Remont N126N by Miron

czyli nasza walka z przyczepą...
Awatar użytkownika
zyga49
Posty: 358
Rejestracja: czwartek, 30 cze 2011, 07:31
Lokalizacja: Kalno /dolnośląskie/

Re: Remont N126N by Miron

Postautor: zyga49 » wtorek, 14 lis 2017, 10:58

Stop ok.-ciekawy jestem jak jest widoczny przy słonecznej pogodzie.
Honda CRV + N126e + Hobby 420 Clasicc

Awatar użytkownika
Karolus
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2065
Rejestracja: środa, 24 paź 2012, 20:24
Lokalizacja: Przemyśl

Re: Remont N126N by Miron

Postautor: Karolus » wtorek, 14 lis 2017, 11:21

A ja poproszę jak koledzy więcej szczegółów taśmy trzeciego stopu oraz wymiary rolet dzień-noc na całą przyczepę...

pozdrawiam i muszę powiedzieć, że patrząc na Twoją cepkę muszę coś więcej myśleć żeby choć taka fajna jak Twoja była...;)

Awatar użytkownika
Zielony
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 510
Rejestracja: środa, 18 sty 2017, 10:39
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Remont N126N by Miron

Postautor: Zielony » wtorek, 14 lis 2017, 11:24

Te rolety trzymaj się tylko w pzoycji 0-1 czy stany pośrednie też? Zwłaszcza pytam w kontekście przedniej ściany, która jest pochylona. :)

Archie
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 215
Rejestracja: środa, 21 cze 2017, 02:54

Re: Remont N126N by Miron

Postautor: Archie » wtorek, 14 lis 2017, 16:21

Trzecie światło jest dla mnie Ok, lecz bez atestu;(
Miałem podobna koncepcje, z kierunkami jeszcze, ale pomysł upad.
Co z tylna boczna lampka, jest biała..?
Widzę że jest trend na odpicowaniu budy ciut lepiej niż standard u kolegów, dominują szczegóły, rolety, lampki i dobrze:)detale cieszą i dodają indywidualizmu cepce.
Dla mnie każdy dodatek w budzie dodany to plus od siebie, pokazanie swego charakteru, oczywiście w miarę swych potrzeb i zasobów.
Życzę wszystkim właścicielom przyczep ciągłego rozwoju w kierunku polepszenia wygód w swych budkach.
N126 1978r.
N126 1980r.
59 nocy / 12600km. 2018r.
51 nocy / 6900km. 2019r.
75 nocy / 60km. 2020r.

Awatar użytkownika
Miron EZD
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2056
Rejestracja: poniedziałek, 18 wrz 2017, 21:41
Lokalizacja: Zduńska Wola

Re: Remont N126N by Miron

Postautor: Miron EZD » środa, 15 lis 2017, 22:18

Witam!
Dziękuję za zainteresowanie moim ostatnim postem. :D
Postaram się dzisiaj udzielić odpowiedzi kolegom forumowiczom w kolejności zadawania pytań.

Samoogon
odp.:Linku do taśmy nie ma co dawać bo za jakiś czas będzie nieaktualny a i nie chcę robić jakieś kryptoreklamy.
Wystarczy,że wpiszesz na dowolnym "aledrogo" :Taśma LED czerwona IP65 10mm. :shock:
Sposób mocowania podobny jak przy klinie ozdobnym, najpierw oczywiście pozbyłem się klina, później użyłem
zmywacza w aerozolu do wyczyszczenia tego co było w listwie aluminiowej.
Pod zaślepką plastikową listwy ALU przewierciłem otwór,chyba 2mm. przez który do wnętrza przełożyłem
przewody zasilające listwę LED a dalej pod wykładziną do kostki tylnego światła i podłączenie pod przewody "stop"
Należy pamiętać o uszczelnieniu otworu, np. silikonem
Po wyschnięciu listwy ALU, przedmuchałem ją sprężonym powietrzem aby pozbyć się całkowicie zabrudzeń.
LED jak wiemy ma taśmę dwustronnie klejącą.
Odkleiłem zabezpieczenie i pomału wciskając w listwę ALU, taśma się klinowała i kleiła jednocześnie.
Ważne aby taśma LED miała szerokość 10mm, wtedy ładnie pasuje w profil ALU.
Wygląda to mniej więcej tak: (proszę nie komentować brudu :D, nie czyściłem po sezonie.)
20171115_173017.jpg


TomekN126N
odp.:Rozważałem krótszą taśmę,ale ostatecznie wybrałem efekt kosmiczny :D taki trochę CAMP FORCE ONE. :D
Tak mniej poważnie to kupiłem 5 metrów taśmy i coś musiałem z nią zrobić.... :D
Dzięki wielkie za ocenę wnętrza, fajnie czytać ,że się podoba.

Tantalos
odp.: Dzięki za opinię. odpowiedź jak wyżej.

Zyga49
odp.:Też jestem tego ciekaw. Przeważnie przy słonecznej pogodzie jadę w samochodzie a przyczepę
mam podpiętą z tyłu a więc nie mam możliwości żeby obejrzeć. :D
Tak na poważnie to chyba widać podobnie jak w zamontowanych światłach trzeciego stopu w samochodach.

Karolus
odp.: Mam nadzieję, że wcześniejsze odpowiedzi na temat trzeciego stopu trochę wyjaśniło sprawę.
Co do wymiarów rolet, szczerze, nie pamiętam, trzeba by zmierzyć okna i dobrać szerokość rolet.
Myślę,że jest to zależne na jakiego producenta rolet trafimy. Pamiętam że jak szukałem to były kilkucentymetrowe różnice
w szerokości zależnie w którym sklepie szukałem.
Oczywiście mogę zmierzyć te które mam i podać wymiar w następnym poście.
Dzięki,że podoba Ci się efekt mojej pracy, to znaczy że nie zmarnowałem czasu i środków.

Zielony
odp.:Roletki chodzą na całej wysokości i można je ustawić w dowolnej pozycji.
Jeśli chodzi o pochyłą przednią i tylną ścianę, jeżeli spojrzysz na zdjęcia poniżej zauważysz mały patent:
20171115_173052.jpg

20171115_173100.jpg
Dolna rolka chodzi po żyłce.... :D dlatego roleta trzyma się na pochyłej ścianie.

Archie
odp.: Nie wiem co odpowiedzieć na ten atest? Pewnie masz rację, ale jak zagłębisz się w lekturę forum i poczytasz
o innych "patentach" zastosowanych w naszych przyczepkach to podejrzewam, że optymistycznie rzecz biorąc połowa z nich
nie powinna poruszać się po drogach :shock:
Idąc tym torem, przyczepka powinna być wyposażona według homologacji we wszytko to, i tylko to co miała zrobione fabrycznie.
Wymienisz oponę na inną niż przewidziana w homologacji-problem....
Dołożysz najazd, jeśli homologacja na dany model nie przewidywała-problem....
Każda ingerencja w podwozie czy budę, atestu też nie ma....
I tak naprawdę zabawa z personalizacją przyczepy nie ma wtedy większego sensu.
Boczna lampka jest dwukolorowa, może poprzednie zdjęcie było rozmazane.
20171115_173028.jpg

Dzięki za opinię w temacie wykonania. Starałem się aby wykonać remont najlepiej jak potrafię.
Tak ja mówisz, detale tworzą klimat.

Pozdrawiam wszystkich forumowiczów
Miron.

Awatar użytkownika
__ArroW__
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: wtorek, 19 lip 2016, 19:48
Lokalizacja: Stary Toruń CTR

Re: Remont N126N by Miron

Postautor: __ArroW__ » środa, 15 lis 2017, 22:43

Przede wszystkim gratuluje montażu ledów, podstawa to dać im odprowadzenie ciepła jakie daje aluminiowy profil. Mimo, że tak dużego bym nie wstawił, to bardzo ładny efekt wyszedł :). Pozdrawiam
N126E + Volvo V50 2.0 136PS 2007r.
Remont zapiekanki - MaNdArYnA
2019 - 1311 km - 8 nocy
2017 - 530 km - 4 noce w Taborach - 2 noce w Pałacach :lol:

Samoogon

Re: Remont N126N by Miron

Postautor: Samoogon » czwartek, 16 lis 2017, 00:05

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź!
Co do led, to te paski są raczej samowystarczalne i nie potrzebują radiatora, bardzie martwilbym się raczej zasilaniem czyli ustalił przetwornicą napięcie na 12V bo te 13.8 może dać im bardziej po tyłku niż ciepło.

Awatar użytkownika
Miron EZD
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2056
Rejestracja: poniedziałek, 18 wrz 2017, 21:41
Lokalizacja: Zduńska Wola

Re: Remont N126N by Miron

Postautor: Miron EZD » czwartek, 16 lis 2017, 10:38

Hej Samoogon!
Masz na myśli stabilizator napięcia 12 volt, zastosowanie prostego układu układ 78L12 raczej odpada chociażby ze względu na max. prąd wyjściowy chyba 100mA
no i napięcie, jeśli będzie niższe niż 12 volt w instalacji samochodu to stabilizator raczej nic nie da poza większym spadkiem napięcia poniżej 12 volt.
Z tego co się orientuje to raczej nie napięcie, tyko duży prąd może zniszczyć led'y.
Z mojego doświadczenia, do tej pory nie widzę uszkodzeń elektrycznych w taśmie, a mam napięcie w samochodzie na poziomie 14,2 volt.
Włączenie świateł stopu jest raczej krótkotrwałe, co innego gdy używamy LED do oświetlenia budki przez dłuższy czas.
Tu całkowicie się z Tobą zgadzam,że najlepszy byłby zasilacz stabilizowany na napięcie 12 volt i bardzo dobrym wg.mnie rozwiązaniem jest adaptacja
zasilacza komputerowego do zasilania instalacji 12 volt w przyczepce.
Może któryś z kolegów forumowiczów ma większe doświadczenie w temacie LED i dołączy się do postu, (zapraszam)
wyjaśni to nasze wspólne obawy co do zasilania LED.
Pozdrawiam
Miron

Samoogon

Re: Remont N126N by Miron

Postautor: Samoogon » czwartek, 16 lis 2017, 13:08

Ogólnie co do ledow maszt rację, są sterowane prądem. Żeby sier nie wydawać w szczegóły, te paski jednak napięciem. Taki są po prostu zbudowane.
Nie chodziło mi o zbytnie kombinacje.
Taka przetwornica załatwia sprawę:
https://botland.com.pl/przetwornice-ste ... 5v-3a.html
Wielkość 1/4 pudełka zapałek, cena żadna.

Awatar użytkownika
Miron EZD
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2056
Rejestracja: poniedziałek, 18 wrz 2017, 21:41
Lokalizacja: Zduńska Wola

Re: Remont N126N by Miron

Postautor: Miron EZD » czwartek, 16 lis 2017, 16:46

Dzięki za podpowiedź i link do przetwornicy.
Sprawdzałeś może ten układ na tzw. żywym organizmie? mówię tu o podłączeniu LEDów?
Jest to układ tzw step-down przetwornicy impulsowej gdzie chyba wymagane jest aby napięcie wyjściowe było
niższe niż zasilające.
Co jeśli nastawimy 12Volt na wyjściu a napięcie aku spadnie np. do 11,4 Volt ?
Czy przetwornica wtedy zadziała?
Chyba,że ustawimy wyjście na 10 Volt, bo do takiego napięcia akumulator nie powinien zejść, chyba że szrot :shock:
Ale wtedy ograniczymy jasność świecenia LED.
Oczywiście są to pytania bardziej na forum elektroniczne niż niewiadówkowe :D
Miron

Samoogon

Re: Remont N126N by Miron

Postautor: Samoogon » czwartek, 16 lis 2017, 17:09

Układ oczywiście sprawdzałem, sprawuje się dobrze, nasze biorąc od uwagę że zasila mikrokontroler, które nie lubię raczej takich "kolegów" :)
Chodzi tutaj, w lampie, którą zrobiłem do akwarium:
http://aquajura.pl/viewtopic.php?f=46&t=5398
Choć rzeczywiście temat raczej rozbieżny z niewiadowem. Chociaż taka lampa że świtami, zmierzchami sterowana telefonem w naszym przedsionku to było by coś innego :)

Co do pytania to parametry wejscia i wyjścia się pokrywają 3.2V jest również na wyjściu co by świadczyło że nie ma spadku napięcia (co w sumie jest niemożliwe) lub nie jest on szkodliwy dla układu.
Spadek o którym mówisz, i ja się spotkałem, zazwyczaj wyniósł około 2V czyli brakuje nie wiele, około 0.2V. Pomijam to.

Awatar użytkownika
Miron EZD
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2056
Rejestracja: poniedziałek, 18 wrz 2017, 21:41
Lokalizacja: Zduńska Wola

Re: Remont N126N by Miron

Postautor: Miron EZD » czwartek, 16 lis 2017, 17:55

Jestem pod wrażeniem :shock:
Jeśli montujesz takie bajery, to mniemam, że masz dużą wiedzę na temat elektroniki.
Aż boję się zapytać o zawód wyuczony i wykonywany bo zainteresowania widzę. :D

Awatar użytkownika
Miron EZD
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2056
Rejestracja: poniedziałek, 18 wrz 2017, 21:41
Lokalizacja: Zduńska Wola

Re: Remont N126N by Miron

Postautor: Miron EZD » czwartek, 16 lis 2017, 19:08

Samoogon
Jeśli dobrze rozszyfrowałem DURiA to dział utrzymania ruchu i....no właśnie ?
Jeśli dobrze myślę to pracujemy w podobnych działach... :D
TRW to ogólnie z tego co się orientuje szeroko pojęty temat motoryzacyjny, hamulce etc.
Ja akurat z zawodu wyuczonego jestem elektronikiem-automatykiem....ale nie rozgłaszajmy tego.
Może kiedyś na zlocie/spocie będzie okazja pogadać przy piwku :D

Samoogon

Re: Remont N126N by Miron

Postautor: Samoogon » czwartek, 16 lis 2017, 19:51

...i automatyki :D
Na pewno będzie okazja się spotkać, ale czy pogadać ze mną na temat elektroniczne to nie wiem, to hobby ktoś staram się rozwijać, a wiedzy wciąż brak. Chociaż pewnie czegoś się nauczę.
Teraz nie ma już TRW, przejął je koncern ZF.
W czewie są dwa zakłady pasywne systemy bezpieczeństwa czyli pasy i aktywne czyli akty :mrgreen: . No dobra airbagi :) pracuje w tym drugim i bardzo odpowiada mi ta praca :)

Awatar użytkownika
kooba
Administrator
Administrator
Posty: 5490
Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Remont N126N by Miron

Postautor: kooba » niedziela, 19 lis 2017, 13:58

Super rozwiązanie z tym stopem w listwie okiennej. Szkoda, że u mnie już za późno na takie bajery :(


Wróć do „Remonty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 47 gości