Strona 1 z 4

CARAVAN CREW CC1

: wtorek, 28 kwie 2009, 12:45
autor: CARAVA CREW
Witam serdecznie wszystkich zainteresowanych nowinkami z techniki caravaningowej. Na wstępie chciałbym usprawiedliwić swoją długą nieobecność na forum. Otóż po ponad czteromiesięcznej pracy nad projektem CC1, pragnę podzielić się z Wami zapowiadanym na początku roku rezultatem.
Na wstępie chciałbym poddać waszej ocenie kilka moich pomysłów. Pierwszy z nich dotyczy zorganizowania przestrzeni wewnątrz przyczepy. Wszelkie uwagi mile widziane.
Charakterystyka konstrukcji jest następująca:
• przyczepa dedykowana 2 osobowej załodze,
• Dopuszczalna Masa Całkowita 750kg,
• opcjonalnie wyposażona w WC i prysznic,
• przystosowana do holowania prze popularne samochody miejskie o masie własnej ≥ 1000kg

Pozdrawiam!
CARAVAN CREW

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Re: CARAVAN CREW CC1

: wtorek, 28 kwie 2009, 21:37
autor: Andrzej132
Ciekawe podejście (kompaktowe). Tylko czy te niskie drzwi nie bedą kłopotliwe ?

Re: CARAVAN CREW CC1

: wtorek, 28 kwie 2009, 23:32
autor: kotek
Czy nie za duże pochylenie przedniej ściany, stojąc przy kuchence, głowa dotyka przedniej ściany. rozwiązanie wnętrza dobre, ale widziałbym je w odbiciu lustrzanym. Ale mogę się mylić, gdyż wchodzi w grę wyważenie przyczepy, czyli ustawienie osi.

Re: CARAVAN CREW CC1

: wtorek, 28 kwie 2009, 23:32
autor: szary11
Jak dobrze odczytuje rysunki to wydaje mi się, że łapy powinny się rozstawiać w większych odległościach. Może bujać. Takie mam wrażenie,

Szyberek jakiś jest przewidziany?

Re: CARAVAN CREW CC1

: środa, 29 kwie 2009, 17:12
autor: CARAVA CREW
Serdeczne dzięki za wszystkie uwagi :]

• Jeśli chodzi o drzwi : 1400 x 500 to standard wg. Europejskiej Normy. Mógłbym je powiększyć maksymalnie do 1500 x 5400 mm

• Jeśli chodzi o przednią ścianę: staram się możliwie zmniejszyć opory powietrza, przyczepa jest przeznaczona dla najpopularniejszych samochodów miejskich (Fabia, Yarisi, Astra) musi byś ekonomiczna i nie może zbytnio obciążać małych silników jakimi najczęściej dysponują te samochody (1000-1300 ccm)
• Co do podpór to właśnie nad nimi pracuje. Aktualnie rozstaw minimalny wynosi 1200mm (przy poderwaniu kół ) pomiędzy przednimi i tylnymi podporami
• Uchylany dach będzie. Po rozłożeniu wysokość wewnętrzna wzrośnie do 1800mm na prawie całej powierzchni sufitu.

P.S. Co myślicie o sposobie w jaki wygospodarowałem WC i prysznic. Wolicie malutie WC z pochyłą ścianą czy może lepiej kompletnie bez WC?

Re: CARAVAN CREW CC1

: środa, 29 kwie 2009, 22:42
autor: szary11
Myślę, że prysznic nie jest trafionym pomysłem w tak małej przyczepie. Przy 180cz wysokości wnętrza musiałbym być zgarbiony i nie wiem czy drzwi bym zamknął za sobą. Lepiej zrobić dobry kibelek i większą umywalkę. Jako prysznic będzie za ciasny do użytku. Takie mam wrażenie.

Re: CARAVAN CREW CC1

: czwartek, 30 kwie 2009, 01:06
autor: CARAVA CREW
Czyli jednak wygodne WC bez prysznica. Dzięki za opinie

Re: CARAVAN CREW CC1

: sobota, 2 maja 2009, 08:58
autor: Tarapukuara
Kąpałem się kilkanaście razy w jachtowych prysznicach - wysokość pomieszczenia 165 cm ja mam 187 cm - bardzo wygodnie robi się to siedząc na pokrywie toalety chemicznej, ważniejsza jest wtedy szerokość - żeby nie po rozbijać łokci.

Re: CARAVAN CREW CC1

: sobota, 2 maja 2009, 11:13
autor: CARAVA CREW
Trafna uwaga doświadczonego człowieka :) Dzięki. Ja inspirowałem sie właśnie toaletami z jachtów. Optymalizacja i funkcjonalność to domena wielu rozwiązań z żeglarstwa. Główne powód, dla których staram się upchnąć tą malutką toaletę to higiena i komfort. Problem związany z brakiem powyższych czynników dotyczy zwłaszcza kobiet. Otóż dla niektórych pań perspektywa używania toalety innej niż ta w domu jest tragiczna. Może to być dla wielu osób najgorszym aspektem całej podróży. Nie mówię tutaj bynajmniej o krajach takich jak Bułgaria czy Turcja. Również podróżowanie po naszym kraju zmusza często do korzystania z toalet o bardzo niskim standardzie. Mam nadzieję, że wiecie, co mam na myśli pisząc o tym problemie. Wielu być może wyda sie to przesadą, ale zaręczam to dość powszechne zjawisko.

Re: CARAVAN CREW CC1

: niedziela, 3 maja 2009, 07:18
autor: Tarapukuara
My na razie będziemy jeździć we trójkę (2+1) , toaleta więc się nie zmieści . Ale i tak przy poszukiwaniu kempingu zawsze już na miejscu moja kobieta najpierw biegnie obejrzeć wc.

Re: CARAVAN CREW CC1

: niedziela, 3 maja 2009, 23:52
autor: CARAVA CREW
Widzę że się rozumiemy :)

Re: CARAVAN CREW CC1

: środa, 13 maja 2009, 10:48
autor: CARAVA CREW
Aby trochę ożywić dyskusje postanowiłem przedstawić Wam przedpremierowe zdjęcia modelu nadwozia przyczepy CC1. Jestem niezmiernie ciekaw waszych opinii na temat design-u. Z góry serdecznie dziękuje za wszelkie opinie i uwagi. Jeśli okażecie zainteresowanie to postaram się zamieścić inne fotografie.

Obrazek

Re: CARAVAN CREW CC1

: środa, 13 maja 2009, 11:09
autor: b.b tulipan
CARAVA CREW,

nie planowałeś wywietrznika dachowego?

Re: CARAVAN CREW CC1

: środa, 13 maja 2009, 12:24
autor: serek
Wywietrznika górnego ,ale okien tez by się więcej przydało...!!!

Co do zdjęc to ja np. jestem bardzo zainteresowany...wiec wrzucaj .

Re: CARAVAN CREW CC1

: środa, 13 maja 2009, 19:35
autor: szary11
Wg mnie przydałyby się 2 okna dachowe (łazienka i sypialnia - jednak to najlepiej wentyluje) i ogólnie ze 4 okienka by się przydały. Czołowe 2 (oddzielnie łazienka i kuchnia), duże tył i jedno na boku bez drzwi.