niewiadów-ka terenówka

Ciekawostki dotyczące karawaningu i Niewiadówek
dzin1975
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1574
Rejestracja: sobota, 20 wrz 2014, 13:05
Lokalizacja: Sobków,świętokrzyskie

Re: niewiadów-ka terenówka

Postautor: dzin1975 » poniedziałek, 20 kwie 2015, 21:46

koła też z opla? czy coś mniejszego? przewidujesz wycinać bude?
Marcin
N126n 1990r
n126 off-road
n250c
nB752413HC ;)
DF 125p kombi-1996r
Romet Ogar 200
tylko Polska motoryzacja z zamiłowania
z rozsądku....jakies audi,oraz galloper,oraz multivan :)

viewtopic.php?f=36&t=8614

przemia
Posty: 101
Rejestracja: środa, 30 lip 2014, 13:03
Lokalizacja: Krzeszowice/Strawczyn

Re: niewiadów-ka terenówka

Postautor: przemia » poniedziałek, 20 kwie 2015, 21:59

dzin1975 pisze:koła też z opla? czy coś mniejszego? przewidujesz wycinać bude?

Koła takie jak w holowniku. Planuje podcinać(ale boję się tu o tym głośno mówić), miałem o to samo pytać Ciebie :)
pozdrawiam
Przemek

N126e

dzin1975
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1574
Rejestracja: sobota, 20 wrz 2014, 13:05
Lokalizacja: Sobków,świętokrzyskie

Re: niewiadów-ka terenówka

Postautor: dzin1975 » poniedziałek, 20 kwie 2015, 22:09

Ja tne,zobaczymy jak będzie....z czego bedziesz robił wzmocnienie?
Marcin
N126n 1990r
n126 off-road
n250c
nB752413HC ;)
DF 125p kombi-1996r
Romet Ogar 200
tylko Polska motoryzacja z zamiłowania
z rozsądku....jakies audi,oraz galloper,oraz multivan :)

viewtopic.php?f=36&t=8614

przemia
Posty: 101
Rejestracja: środa, 30 lip 2014, 13:03
Lokalizacja: Krzeszowice/Strawczyn

Re: niewiadów-ka terenówka

Postautor: przemia » poniedziałek, 20 kwie 2015, 22:11

Co masz na myśli?
pozdrawiam
Przemek

N126e

dzin1975
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1574
Rejestracja: sobota, 20 wrz 2014, 13:05
Lokalizacja: Sobków,świętokrzyskie

Re: niewiadów-ka terenówka

Postautor: dzin1975 » poniedziałek, 20 kwie 2015, 22:16

jak podetniesz bude...nadkola robią jako wzmocnienie scian...jak wytne to obawiam sie ze moze byc lipa delikatna...
Marcin
N126n 1990r
n126 off-road
n250c
nB752413HC ;)
DF 125p kombi-1996r
Romet Ogar 200
tylko Polska motoryzacja z zamiłowania
z rozsądku....jakies audi,oraz galloper,oraz multivan :)

viewtopic.php?f=36&t=8614

przemia
Posty: 101
Rejestracja: środa, 30 lip 2014, 13:03
Lokalizacja: Krzeszowice/Strawczyn

Re: niewiadów-ka terenówka

Postautor: przemia » poniedziałek, 20 kwie 2015, 22:20

No tak, ale nadkola potem robisz z laminatu i dajesz więcej włókna w paskach...
pozdrawiam
Przemek

N126e

przemia
Posty: 101
Rejestracja: środa, 30 lip 2014, 13:03
Lokalizacja: Krzeszowice/Strawczyn

Re: niewiadów-ka terenówka

Postautor: przemia » środa, 20 maja 2015, 21:33

Jakieś postępy? Ja na razie nie miałem czasu. Zbieram części do nowego zawieszenia.
pozdrawiam
Przemek

N126e

Awatar użytkownika
pawlo fiona n126e
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 960
Rejestracja: czwartek, 15 sie 2013, 19:52
Lokalizacja: Mielec

Re: niewiadów-ka terenówka

Postautor: pawlo fiona n126e » czwartek, 21 maja 2015, 01:06

No to macie gotowe rozwiązanie viewtopic.php?f=1&t=5507
Dystans-nocy w 2016:9300 km/54
Dystans-nocy w 2017 :6960 km/41
Dystans-nocy w 2018 :800 km/6

Awatar użytkownika
NkaOffRoad
Posty: 54
Rejestracja: poniedziałek, 18 maja 2015, 15:30

Re: niewiadów-ka terenówka

Postautor: NkaOffRoad » czwartek, 21 maja 2015, 16:53

przemia pisze:Jakieś postępy? Ja na razie nie miałem czasu. Zbieram części do nowego zawieszenia.


Jeśli można wiedzieć to nad jakim zawieszeniem myślisz? Też miałem różne koncepcje i pomysły, lecz poprzestałem na najprostszych rozwiązaniach.
Przyczepa: N126D 1980r.
Holownik: Jeep Grand Cherokee Overland 4,7 HO 2004r.

przemia
Posty: 101
Rejestracja: środa, 30 lip 2014, 13:03
Lokalizacja: Krzeszowice/Strawczyn

Re: niewiadów-ka terenówka

Postautor: przemia » czwartek, 21 maja 2015, 17:43

Ja myślałem nad wahaczami poprzecznymi i poduszce pneumatycznej. Ale patrzac na to ze Twoje robi 8 tys km nie będę wydziwiał.
pozdrawiam
Przemek

N126e

Awatar użytkownika
NkaOffRoad
Posty: 54
Rejestracja: poniedziałek, 18 maja 2015, 15:30

Re: niewiadów-ka terenówka

Postautor: NkaOffRoad » czwartek, 21 maja 2015, 22:29

Ja miałem juz w planach wahacze tylne od vw t5, cenowo i adaptacyjne tanie i łatwe do montażu. Lecz moja opinia na temat zawieszenia w przyczepie z dużym skokiem zawieszenia szybko została wybita z głowy. :lol:

Niestety uważam, gdy mamy odczynienia z jednoosiowym pojazdem skok zawieszenia moze jedynie pogarszać stabilność i jednocześnie w praktyce niewykorzystać tego skoku. Ale to tylko moja opinia.
Przyczepa: N126D 1980r.
Holownik: Jeep Grand Cherokee Overland 4,7 HO 2004r.

przemia
Posty: 101
Rejestracja: środa, 30 lip 2014, 13:03
Lokalizacja: Krzeszowice/Strawczyn

Re: niewiadów-ka terenówka

Postautor: przemia » czwartek, 21 maja 2015, 22:45

No właśnie to ma sens. I tak nic nie da duży skok bo przyczepa będzie się wyginać. Czy dam oś skrętną czy z wahaczami na poduszkach to jeszcze wyjdzie w praniu...
pozdrawiam
Przemek

N126e

Awatar użytkownika
NkaOffRoad
Posty: 54
Rejestracja: poniedziałek, 18 maja 2015, 15:30

Re: niewiadów-ka terenówka

Postautor: NkaOffRoad » niedziela, 24 maja 2015, 19:58

Dobrą zasadą, którą ja sie kierowałem to "czym prostsze tym lepsze". :wink:
Przyczepa: N126D 1980r.
Holownik: Jeep Grand Cherokee Overland 4,7 HO 2004r.

dzin1975
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1574
Rejestracja: sobota, 20 wrz 2014, 13:05
Lokalizacja: Sobków,świętokrzyskie

Re: niewiadów-ka terenówka

Postautor: dzin1975 » niedziela, 24 maja 2015, 22:04

NkaOffRoad,podrzucisz więcej fotek? czy tajemnica produkcji :wink: jak się sprawdza w terenie? troche szczegółów technicznych da rade?
Marcin
N126n 1990r
n126 off-road
n250c
nB752413HC ;)
DF 125p kombi-1996r
Romet Ogar 200
tylko Polska motoryzacja z zamiłowania
z rozsądku....jakies audi,oraz galloper,oraz multivan :)

viewtopic.php?f=36&t=8614

Awatar użytkownika
NkaOffRoad
Posty: 54
Rejestracja: poniedziałek, 18 maja 2015, 15:30

Re: niewiadów-ka terenówka

Postautor: NkaOffRoad » niedziela, 24 maja 2015, 23:55

Może zapytam, co byś dokładnie chciał wiedzieć? A tajemnicy żadnej to nie ma :D. Przyczepa ma przebudowane wnętrze, z wzdłużnym łóżkiem. Aneks kuchenny standardowo na przodzie z lodówką kompresorową. Na dachu panel słoneczny z akumulatorem. Oś do 1250kg jest uniesiona na kilkucentymetrowych dystansach z profilu zamkniętego celem zmieszczenia kół w nadkolach. Przyczepa jest niezależna energetycznie od auta, jedynie oświetlenie drogowe, które zostało rozbudowane o obrysówki dolne, górne oraz boczne.

Przedstawiłem ogólne informację jeśli jest potrzeba dokładnego opisania to proszę daj znać.

Będziemy na zlocie w Silepi, będzie okazja do zaprezentowania rozwiązań. :wink:

IMG_3012.JPG
Po nocnej jeździe po Węgrzech
Załączniki
IMG_3204 (2).JPG
Rumunia
Przyczepa: N126D 1980r.
Holownik: Jeep Grand Cherokee Overland 4,7 HO 2004r.


Wróć do „Ciekawostki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości