Problem z piecykiem Truma

czyli meble, lodówki, ogrzewanie, zlewozmywaki, kuchenki ...
kubuś
Posty: 211
Rejestracja: niedziela, 9 kwie 2017, 21:10

Problem z piecykiem Truma

Postautor: kubuś » poniedziałek, 24 wrz 2018, 16:54

Witam. Mam piecyk Truma. Jak podpale palnik, to zapala się mały i po podkręceniu na max zapala się i ten większy. Wszystko ok, ale tak z 10-15min. po czym ten większy gaśnie, a mały nie. Wziąłem sobie dziś urlop by to dokładnie sprawdzić. Zdemontowałem piecyk, ale żadnych wad nie znalazłem, po czym z powrotem piecyk zamontowałem ale problem nie ustąpił. Miał ktoś z was takie problemy?
N126a - sprzedana
Jest teraz N126N 8-) + Ford Transit 85T260

Awatar użytkownika
naal
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1683
Rejestracja: niedziela, 19 maja 2013, 20:54
Lokalizacja: Łódź

Re: Problem z piecykiem Truma

Postautor: naal » poniedziałek, 24 wrz 2018, 17:27

Czyli kapilara działa prawidłowo. Piec osiągnął swoją temperaturę i mały palnik ją utrzymuje. Jak się za bardzo wychlodzi to ponownie palnik odpali.
Ford Focus TDDI
N126N
N132t
"Non est fallus at provintia"
Obrazek

Awatar użytkownika
RAFALSKI
Moderator
Moderator
Posty: 2203
Rejestracja: czwartek, 15 lip 2010, 16:27
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: Problem z piecykiem Truma

Postautor: RAFALSKI » poniedziałek, 24 wrz 2018, 17:43

Duży palnik ma właśnie tak pracować. On nie pali się non-stop, w przeciwieństwie do małego. Pokrętłem ustawiasz nie tyle bezpośrednio "ogień" jak np. w kuchence, lecz tylko zadajesz temperaturę jaką następnie utrzymuje zawór, który odpowiednio steruje dużym palnikiem na podstawie "sygnału" z kapilary.

Jeśli chcesz sprawdzić czy piec działa prawidłowo to np. w chwili gdy obserwujesz niepokojące Cię wygaszenie palnika, przyłóż kostkę lodu do kapilary (tej rurki podobnej do długopisu) znajdującej się od frontu podstawy pieca. Po kilku sekundach palnik ożyje ;) I w drugą stronę, posmyraj kapilarę płomieniem zapalniczki a palnik zacznie przygasać. Takie zachowanie jest prawidłowe i będzie oznaczało, że duży palnik jest odpowiednio sterowany. Ochładzając lub ocieplając kapilarę można w dowolnym momencie łatwo sprawdzić czy wszystko jest OK.
BMW E36 '97 + N-132L '85 & DACIA SANDERO STEPWAY '18 + N-127 '77
Remont wieloryba i eNki

Awatar użytkownika
ruciak76
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1042
Rejestracja: niedziela, 1 cze 2008, 09:08
Lokalizacja: EZG / Bratoszewice, gm. Stryków, woj. łódzkie

Re: Problem z piecykiem Truma

Postautor: ruciak76 » poniedziałek, 24 wrz 2018, 18:29

Sprawdź jeszcze czy przypadkiem kapilary nie masz za piecykiem bo wszystko wskazuje na to że jest a powinna być przed piecem od strony wnętrza przyczepy.
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 24 wrz 2018, 18:41 przez ruciak76, łącznie zmieniany 1 raz.
Kiedyś Renault Thalia 1.4 75 KM 114 Nm teraz Kia Ceed SW 1.6 CRDI 115KM 255 Nm
Kiedyś N132T, teraz N126e i N126N
Obrazek
Wątek remontowy N126e
Wątek remontowy N126N
Galeria

2018 - 32 nocki, 3873 km
2017 - 43 nocki, 5282 km
2016 - 23 nocki , 3396 km
2015 - 26 nocek, 3187 km

kubuś
Posty: 211
Rejestracja: niedziela, 9 kwie 2017, 21:10

Re: Problem z piecykiem Truma

Postautor: kubuś » poniedziałek, 24 wrz 2018, 21:50

Nie, nie ten "długopis" jest z przodu piecyka.
Jakoś tam piecyk sobie działał i nie za bardzo zwracałem na niego uwagę. Ale dalej jakaś wątpliwość mnie nachodzi, to znaczy, że jak na zewnątrz jest +25/+30 stopni to ten większy palnik nie powinien się zapalić?
N126a - sprzedana
Jest teraz N126N 8-) + Ford Transit 85T260

Awatar użytkownika
RAFALSKI
Moderator
Moderator
Posty: 2203
Rejestracja: czwartek, 15 lip 2010, 16:27
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: Problem z piecykiem Truma

Postautor: RAFALSKI » wtorek, 25 wrz 2018, 11:44

kubuś pisze:Jakoś tam piecyk sobie działał i nie za bardzo zwracałem na niego uwagę.

To znaczy, że działał dobrze i nadal działa tak samo? Z tą różnicą, że po prosu zauważyłeś coś co wydało Ci się dziwne ;)
kubuś pisze:jak na zewnątrz jest +25/+30 stopni to ten większy palnik nie powinien się zapalić?

Jeśli ustawisz pokrętło na ledwo co, to palił się będzie tylko mały palnik. Duży zapali się dopiero gdy konkretniej przekręcisz w stronę max.
BMW E36 '97 + N-132L '85 & DACIA SANDERO STEPWAY '18 + N-127 '77
Remont wieloryba i eNki

kubuś
Posty: 211
Rejestracja: niedziela, 9 kwie 2017, 21:10

Re: Problem z piecykiem Truma

Postautor: kubuś » wtorek, 25 wrz 2018, 14:54

Dokładnie jest tak jak piszesz; po odkręceniu zaworu na max pali się duży palnik około 10-15 min, po czym gaśnie, choć wewnątrz temperatura ma około 15 stopni.
Wydaje mi się, że w poprzednim sezonie jesienno-zimowym duży palnik palił się cały czas i tylko ręcznie mogłem go zmniejszyć lub zgasić.
A i jeszcze, po przekręceniu pokrętła zaworu gazu na zero, mały palnik nie gaśnie. Piecyk gaszę zamykając trójzaworem dopływ gazu. Na mały palnik, pokrętłem, nie mam wpływu.


Ps. Od dziś do niedzieli jadę powędkować, więc więcej uwagi zwrócę na jego pracę.
N126a - sprzedana
Jest teraz N126N 8-) + Ford Transit 85T260

Awatar użytkownika
RAFALSKI
Moderator
Moderator
Posty: 2203
Rejestracja: czwartek, 15 lip 2010, 16:27
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: Problem z piecykiem Truma

Postautor: RAFALSKI » wtorek, 25 wrz 2018, 16:57

kubuś pisze:Wydaje mi się, że w poprzednim sezonie jesienno-zimowym duży palnik palił się cały czas i tylko ręcznie mogłem go zmniejszyć lub zgasić.

Moim zdaniem wydaje Ci się bo tak pierwszy rzut oka kojarzy się praca palnika gazowego. Pokrętło min = mały ogień, max = duży ogień ;) Większość z nas to przechodzi poznając Trumę.
kubuś pisze:A i jeszcze, po przekręceniu pokrętła zaworu gazu na zero, mały palnik nie gaśnie. Piecyk gaszę zamykając trójzaworem dopływ gazu. Na mały palnik, pokrętłem, nie mam wpływu.

To już nie jest normalne. Piec powinien wyłączyć się po przekręceniu na 0. Może to świadczyć o jakimś uszkodzeniu zaworu i konieczności naprawy ale najpierw trzeba sprawdzić czy coś zwyczajnie nie przeszkadza w pracy pokrętła, może nie dochodzi do zamknięcia. Zdejmij obudowę pieca i dokładnie ale i delikatnie oczyść górną część zaworu z kurzu i syfu który lubi się tam gromadzić, dobrze przypatrz się z bliska. Zamiast tego "drąga" od pokrętła, włóż w szczelinę zaworu odpowiedni płaski śrubokręt po czym odpal piec przekręcając zawór za jego pomocą. Następnie spróbuj zgasić piec obracając wkrętak do pozycji 0. Jeśli piec zgaśnie oznacza to, że coś mechanicznie blokowało. Jeśli natomiast nie zgaśnie pomimo przekręcenia bezpośrednio zaworu to tu kończą się kombinacje które możesz wykonać we własnym zakresie i potrzebna będzie konsultacja z fachowcem.
W razie czego dostaniesz namiary do gościa który ogarnie temat ale najpierw sprawdź jak napisałem. Niezależnie od tego, zrób też tę próbę kapilary (lód i zapalniczka) z mojego wcześniejszego posta.

Udanych połowów :)
BMW E36 '97 + N-132L '85 & DACIA SANDERO STEPWAY '18 + N-127 '77
Remont wieloryba i eNki

Awatar użytkownika
TomekN126N
Moderator
Moderator
Posty: 2922
Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 18:54
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: Problem z piecykiem Truma

Postautor: TomekN126N » środa, 26 wrz 2018, 07:47

Sprawdź jeszcze dwie rzeczy: pierwsze, czy masz przerwę choć 2-3 mm, między obudową palnika i podłogą, a drugie czy przednia obudowa pieca nie dotyka podłogi.
Ja przy montażu pieca uszczelniłem podłogę sznurkiem do kominków, żeby nie "ciągło" od dołu i to był błąd. Kapilara zbyt szybko się nagrzewała i zamykała zawór. Przyczepa niedogrzana. Usuniecie sznurka rozwiązało problem. Obudowa przednia też musi być ok 1cm nad podłogą, żeby była cyrkulacja powietrza. Jeśli dotyka podłogi, odegnij lekko od szafy górny kołnierz tylnej obudowy i powieś na nim przednią. Usztywnij haczykami, które są po bokach na dole i będzie git. Wkoło kapilary powinna być cyrkulacja powietrza.
KEMPINGI, KTÓRE POLECAM
Nocki/km
2018: 30/4184
2017: 24/2850
2016: 12/2540
2015: 23/2530
2014: 15/950
2013: 16/2310
2012: 23/1665

N126N(89)-Remont
Fabia kombi 1,9 SDI - na miasto
Octavia kombi 1.6 TDI
jawa175(59)
komar3(81)-Projekt komar Babci
komar sztywniak
Suzuki GSX750E(83)

Awatar użytkownika
CornBlumenBlau
Moderator
Moderator
Posty: 3742
Rejestracja: niedziela, 9 gru 2012, 16:44
Lokalizacja: Siradiensis

Re: Problem z piecykiem Truma

Postautor: CornBlumenBlau » środa, 26 wrz 2018, 08:23

Daj kroplę oleju syntetycznego na zawór w miejsce gdzie wchodzi pręt od pokrętła. Delikatnie opukaj też samą kapilarę. W Suchedniowie Leo62 miał problem właśnie z dużym palnikiem, Karol popstrykał w kapilarę i problem znikł.
Mój remont

N126n
Golf Plus 1,9TDI
Touran 1,9TDI


Niewiadówkodystansonoce
2016: 75 / 6892 km
2017: 85 / 6820 km
2018: 81 / 4651 km

Awatar użytkownika
TomekN126N
Moderator
Moderator
Posty: 2922
Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 18:54
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: Problem z piecykiem Truma

Postautor: TomekN126N » środa, 26 wrz 2018, 10:53

Karol popstrykał w kapilarę i problem znikł.


Ręce, które leczą :mrgreen:

P.S. sorki, nie mogłem... ;-)
KEMPINGI, KTÓRE POLECAM
Nocki/km
2018: 30/4184
2017: 24/2850
2016: 12/2540
2015: 23/2530
2014: 15/950
2013: 16/2310
2012: 23/1665

N126N(89)-Remont
Fabia kombi 1,9 SDI - na miasto
Octavia kombi 1.6 TDI
jawa175(59)
komar3(81)-Projekt komar Babci
komar sztywniak
Suzuki GSX750E(83)

kubuś
Posty: 211
Rejestracja: niedziela, 9 kwie 2017, 21:10

Re: Problem z piecykiem Truma

Postautor: kubuś » środa, 10 paź 2018, 15:56

No cóż, poddałem się. Mimo tych wszystkich rad, co tu dostałem (dziękuję) nic nie pomogło i piecyk (zawór z osprzętem), pojechał do P. Andrzeja do Opalenicy.
CornBlumenBlau pisze:Daj kroplę oleju syntetycznego na zawór w miejsce gdzie wchodzi pręt ...

Ps. Jak mu powiedziałem, że to zrobiłem, to równie dobrze mogłem diabła święconą wodą oblać :D Padła odpowiedz "wszędzie gdzie tylko mogę to mówię i piszę - żadnego oleju! Guma jako ropopochodna reaguje z olejem, kruszeje i traci elastyczność, i gaz wyłazi bokami, a nie przez palnik". Przestrzegł mnie bym więcej tego nie robił.
N126a - sprzedana
Jest teraz N126N 8-) + Ford Transit 85T260

Awatar użytkownika
RAFALSKI
Moderator
Moderator
Posty: 2203
Rejestracja: czwartek, 15 lip 2010, 16:27
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: Problem z piecykiem Truma

Postautor: RAFALSKI » środa, 10 paź 2018, 16:30

kubuś pisze:Jak mu powiedziałem, że to zrobiłem, to równie dobrze mogłem diabła święconą wodą oblać

Tak, Pan Andrzej ma rację jeśli idzie o typowe smary czy oleje na które gumy nie są odporne czyli źle by było gdybyś dał tam kroplę np. oleju silnikowego. Co innego jednak olej silikonowy który nie szkodzi elementom gumowym a nawet stosowany jest do ich konserwacji. Symboliczna ilość tego smarowidła nic nie uszkodzi a może poprawić mechaniczne działanie zaworu bo w końcu są tam trące o siebie elementy.
BMW E36 '97 + N-132L '85 & DACIA SANDERO STEPWAY '18 + N-127 '77
Remont wieloryba i eNki

Awatar użytkownika
Karolus
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1884
Rejestracja: środa, 24 paź 2012, 20:24
Lokalizacja: Przemyśl

Re: Problem z piecykiem Truma

Postautor: Karolus » środa, 10 paź 2018, 18:18

TomekN126N pisze:
Karol popstrykał w kapilarę i problem znikł.


Ręce, które leczą :mrgreen:

P.S. sorki, nie mogłem... ;-)


Dajcie mi żony to też wyleczę :lol:
I pstrykał w to i owo nie będę :P
N126N... w trakcie remontu... ;)

mbiesiek
Posty: 32
Rejestracja: niedziela, 29 kwie 2018, 16:11

Re: Problem z piecykiem Truma

Postautor: mbiesiek » niedziela, 4 lis 2018, 16:56

Kolego miałem podobny problem winne były niedokręcone śruby mocujące zawór, co powodowało niedomykanie wspomnianego.


Wróć do „Wyposażenie wnętrza”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość