[N-132T] z 1976 - z najazdem czy bez i problemy z DMC

czyli wszystko to, co nie pasuje do powyższych ...
skupit
Posty: 21
Rejestracja: czwartek, 13 sie 2015, 23:52

[N-132T] z 1976 - z najazdem czy bez i problemy z DMC

Postautor: skupit » niedziela, 30 sie 2015, 16:57

Cześć,
jestem nowy zarówno na forum, jak i w temacie przyczep, także sorry, bo pewnie pierwsze pytania będą niezbyt mądre :)

Szykuję się do ciągnięcia przyczepy N-132T Peugeotem Partnerem 1.6 HDI (75 KM). W dowodzie Peugeota mam wpisane O1. 1100 kg i O2. 500 kg. I teraz zastanawiam się, czy moja "nowa" N-132T ma hamulec najazdowy, tj. czy dotyczy mnie pole O1 czy O2.

Niby bez różnicy, bo w dowodzie przyczepy jest DMC 480 kg, więc i tak mieści się w O2, ale czułbym się spokojnie, gdyby miała jednak hamulec najazdowy - sporo się tutaj naczytałem, że z tymi DMC w dowodzie przyczepy to bywa różnie, a u mnie byłaby na styku bez najazdu ;)

Będę wdzięczny za odpowiedź :)
Ostatnio zmieniony środa, 2 wrz 2015, 13:02 przez skupit, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Paczek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 4544
Rejestracja: czwartek, 2 kwie 2009, 21:23
Lokalizacja: Opoczno

Re: [N-132T] z 1976 - z najazdem czy bez

Postautor: Paczek » niedziela, 30 sie 2015, 19:32

skupit pisze:Cześć,
jestem nowy zarówno na forum, jak i w temacie przyczep, także sorry, bo pewnie pierwsze pytania będą niezbyt mądre :)

Szykuję się do ciągnięcia przyczepy N-132T Peugeotem Partnerem 1.6 HDI (75 KM). W dowodzie Peugeota mam wpisane O1. 1100 kg i O2. 500 kg. I teraz zastanawiam się, czy moja "nowa" N-132T ma hamulec najazdowy, tj. czy dotyczy mnie pole O1 czy O2.

Niby bez różnicy, bo w dowodzie przyczepy jest DMC 480 kg, więc i tak mieści się w O2, ale czułbym się spokojnie, gdyby miała jednak hamulec najazdowy - sporo się tutaj naczytałem, że z tymi DMC w dowodzie przyczepy to bywa różnie, a u mnie byłaby na styku bez najazdu ;)

Będę wdzięczny za odpowiedź :)


:?: :?: :?:

skupit
Posty: 21
Rejestracja: czwartek, 13 sie 2015, 23:52

Re: [N-132T] z 1976 - z najazdem czy bez

Postautor: skupit » niedziela, 30 sie 2015, 19:41

No tak, 480 kg, tyle jest w dowodzie. Dopuszczalna masa całkowita 480, dopuszczalna ładowność 100. Nawet fotkę zrobiłem na dowód, ale tu nie mam jak dodać widzę :)

niebieski-n2
Posty: 300
Rejestracja: czwartek, 1 sty 2015, 10:32
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa

Re: [N-132T] z 1976 - z najazdem czy bez

Postautor: niebieski-n2 » niedziela, 30 sie 2015, 19:56

będziesz tak jeździł dokąd ktoś Cię nie zważy, a potem problemy. Na pewno powinieneś mieć hamulec, to część problemów odpadnie.

skupit
Posty: 21
Rejestracja: czwartek, 13 sie 2015, 23:52

Re: [N-132T] z 1976 - z najazdem czy bez

Postautor: skupit » niedziela, 30 sie 2015, 20:21

powinieneś mieć hamulec

No właśnie takie jest moje pytanie - czy w N-132T hamulec najazdowy był montowany seryjnie i "powinieneś mieć" oznacza, że raczej go mam, czy nie był montowany seryjnie i "powinieneś mieć" oznacza, że mam go sobie założyć? :)

Sorry, może to dla Was - doświadczonych fanów Niewiadówek - oczywistości, ale ja tego nie wiem. Przyczepę wziąłem od rodziny, nigdy z nią nigdzie jeszcze nie jechałem, także próbuję się dowiedzieć zawczasu wszystkiego, także korzystając z Waszej uprzejmości.

Awatar użytkownika
dworek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1457
Rejestracja: sobota, 30 cze 2012, 18:18
Lokalizacja: Opole

Re: [N-132T] z 1976 - z najazdem czy bez

Postautor: dworek » niedziela, 30 sie 2015, 20:29

Nigdy nie miałem N132 ...i nigdy nie słyszałem o takowej bez hamulca...
Najprościej to ZOBACZYĆ NA WŁASNE OCZY czy jest ten hamulec, czy go nie ma. Jeśli masz wątpliwości to zrób kilka fotel (z profilu, zbliżenie na dyszel i na oś) i wrzóć do wątku to Ci pomożemy rozwikłać tę zagadkę :wink:
To napisałem ja, dworek 8-)

Awatar użytkownika
reflexes
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 10871
Rejestracja: czwartek, 10 sty 2013, 09:16

Re: [N-132T] z 1976 - z najazdem czy bez

Postautor: reflexes » niedziela, 30 sie 2015, 20:32

Jeżeli masz takie coś na dyszlu to prawdopodobnie masz hamulec
Obrazek
Prawdopodobnie, bo jeszcze trzeba idąc od mechanizmu najazdowego (to co na foto) szukać cięgna (stalowy pręt, który idzie pod podłogą, kawałek widać na foto po lewej) i linek, które idą od cięgna do bębnów hamulcowych.

skupit
Posty: 21
Rejestracja: czwartek, 13 sie 2015, 23:52

Re: [N-132T] z 1976 - z najazdem czy bez

Postautor: skupit » niedziela, 30 sie 2015, 20:46

dworek pisze:zrób kilka fotel (z profilu, zbliżenie na dyszel i na oś) i wrzóć do wątku to Ci pomożemy rozwikłać tę zagadkę :wink:

Dzięki, jutro popołudniu zajadę na miejsce, w którym trzymam przyczepę i cyknę fotki.

reflexes pisze:trzeba idąc od mechanizmu najazdowego (to co na foto) szukać cięgna (stalowy pręt, który idzie pod podłogą, kawałek widać na foto po lewej) i linek, które idą od cięgna do bębnów hamulcowych

Dzięki! Już mam złe przeczucia :) Nie pamiętam, żeby na dyszlu była taka "harmonijka" jak to czarne na zdjęciu, ani stalowego pręta... No ale jak mówię, jutro pojadę, zrobię fotki i będę Was męczył dalej. Dzięki za wyrozumiałość i cenne wskazówki!

EDIT:
A to jeszcze skorzystam z okazji i zapytam - ile ewentualnie kosztuje montaż hamulca najazdowego (całość, części + robota), bo coś czuję, że będę się musiał zapoznać z tematem :/
Ostatnio zmieniony niedziela, 30 sie 2015, 21:06 przez skupit, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
reflexes
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 10871
Rejestracja: czwartek, 10 sty 2013, 09:16

Re: [N-132T] z 1976 - z najazdem czy bez

Postautor: reflexes » niedziela, 30 sie 2015, 21:01

Oś od jakieś 800 zł wzwyż zależnie od modelu i do tego urzędzie najazdowe też pewnie w podobnej cenie. Mowa o nowych elementach. Szukaj pod hasłami urządzenie najazdowe (to co na foto) i oś hamowana.

skupit
Posty: 21
Rejestracja: czwartek, 13 sie 2015, 23:52

Re: [N-132T] z 1976 - z najazdem czy bez

Postautor: skupit » niedziela, 30 sie 2015, 21:08

reflexes pisze:Oś od jakieś 800 zł wzwyż zależnie od modelu i do tego urzędzie najazdowe też pewnie w podobnej cenie. Mowa o nowych elementach. Szukaj pod hasłami urządzenie najazdowe (to co na foto) i oś hamowana.

Czyli 1600 zł? :/ Oj! No to mnie trochę ścięło z nóg :/

Ej, słuchajcie, a może... ja "odziedziczyłem" nie N132T, tylko coś innego. Jakiś gość na innym forum http://forum.karawaning.pl/topic/66-niewiad%C3%B3w-czy-zachodnia/#entry619 pisze, że "przez pewien czas produkowano napompowane N126e pod nazwą N-132". No i jak patrzę na zdjęcie, które dał, czyli:
Obrazek

to wygląda to dość podobnie do mojej przyczepy:
Obrazek
Obrazek

W dowodzie mam jednak napisane N132. Pisałem, że N132T, bo wygląd wnętrza przyczepy odpowiada temu z instrukcji N132 w wariancie "t" (którą otrzymałem wraz z przyczepą):
Obrazek

Jakieś to jest wszystko bez sensu:
- w dowodzie rejestracyjnym mam wpisane Niewiadów N-132 i DMC 480 kg,
- w instrukcji wygląd wnętrza odpowiada rysunkowi N-132 "T", mam podaną masę DCC 750 kg i jest napisane, że jest hamulec najazdowy,
- w realu jakoś nie mogę sobie przypomnieć hamulca najazdowego, no ale może po prostu jestem pała i źle zapamiętałem ;)

No nic, pojadę, zrobię zdjęcia, sprawdzę, wrzucę. Raz jeszcze sorry za zamieszanie, ale bardzo mnie ta kwestia nurtuje - trochę bym się zmartwił, gdyby się okazało, że DMC jest powyżej 500 kg i nie ma hamulca najazdowego, bo raczej za 1600 zł go sobie nie założę, a w dowodzie Peugeota Partnera jak byk stoi, że bez hamulca najazdowego tylko do 500 kg. Z hamulcem do 1100 kg, także bym się zmieścił :)

Dzięki za cierpliwość!

skupit
Posty: 21
Rejestracja: czwartek, 13 sie 2015, 23:52

Re: [N-132T] z 1976 - z najazdem czy bez

Postautor: skupit » poniedziałek, 31 sie 2015, 20:51

dworek pisze:Najprościej to ZOBACZYĆ NA WŁASNE OCZY czy jest ten hamulec, czy go nie ma. Jeśli masz wątpliwości to zrób kilka fotel (z profilu, zbliżenie na dyszel i na oś) i wrzóć do wątku to Ci pomożemy rozwikłać tę zagadkę :wink:


Zrobiłem fotki:
Obrazek
Obrazek
Z przodu:
Obrazek
Z tyłu:
Obrazek
Obrazek

Czy dobrze myślę, że mam hamulec najazdowy, ale mechaniczny, nie hydrauliczny? No i teraz pytanie, czy mam się w związku z tym stosować w przypadku mojej przyczepy do pola w dowodzie rejestracyjnym auta O1 (ciężar z hamulcem) czy O2 (ciężar bez hamulca)?

Awatar użytkownika
ruciak76
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1659
Rejestracja: niedziela, 1 cze 2008, 09:08
Lokalizacja: EZG / Bratoszewice, gm. Stryków, woj. łódzkie

Re: [N-132T] z 1976 - z najazdem czy bez

Postautor: ruciak76 » poniedziałek, 31 sie 2015, 20:56

Stosujesz się do pola dot. DMC z hamulcem O1, co do rodzaju hamulca, to większość przyczep kempingowych (na pewno wszystkie niewiadówki) mają rozwiązanie mechaniczne, hydrauliczne były tylko w bardzo starych westfaliach jak dobrze pamiętam, ale to nie bardzo się sprawdzało.
Skoda Octavia 3FL 1.6TDI 115KM 250Nm
Skoda Fabia 2, 1.4 MPI 86KM 132Nm
Kiedyś N132T, teraz N126e i N126N
Obrazek
Wątek remontowy N126e
Wątek remontowy N126N

2024 - 2 nocki 255 km
2023 - 20 nocek, 1861 km
2008-2022 - 274 nocki, 31731 km

skupit
Posty: 21
Rejestracja: czwartek, 13 sie 2015, 23:52

Re: [N-132T] z 1976 - z najazdem czy bez

Postautor: skupit » poniedziałek, 31 sie 2015, 21:04

ruciak76 pisze:Stosujesz się do pola dot. DMC z hamulcem O1

Dzięki, ulżyło mi :) Gdzieś jeszcze czytałem, że powinienem stosować się do ilorazu wartości z pola F1 dowodu rejestracyjnego auta przez 1,33, czyli że DMC auta musi być w stosunku co najmniej 1.33:1 z DMC przyczepy. No ale to i tak daję radę bo DMC pojazdu (F.1) przez DMC przyczepy to u mnie 1880kg/480kg to 3,92 :)
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 31 sie 2015, 21:08 przez skupit, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
CornBlumenBlau
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 4377
Rejestracja: niedziela, 9 gru 2012, 16:44
Lokalizacja: Siradiensis

Re: [N-132T] z 1976 - z najazdem czy bez

Postautor: CornBlumenBlau » poniedziałek, 31 sie 2015, 21:08

Kolego, masz hamulec o to możesz być spokojny :D
Gorzej z danymi w dowodzie rejestracyjnym, tam masz bałagan, chodzi o DMC i inne dane. Porównaj je z tabliczką znamionową. Swoją drogą, to tabliczki na dyszlu nie widać...
Niewiadówkodystansonoce
2016: 75 / 6892 km
2017: 85 / 6820 km
2018: 81 / 4651 km
2019: 67 / 4888 km
2020: 74 / 3670 km
2021: 75 / 3953 km
2022: 64 / 2978 km
2023: 54 / 6976 km
2024: 2 / 0280 km

skupit
Posty: 21
Rejestracja: czwartek, 13 sie 2015, 23:52

Re: [N-132T] z 1976 - z najazdem czy bez

Postautor: skupit » poniedziałek, 31 sie 2015, 21:11

CornBlumenBlau pisze:Kolego, masz hamulec :D

Dzięki, ulżyło mi :D

No to teraz została tylko kwestia masy przyczepy. W dowodzie mojej N132T mam wpisane DMC 480 kg, co podobno jest raczej mało prawdopodobne. Pisałem do Niewiadowa, ale nie mają dokumentów z lat 70-tych, więc nic mi nie powiedzą. Tabliczki znamionowej na przyczepie nie ma (albo nie umiałem jej znaleźć). Czyli jedynym miejscem, gdzie jest informacja o wadze przyczepy to dowód rejestracyjny, a tam DMC 480 kg. No i teraz co robić? Prostować to? Jak? Nie prostować? Co będzie jak mnie "zważy" ITD i wyjdzie, że przyczepa waży tyle co w instrukcji, czyli 630 kg?


Wróć do „Pozostałe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 57 gości