NIEWIADÓW N126E by gabrys158 - kupno, remont, modyfikacje
Re: NIEWIADÓW N126E by gabrys158 - kupno, remont, modyfikacje
Tak. Poszukaj wątku remontowego kooby. On u siebie montował butlę i wszystko hulało aż miło.
Re: NIEWIADÓW N126E by gabrys158 - kupno, remont, modyfikacje
gabrys158 pisze:Instalował ktoś gaz typu LPG w niewiadowce? Myśle nad takim rozwiązaniem.
Nie chcę Cię odwodzić od pomysłu bo jako -nazwijmy to- hobbysta od LPG (który montował gaz nawet do skutera i niewiele brakowało a założyłby do motocykla), swego czasu też o tym myślałem. Zrezygnowałem bo.. nie znalazłem żadnych zalet takiego rozwiązania. Nie chcę wywoływać dyskusji ale przemyśl to bo moim zdaniem to gra niewarta świeczki.
gabrys158 pisze:Oczywiście wsio nowe , butla, przewody, zawór, reduktor wsio, wsio, wsio.
Jeśli już się zdecydujesz to nie rób tego na miedzi, daj przewody Faro. Skoro temat jest Ci znany to pewnie znasz ich przewagę i zalety Wielozawór i butlę proponuję kupić używane. Nic nie ryzykujesz a sporo zaoszczędzisz.
Re: NIEWIADÓW N126E by gabrys158 - kupno, remont, modyfikacje
RAFALSKI pisze:gabrys158 pisze:Instalował ktoś gaz typu LPG w niewiadowce? Myśle nad takim rozwiązaniem.
Nie chcę Cię odwodzić od pomysłu bo jako -nazwijmy to- hobbysta od LPG (który montował gaz nawet do skutera i niewiele brakowało a założyłby do motocykla), swego czasu też o tym myślałem. Zrezygnowałem bo.. nie znalazłem żadnych zalet takiego rozwiązania. Nie chcę wywoływać dyskusji ale przemyśl to bo moim zdaniem to gra niewarta świeczki.gabrys158 pisze:Oczywiście wsio nowe , butla, przewody, zawór, reduktor wsio, wsio, wsio.
Jeśli już się zdecydujesz to nie rób tego na miedzi, daj przewody Faro. Skoro temat jest Ci znany to pewnie znasz ich przewagę i zalety Wielozawór i butlę proponuję kupić używane. Nic nie ryzykujesz a sporo zaoszczędzisz.
Jestem jednak za Tym, że jak już robię to na nowych częściach, życie nie raz mi pokazało ze co tanie, to drogie. A o przewodach pomyśle. Chce też to zrobić na pełnym legalu, nie wiem czy jakieś zaświadczenie potrzebuje by z tym jeździć ? Czy sama homologacja butli starczy?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: NIEWIADÓW N126E by gabrys158 - kupno, remont, modyfikacje
Ostatnio ktoś na fejsbukowej grupie "kampermajstry" pytał o to samo.
Po kilku malkontentach odpowiedział jakiś gość, że ma warsztat i robi to legalnie.
Poszukaj.
Po kilku malkontentach odpowiedział jakiś gość, że ma warsztat i robi to legalnie.
Poszukaj.
Re: NIEWIADÓW N126E by gabrys158 - kupno, remont, modyfikacje
Murano pisze:Ostatnio ktoś na fejsbukowej grupie "kampermajstry" pytał o to samo.
Po kilku malkontentach odpowiedział jakiś gość, że ma warsztat i robi to legalnie.
Poszukaj.
Ok czekam na dołączenie do grupy na fejsie i zobaczę na to, może uda mi się znaleść.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: NIEWIADÓW N126E by gabrys158 - kupno, remont, modyfikacje
Ciąg dalszy szlifowania skorupy, póki co nadal nie ściągnąłem okien z uszczelkami, zrobię to jak wszystko będzie już gotowe do podkładowania, wtedy wyszlifuje miejsca uszczelek. Wszystko już zmatowione papierem 320 maszynką, teraz zostało szpachlowanie wszystkich dziur a potem podkład i ewentualne poprawienie szpachlą gdzie będzie trzeba.
W między czasie, oczyściłem też dyszel (ocynkowany) i potraktowałem preparatem do odświeżenia ocynku GALAVA PLUS. Efekt świetny, mam zamiar tak zrobić całą ramę. A jak z wytrzymałością to się okaże z czasem w praktyce.
Jeszcze pytanie, takie delikatne pajączki i rysy widoczne na zdjęciach poniżej, szpachlować czy podkład wypełniający je przykryje i ładnie wypełni?
Ciąg dalszy w przyszłym tygodniu
W między czasie, oczyściłem też dyszel (ocynkowany) i potraktowałem preparatem do odświeżenia ocynku GALAVA PLUS. Efekt świetny, mam zamiar tak zrobić całą ramę. A jak z wytrzymałością to się okaże z czasem w praktyce.
Jeszcze pytanie, takie delikatne pajączki i rysy widoczne na zdjęciach poniżej, szpachlować czy podkład wypełniający je przykryje i ładnie wypełni?
Ciąg dalszy w przyszłym tygodniu
- Miron EZD
- Fanklubowicz
- Posty: 2060
- Rejestracja: poniedziałek, 18 wrz 2017, 21:41
- Lokalizacja: Zduńska Wola
Re: NIEWIADÓW N126E by gabrys158 - kupno, remont, modyfikacje
U mnie wyszły po pomalowaniu podkładem.
Co prawda nie wszystkie, ale musiałem dodatkowo szpachlować.
Zobacz mój wątek N250C. Porównaj wielkość pajączków.
Co prawda nie wszystkie, ale musiałem dodatkowo szpachlować.
Zobacz mój wątek N250C. Porównaj wielkość pajączków.
Re: NIEWIADÓW N126E by gabrys158 - kupno, remont, modyfikacje
Ja na takie coś dałem kilka warstw podkładu wypełniającego i wyszło ok. Również fotki odnajdziesz w moim wątku.
Re: NIEWIADÓW N126E by gabrys158 - kupno, remont, modyfikacje
Fajnie teraz się prezentuje rama. Ja na szczęście takie mini pajączki - spękanie tylko miałem na deklu od bakisty i zeszlifowałem je tak powiedzmy fest i zaszpachlowałem szpachlówka z włóknem, dam jeszcze podkład na to, ale znając za oby nie rok wyjdzie...p.s.ja już swoją wyszlifowałem hihi
Re: NIEWIADÓW N126E by gabrys158 - kupno, remont, modyfikacje
CONFEX pisze:Fajnie teraz się prezentuje rama. Ja na szczęście takie mini pajączki - spękanie tylko miałem na deklu od bakisty i zeszlifowałem je tak powiedzmy fest i zaszpachlowałem szpachlówka z włóknem, dam jeszcze podkład na to, ale znając za oby nie rok wyjdzie...p.s.ja już swoją wyszlifowałem hihi
Ja dziś trochę poszpachlowalem ale brakło mi szpachli bo miałem tylko troszkę na garażu [emoji4] w weekend wstawię kolejna fotorelacje, w tym tygodniu myśle już zakończyć temat szlifowania i przed świetami jeszcze położyć podkład tak zeby przez święta wyschnąl i zeby siadł w miejscach gdzie ma siąść i wtedy będę widział gdzie poprawić szpachla [emoji4]
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: NIEWIADÓW N126E by gabrys158 - kupno, remont, modyfikacje
Ciąg dalszy prac, ręce opadają, brak mi już sił, ale jak zacząłem, trzeba skończyć, tak więc działam powoli jak mogę w wolnych chwilach.
W tym tygodniu, dalej szpachlowałem i szlifowałem, zdjąłem w końcu okna aby doszlifować wszystko tak jak ma być.
Wszystkie dziury z przodu i z tyłu po lampach itp zostały od wewnątrz potraktowane żywicą i włóknem szklanym, po wyschnięciu od zewnątrz zaszpachlowane szpachlą z włóknem szklanym (zielona), po wyschnięciu i wyszlifowaniu kolejno szpachla wykończająca (kremowa) i tak aż do skutku aż uzyskałem gładką, równą powierzchnię.
W między czasie gdy szpachla schła, zabrałem się za odcięcie podstawy koła podporowego oraz oczywiście za zamontowanie nowego, wraz z nową podstawą (w końcu lekko chodzi, a samo koło manewrowe w końcu się kręci po ziemi).
Wziąłem się także za podłogę, po jej umyciu i przeszlifowaniu oczywiście ukazało się kilkadziesiąt dziur, które postukałem żeby się powiększyły na tyle ile mają się powiększyć a później oczywiście szpachla, ale tu już tylko ta z włóknem szklanym. Następnie oklejenie ramy i konserwacja. Po wyschnięciu konserwacji, odklejenie taśm a później znów oklejanie podłogi i odnawianie ocynku na całej ramie (tak jak dyszel). Przy okazji też prysnąłem kufer wewnątrz.
Dalsze walki dopiero po świętach
Na koniec tego postu, WESOŁYCH ŚWIĄT WIELKIEJ NOCY WSZYSTKIM KLUBOWICZOM I ICH RODZINOM!
WESOŁEGO ALLELUJA !
W tym tygodniu, dalej szpachlowałem i szlifowałem, zdjąłem w końcu okna aby doszlifować wszystko tak jak ma być.
Wszystkie dziury z przodu i z tyłu po lampach itp zostały od wewnątrz potraktowane żywicą i włóknem szklanym, po wyschnięciu od zewnątrz zaszpachlowane szpachlą z włóknem szklanym (zielona), po wyschnięciu i wyszlifowaniu kolejno szpachla wykończająca (kremowa) i tak aż do skutku aż uzyskałem gładką, równą powierzchnię.
W między czasie gdy szpachla schła, zabrałem się za odcięcie podstawy koła podporowego oraz oczywiście za zamontowanie nowego, wraz z nową podstawą (w końcu lekko chodzi, a samo koło manewrowe w końcu się kręci po ziemi).
Wziąłem się także za podłogę, po jej umyciu i przeszlifowaniu oczywiście ukazało się kilkadziesiąt dziur, które postukałem żeby się powiększyły na tyle ile mają się powiększyć a później oczywiście szpachla, ale tu już tylko ta z włóknem szklanym. Następnie oklejenie ramy i konserwacja. Po wyschnięciu konserwacji, odklejenie taśm a później znów oklejanie podłogi i odnawianie ocynku na całej ramie (tak jak dyszel). Przy okazji też prysnąłem kufer wewnątrz.
Dalsze walki dopiero po świętach
Na koniec tego postu, WESOŁYCH ŚWIĄT WIELKIEJ NOCY WSZYSTKIM KLUBOWICZOM I ICH RODZINOM!
WESOŁEGO ALLELUJA !
- Zielony
- Fanklubowicz
- Posty: 510
- Rejestracja: środa, 18 sty 2017, 10:39
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: NIEWIADÓW N126E by gabrys158 - kupno, remont, modyfikacje
Zaraz Ci ktoś napisze, że źle zrobiłeś wycinając stare mocowanie koła podporowego, bo było ono teoretycznie mocniejsze i stabilniejsze niż nowe
Ale działaj, działaj, tylko dlaczego kufer w środku na czarno?
Ale działaj, działaj, tylko dlaczego kufer w środku na czarno?
Re: NIEWIADÓW N126E by gabrys158 - kupno, remont, modyfikacje
Jaki używasz ten środek do odnawiania ocynku?
NIEWIADÓW N126E by gabrys158 - kupno, remont, modyfikacje
Zielony pisze:Zaraz Ci ktoś napisze, że źle zrobiłeś wycinając stare mocowanie koła podporowego, bo było ono teoretycznie mocniejsze i stabilniejsze niż nowe [emoji3]
Ale działaj, działaj, tylko dlaczego kufer w środku na czarno? [emoji1]
Trudno, tak już zrobiłem i tak być musi, stare przydało się do dwukołówki tacie [emoji16]
A co do kufra to zeby powłoka była ładniejsza, docelowo myśle pomalować farba ta co przyczepkę cała jak będę lakierowal już wszystko.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Ostatnio zmieniony piątek, 30 mar 2018, 21:47 przez gabrys158, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: NIEWIADÓW N126E by gabrys158 - kupno, remont, modyfikacje
Samoogon pisze:Jaki używasz ten środek do odnawiania ocynku?
Chyba pisałem gdzieś wyżej, ale jeśli się mylę, to GALAVA PLUS
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości