Drobne Naprawy N126N Jacek

czyli nasza walka z przyczepą...
degustibus
Posty: 262
Rejestracja: niedziela, 5 lip 2015, 12:05

Re: Drobne Naprawy N126N Jacek

Postautor: degustibus » niedziela, 16 kwie 2017, 17:09

Mowisz? :D
Zawias na walkach jest po prostu najtańszy,najlżejszy,najprostszy w montażu i najbardziej gówniany. To bardzo prymitywne rozwiązanie. To że knoty i alko robią te zawieszenia na masę to nie znaczy że są dobre.one są najtańsze itd.
Co do amorka to masz rację -jak robiłem remont przyczepy to czasu mi starczylo tylko na dołożenie amorka w kwestii zawieszenia. Potem już był czas wakacji. Kierowałem się też,uważaj, opiniami z forum- że będzie lepiej itd. To był blad-nadal to jest porazka. Praca w sumie nie poszła na marne bo amory i mocowania pasują teraz do resoru.

Ok.jesli resor tylko do towarowymi to można zrobić proste,niezależne zawieszenie na miechach. Osobiście w tej koncepcji najbardziej podoba mi się możliwość posadzenia przyczepy na kempingu 10cm niżej po wypuszczeniu powietrza :)

Awatar użytkownika
jacek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 322
Rejestracja: poniedziałek, 8 paź 2007, 00:42
Lokalizacja: WOT

Re: Drobne Naprawy N126N Jacek

Postautor: jacek » niedziela, 16 kwie 2017, 17:33

Były takie przyczepy kempingowe Columbus się nazywały i miały zawieszenia na takich wahaczach o których myślisz tylko zamiast miechów miały sprężyny ale nikt więcej nie powielał tej technologii- za ciężka, no w Australii takie robią,teraz te miech o których piszesz to tylko kłopot musisz mieć kompresor przewody rozprowadzone itp. no i ciężar to kolejna sprawa a to dalej ciągnie za sobą zużycie paliwa.Fotki dla przykładu fajnych zawieszeń,już kiedyś były na forum.
Załączniki
Oś jezdna OJ750_11 (1).jpg
Oś jezdna OJ750_13 (1).jpg

Awatar użytkownika
Zielony
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 510
Rejestracja: środa, 18 sty 2017, 10:39
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Drobne Naprawy N126N Jacek

Postautor: Zielony » niedziela, 16 kwie 2017, 19:16

Mam porównanie ori osi z niewiadówki i resorów+amortyzatory. Już to gdzieś pisałem na forum - o ile na ori osi przyczepa skacze jak chce i żyje własnym życiem, tak na resorze jest bajka. Nawet na przejeździe kolejowym nie czułem, żeby coś latało i się telepało za samochodem ;)

Awatar użytkownika
jacek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 322
Rejestracja: poniedziałek, 8 paź 2007, 00:42
Lokalizacja: WOT

Re: Drobne Naprawy N126N Jacek

Postautor: jacek » niedziela, 16 kwie 2017, 19:19

Zielony pisze:Mam porównanie ori osi z niewiadówki i resorów+amortyzatory. Już to gdzieś pisałem na forum - o ile na ori osi przyczepa skacze jak chce i żyje własnym życiem, tak na resorze jest bajka. Nawet na przejeździe kolejowym nie czułem, żeby coś latało i się telepało za samochodem ;)


Tak ,to jest bardzo dobre porównanie.

Awatar użytkownika
RAFALSKI
Moderator
Moderator
Posty: 5544
Rejestracja: czwartek, 15 lip 2010, 16:27

Re: Drobne Naprawy N126N Jacek

Postautor: RAFALSKI » niedziela, 16 kwie 2017, 20:21

Jeśli jeszcze mogę coś napisać to porównując trzy niewiadki z różnymi osiami, według mnie prowadzą się tak:

miejsce 3 - N-126n z oryginalną osią bez amorków,
miejsce2 - N-127 z francuską osią również bez amorków,
miejsce 1, zwycięzca - N-132 z osią AL-KO i amortyzatorami. Na przejeździe kolejowym nic nie telepie :)

degustibus
Posty: 262
Rejestracja: niedziela, 5 lip 2015, 12:05

Re: Drobne Naprawy N126N Jacek

Postautor: degustibus » niedziela, 16 kwie 2017, 22:13

Zawieszenie na wahaczach robiła przez wiele lat (może i robi do tej pory) Westafalia. Były to przyczepy od małych towarowych poprzez te dla koni, lawety aż do przyczep kempingowych. Do tej pory jest wiele firm które robią przyczepy na wahaczach ale głównie dla koni - nie znam się na koniach ale widać wymagają komfortowego transportu (Debon m.in.)

NIL
Posty: 175
Rejestracja: niedziela, 31 sie 2008, 20:15
Lokalizacja: Mazury Iława

Re: Drobne Naprawy N126N Jacek

Postautor: NIL » poniedziałek, 17 kwie 2017, 10:38

Mam pytanie dotyczy fabrycznej osi stosowanej w N126n ( z hamulcem ) czy ktoś ważył ile to kg ?

Awatar użytkownika
jacek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 322
Rejestracja: poniedziałek, 8 paź 2007, 00:42
Lokalizacja: WOT

Re: Drobne Naprawy N126N Jacek

Postautor: jacek » wtorek, 18 kwie 2017, 19:44

NIL pisze:Mam pytanie dotyczy fabrycznej osi stosowanej w N126n ( z hamulcem ) czy ktoś ważył ile to kg ?


Myślę że z 70-80kg,bo daję radę ją przenieść.

NIL
Posty: 175
Rejestracja: niedziela, 31 sie 2008, 20:15
Lokalizacja: Mazury Iława

Re: Drobne Naprawy N126N Jacek

Postautor: NIL » niedziela, 23 kwie 2017, 12:44

pytam bo myślałem o modernizacji , ale kieruję się w stronę zastosowania samochodowej

Awatar użytkownika
jacek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 322
Rejestracja: poniedziałek, 8 paź 2007, 00:42
Lokalizacja: WOT

Re: Drobne Naprawy N126N Jacek

Postautor: jacek » niedziela, 23 kwie 2017, 13:43

Nic takiego nie znajdziesz co by pasowało bez dużych przeróbek, też w takim kierunku brnąłem na początku ,to już lepiej idź w resory.

NIL
Posty: 175
Rejestracja: niedziela, 31 sie 2008, 20:15
Lokalizacja: Mazury Iława

Re: Drobne Naprawy N126N Jacek

Postautor: NIL » niedziela, 23 kwie 2017, 20:19

No nie do końca , mam oś kompletną od renault Scenic nie ważyłem ale daje radę podnieść , mocowania do ramy należało by dorobić z solidnego kątownika , rozstaw kół to jak dobrze pamiętam ok 2 cm węższe ale jest tam możliwość zwiększenia tego rozstawu przez płyty wstawione pomiędzy wahacz a piastą , i mam nadzieje za pomocą tych płyt zwiększyć rozstaw kół w stosunku do fabrycznego
tak żeby koła trafiały dokładnie w nadkola , na razie to przymiarki zobaczymy jak nie do "enki" to będzie do towarowej , wielką zaletą to że jest kompletna z beką skrętną przez co od góry płaska są mocowania do amorów , brałem pod uwagę jeszcze od Partnera no ale jakoś nie trafiłem na taką sztukę
pozdrawiam

degustibus
Posty: 262
Rejestracja: niedziela, 5 lip 2015, 12:05

Re: Drobne Naprawy N126N Jacek

Postautor: degustibus » niedziela, 23 kwie 2017, 23:07

NIL, a ile kg nacisku na tylną oś ma Scenic? Pytam bo kiedyś w R19 (też drążki skrętne) jeden drążek nam niespodziewanie strzelił w drodze na wakacje i był wstydliwy powrót z połowy trasy przechylonym wozem.
Pamiętaj jeszcze o wysokości zawieszenia - czy uzyskasz choć podobną wysokość budy czy to będzie jazda na szczudłach :)

NIL
Posty: 175
Rejestracja: niedziela, 31 sie 2008, 20:15
Lokalizacja: Mazury Iława

Re: Drobne Naprawy N126N Jacek

Postautor: NIL » poniedziałek, 24 kwie 2017, 08:40

Masa własna od 1250 kg do 1485 kg Masa całkowita od 1795 kg do 2010 kg
muszę poszukać nacisku na osie słuszna uwaga

Awatar użytkownika
jacek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 322
Rejestracja: poniedziałek, 8 paź 2007, 00:42
Lokalizacja: WOT

Re: Drobne Naprawy N126N Jacek

Postautor: jacek » poniedziałek, 24 kwie 2017, 20:49

NIL pisze:Masa własna od 1250 kg do 1485 kg Masa całkowita od 1795 kg do 2010 kg
muszę poszukać nacisku na osie słuszna uwaga


Twój nacisk dopuszczalny maksymalny na oś to w granicach 10,5 kN ~1070kg ,mój kangór tyle ma więc u ciebie będzie podobnie.

Awatar użytkownika
jacek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 322
Rejestracja: poniedziałek, 8 paź 2007, 00:42
Lokalizacja: WOT

Re: Drobne Naprawy N126N Jacek

Postautor: jacek » poniedziałek, 24 kwie 2017, 20:58

Moje nowe zakupy do przyczepy,niedługo będą musiały ją ciągać dwa kangoory na raz,a tu tyle rzeczy jeszcze potrzebne :lol:
Dlaczego odcięcie prądu jest na minusie a nie na plusie?
Załączniki
IMG_0040.JPG
zawór mieszający do wody ciepła/zimna
IMG_0041.JPG
odcięcie prądu na masowym kablu z kluczykiem i bezpiecznikiem
IMG_0042.JPG
gniazda usb +woltomierz


Wróć do „Remonty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości