Rama solidna jak NIEWIADÓW

czyli rama, układ jezdny i zaczepy...
Awatar użytkownika
__ArroW__
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: wtorek, 19 lip 2016, 19:48
Lokalizacja: Stary Toruń CTR

Re: RE: Re: Rama solidna jak NIEWIADÓW

Postautor: __ArroW__ » niedziela, 21 sie 2016, 00:19

sMAJSTER pisze:
__ArroW__ pisze:Ja bym się pokusił o ciut więcej pracy i z zamkniętego profilu zrobił dyszel zawsze będziesz juz miał mocniej niż było.

Pozdr ArroW!

Czekam na relacje innych użytkowników. Przemyśle twoją opinie .

Oczywiście, że tak na jednej opinii nie ma co się kierować. Czekam na efekty z prac. Powodzenia

Pozdr ArroW!
N126E + Volvo V50 2.0 136PS 2007r.
Remont zapiekanki - MaNdArYnA
2019 - 1311 km - 8 nocy
2017 - 530 km - 4 noce w Taborach - 2 noce w Pałacach :lol:

grzesiek0

Re: Rama solidna jak NIEWIADÓW

Postautor: grzesiek0 » niedziela, 21 sie 2016, 13:46

sMAJSTER pisze:
__ArroW__ pisze:Ja bym się pokusił o ciut więcej pracy i z zamkniętego profilu zrobił dyszel zawsze będziesz juz miał mocniej niż było.

Pozdr ArroW!

Czekam na relacje innych użytkowników. Przemyśle twoją opinie .


Tu raczej trzeba wzmocnić ramę od osi w kierunku przodu przyczepy, przynajmniej tak jak jest w nowszych modelach enek.

Awatar użytkownika
__ArroW__
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: wtorek, 19 lip 2016, 19:48
Lokalizacja: Stary Toruń CTR

Re: Rama solidna jak NIEWIADÓW

Postautor: __ArroW__ » niedziela, 21 sie 2016, 13:48

I do tego własnie użyłbym zamkniętego profilu 60x40 dla pewności

Pozdr ArroW!
N126E + Volvo V50 2.0 136PS 2007r.
Remont zapiekanki - MaNdArYnA
2019 - 1311 km - 8 nocy
2017 - 530 km - 4 noce w Taborach - 2 noce w Pałacach :lol:

sMAJSTER

Re: Rama solidna jak NIEWIADÓW

Postautor: sMAJSTER » niedziela, 21 sie 2016, 13:56

W nowych ramach nie ma profilu zamkniętego w całości dyszla, tylko tam gdzie trzeba.
Waga jest istotnym czynnikiem budowy całej cepki.

sMAJSTER

Re: Rama solidna jak NIEWIADÓW

Postautor: sMAJSTER » niedziela, 21 sie 2016, 14:05

W tym rodzaju ramy dyszle są przykrecone i jeśli ktoś mnie przekona żeby byly z profila zamkniętego to w każdej chwili mogę wymienić.

Awatar użytkownika
stachu_gda
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2590
Rejestracja: wtorek, 24 mar 2015, 08:12
Lokalizacja: Przywidz (Pomorskie)

Re: Rama solidna jak NIEWIADÓW

Postautor: stachu_gda » poniedziałek, 22 sie 2016, 08:21

Instrukcja użytkowania przyczepy mówi, że przegląd ramy trzeba robić 2 razy w roku i przed każdą podróżą. Piszę to bo może faktycznie raz na jakiś czas warto wsadzić łeb pod podwozie i sprawdzić czy nie ma niespodzianki, skoro sam producent tak każe. Aż dzisiaj zobaczę u siebie w zapiekance jak to rozwiązali.

sMAJSTER

Re: Rama solidna jak NIEWIADÓW

Postautor: sMAJSTER » poniedziałek, 22 sie 2016, 08:39

rama zapiekanka.jpg
dyszel jest na wysokosci ramy i wspawany

W zapiekance bez hamulca dyszel jest na wysokosci ramy i wspawany.

Awatar użytkownika
__ArroW__
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: wtorek, 19 lip 2016, 19:48
Lokalizacja: Stary Toruń CTR

Re: Rama solidna jak NIEWIADÓW

Postautor: __ArroW__ » poniedziałek, 22 sie 2016, 11:00

Dlatego mówię Tobie żebyś zrobił na tej zasadzie dyszel, linki zawsze idzie przeciągnąć pod ramą a jednak będziesz miał pewniej. Ja u siebie dałem dodatkowo w środku jeszcze jeden profil między bocznymi od wewnątrz.

Pozdr ArroW!
N126E + Volvo V50 2.0 136PS 2007r.
Remont zapiekanki - MaNdArYnA
2019 - 1311 km - 8 nocy
2017 - 530 km - 4 noce w Taborach - 2 noce w Pałacach :lol:

Awatar użytkownika
sterciu
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 345
Rejestracja: środa, 30 mar 2016, 00:05
Lokalizacja: DW

Re: Rama solidna jak NIEWIADÓW

Postautor: sterciu » sobota, 28 sty 2017, 14:41

U mnie w roczniku 89 juz rama jest wzmocniona az za mocowanie dyszla , oglądałem tez NT rocznik 88 i tam nie było ramy wzmocnionej az do mocowania dyszla, wnioskuje ze gdzies na przelomie 88/89 musiała fabryka poprawić konstrukcyjnie ramę bo pewnie zaczął się pojawiać ten problem w przyczepach na gwarancji jeszcze.

Tak się zastanawiam czy przy okazji tych zmian w wzmocnieniu konstrukcyjnym ramy przy okazji nie wprowadzili zmian typu mniejsze swiatło podswietlenia tablicy rej , delikatne zmiany we wnetrzu m.in. zmiana zamknięc szafek/szuflad itd. Moglby ktos to potiwerdzić ?? może to bylby jakiś wyznacznik bez zaglądania pod spód... ??
n126n `89 - sprzedana
n126n `95 - sprzedana
n250c `92
Obrazek
upload pics

Awatar użytkownika
tomtoy
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 314
Rejestracja: wtorek, 5 lut 2013, 01:47
Lokalizacja: WSC

Re: Rama solidna jak NIEWIADÓW

Postautor: tomtoy » sobota, 28 sty 2017, 21:50

sterciu pisze:U mnie w roczniku 89 juz rama jest wzmocniona az za mocowanie dyszla , oglądałem tez NT rocznik 88 i tam nie było ramy wzmocnionej az do mocowania dyszla, wnioskuje ze gdzies na przelomie 88/89 musiała fabryka poprawić konstrukcyjnie ramę bo pewnie zaczął się pojawiać ten problem w przyczepach na gwarancji jeszcze.

Tak się zastanawiam czy przy okazji tych zmian w wzmocnieniu konstrukcyjnym ramy przy okazji nie wprowadzili zmian typu mniejsze swiatło podswietlenia tablicy rej , delikatne zmiany we wnetrzu m.in. zmiana zamknięc szafek/szuflad itd. Moglby ktos to potiwerdzić ?? może to bylby jakiś wyznacznik bez zaglądania pod spód... ??

To fakt, u mnie rok 89' też jest już rama wzmocniona, małe podświetlenie tablicy i brązowe zamki szafek ,
a zastanawiałem się dlaczego w niektórych jest duże podświetlenie, teraz wnioskuje że do 88' było właśnie to szerokie podświetlenie.

sMAJSTER

Re: Rama solidna jak NIEWIADÓW

Postautor: sMAJSTER » sobota, 28 sty 2017, 23:19

Proponuje podać dla ścisłości nr ramy . Jest to podobno nr porządkowy wg kolejności produkcji .
Moja ma nr 823 i rok produkcji wpisany jako 87r. Z oświetleniem i meblami to nie wiem bo nie było w oryginale.

pregos
Posty: 43
Rejestracja: czwartek, 13 cze 2013, 12:06

Re: Rama solidna jak NIEWIADÓW

Postautor: pregos » niedziela, 29 sty 2017, 10:00

Masakra jakaś... ale gdyby to była wada fabryczna, to pękałaby nagminnie duża część właściwie eksploatowanych ram. Więc regularne przeciążenia, złe rozmieszczanie mas w połączeniu z drganiami podczas jazdy daje efekt jak powyżej. A wspawywanie wzmoncnień na "wydaje misie" do ramy, która jednak pracuje podczas jazdy może nie być do końca dobrym pomysłem - duża szansa ze puści coś gdzieś obok.

sMAJSTER

Re: Rama solidna jak NIEWIADÓW

Postautor: sMAJSTER » niedziela, 29 sty 2017, 10:32

pregos pisze:Masakra jakaś... ale gdyby to była wada fabryczna, to pękałaby nagminnie duża część właściwie eksploatowanych ram. Więc regularne przeciążenia, złe rozmieszczanie mas w połączeniu z drganiami podczas jazdy daje efekt jak powyżej. A wspawywanie wzmoncnień na "wydaje misie" do ramy, która jednak pracuje podczas jazdy może nie być do końca dobrym pomysłem - duża szansa ze puści coś gdzieś obok.

A mi sie wydaje ze przyczepa ma jeździć i być poddawana takim obciązeniom o których wspominasz. Jak na razie nikt się nie wypowiedział kto ma taką ramę ze zbyt krótkim wzmocnieniem jak w temacie.
Pochwal się jak jest u Ciebie.
Ostatnio zmieniony niedziela, 29 sty 2017, 11:35 przez sMAJSTER, łącznie zmieniany 1 raz.

pregos
Posty: 43
Rejestracja: czwartek, 13 cze 2013, 12:06

Re: Rama solidna jak NIEWIADÓW

Postautor: pregos » niedziela, 29 sty 2017, 10:43

nie planowałem się chwalić co ja mam, ale dziś będę w pobliżu swojej przyczepy wiec sprawdzę.

sMAJSTER

Re: Rama solidna jak NIEWIADÓW

Postautor: sMAJSTER » niedziela, 29 sty 2017, 10:56

pregos pisze:nie planowałem się chwalić co ja mam, ale dziś będę w pobliżu swojej przyczepy wiec sprawdzę.

Po to jest forum żeby się wypowiadać.
Mój cel to zwrócenie uwagi na problem który wpływa na bezpieczeństwo.


Wróć do „Podwozie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości