pytaj śmiało.
viewtopic.php?f=4&t=178
KOTEK N132 L + AUDI 100 + VW SHARAN

Awatar użytkownika
kotek
Moderator
Moderator
Posty: 3501
Rejestracja: środa, 26 wrz 2007, 19:31
Lokalizacja: Częstochowa

Re: resory

Postautor: kotek » poniedziałek, 3 lis 2008, 19:56

Trochę zabawy jest przy zmianie zawieszenia, ale się opłaca.
KOTEK N132 L + AUDI 100 + VW SHARAN

mateusz
Posty: 57
Rejestracja: środa, 27 cze 2007, 21:40
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: resory

Postautor: mateusz » poniedziałek, 3 lis 2008, 21:43

a dlaczego sie opłaca?? według mnie lepiej mieć na belce skrętnej
mam 3 przyczepy towarowe i na belce skretnej lepiej mi sie prowadzą niż te na resorach

Awatar użytkownika
jarek /////+Nka
Posty: 56
Rejestracja: środa, 30 sty 2008, 16:30
Lokalizacja: kiedyś Wałbrzych...

Re: resory

Postautor: jarek /////+Nka » poniedziałek, 3 lis 2008, 23:31

Nie spotkałem się żeby ktoś po przeróbce na resory narzekał, a wszyscy chwalą takie zawieszenie. Jednak w żadnej zachodniej przyczepie nie ma takiego rozwiązania(nie słyszałem o fabrycznie maontwanym ani o przerobionym na takie). Jedyne co znalazłęm to amerykańce budują swoje teardrop'y "łezki" praktycznie wyłącznie na resorach. Więc czy naprawdę jest lepiej, czy jak już się zrobiło to trzeba swoje chwalić? A może to zasługa amortyzatorów które to w większości takich przeróbek zostają
mateusz pisze:a dlaczego sie opłaca?? według mnie lepiej mieć na belce skrętnej
mam 3 przyczepy towarowe i na belce skretnej lepiej mi sie prowadzą niż te na resorach

Lepiej jest zawsze czy głównie bez lub z małym obciążeniem?
Jarek+Eliza+Piotruś+Julcia
ObrazekObrazekZDJĘCIA NASZEGO DOMKU.

wsuder
Posty: 14
Rejestracja: niedziela, 6 lip 2008, 00:42
Lokalizacja: Kraków

Re: resory

Postautor: wsuder » poniedziałek, 1 gru 2008, 22:53

witam

miałem oba rodzaje tzn na resorach i na belce. moje wrażenia są następujące:
przy normalnej asfaltowej drodze praktycznie podczas jazdy nie ma różnicy w prowadzeniu po prostej, natomiast na szybkich manewrach typu zmiana pasa to jednak lepiej sprawuje sie belka skrętna. zalety resorów ale oczywiscie z dobrymi amorkami /bo sie wywróci/ widać przy jeżdzie po terenie, praktycznie mało się czuje cokolwiek na ogonie. no ale kto szybko jeżdzi po bezdrożach ja nie. czyli tak punktach:
resory mają wady:
1. przyczepa robi się wyższa pare centymetrów
2. jest cięższa - troche to jest żelastwa /oś, pióra, amory/
3. trzeba spawdzic czy amorki są ok przed podróżą, bo potem może być kiepsko
resory mają zalety:
1. zawieszenie jest praktycznie bezobsługowe
2. jazda po bezdrożu nie powoduje totalnego bałaganu we wnętrzu
3. bardzo mało czuć przyczepe na haku

Bale76
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 81
Rejestracja: sobota, 23 wrz 2006, 20:48
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: resory

Postautor: Bale76 » wtorek, 2 gru 2008, 13:16

Zgadzam sie z przedmówcą jestem za pozostawieniem belki skrętnej, mam juz trzecią niewiadówke i nigdy nie miałem problemu poprostu trzeba pamiatac ze sie ma ogon, w towarowce tez mam skretna i powiem że tu tez lepeij ciągnie sie z skrętna, na resorach fakt jest lepiej na bezdrożach ale tylko jak sie ma 100% sprawne amory.
Kiedyś N126 1980r, potem N127 1979r, N126n z 1996r. obecnie Sprite Alpine ^89 + Lew 406

Andrzej132
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 800
Rejestracja: niedziela, 23 mar 2008, 17:24
Lokalizacja: Opole

Re: resory

Postautor: Andrzej132 » wtorek, 2 gru 2008, 19:27

Zbudowałem przyczepę podłodziową i dałem niezależne zawieszenie na wahaczach wleczonych + sprężyny + amorki. Komfort ciągnięcia - full wypas.


Wróć do „Pozostałe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości