Nasze Holowniki

Samochody którymi podróżujecie ciągnąc swoje domki na kółkach
Awatar użytkownika
Murano
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 7010
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: Nasze Holowniki

Postautor: Murano » piątek, 25 maja 2018, 23:02

Problem dotyczy nowego wozidełka żony.
Punto Evo 1.3 Multijet.
Ogólnie fajne autko, spalanie miejskie 5L i 3,5L w trasie robi robotę.
Problem w tym, że jeździła nim wcześniej młoda dziewucha głównie do pracy po wioskach kilka km w jedną i drugą stronę. To akurat nie jest problemem, tylko to że fura była dość średnio dbana serwisowo.
Filtr od początku wypalał się co 200-300 km, czasami nawet bez kontrolki tylko takie chwilowe strzały ropy do filtra i załączał wiatraki.
Od 2 tygodni częstotliwość wypalania juz sygnalizowanego wzrosła do 30-50 km a to już jest oznaką solidnie zawalonego filtra.
Nawet po pełnym cyklu wypalenia zarówno na postoju jak i w trasie (kontrolka samoistnie gasła) cykl powracał po 30-50 km.
Dzisiaj wracając z pracy już niestety wszedł w tryb awaryjny i zapalił kilka żółtych światełek na zegarach....:-(
Generalnie jestem nastawiony na twarde rozwiązanie i eliminację sprzętowo-systemową tym bardziej, że moja wersja jest dość rzadką opcją 85KM (nie 90) i tutaj DPF jest dołożony tylko dlatego, żeby spełniało Euro5 zamiast 4 gdyż docelowo pochodzi z rynku zachodniego.
Nie słyszałem złych opinii o pełnej kastracji jak pisze Tomek ale warto skorelować opinie.

Awatar użytkownika
reflexes
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 10860
Rejestracja: czwartek, 10 sty 2013, 09:16

Re: Nasze Holowniki

Postautor: reflexes » piątek, 25 maja 2018, 23:15

Ten mój maher od auta twierdzi, że robi tego na pęczki. Ostrzegał mnie, że może po tym wierceniu trochę kopcić ale nie widzę różnicy.

Awatar użytkownika
Murano
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 7010
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: Nasze Holowniki

Postautor: Murano » sobota, 26 maja 2018, 04:44

reflexes pisze:Ten mój maher od auta twierdzi, że robi tego na pęczki. Ostrzegał mnie, że może po tym wierceniu trochę kopcić ale nie widzę różnicy.

Wiercenie w opinii panującej jest rozwiązaniem chwilowym. Z wyjaśnieniem, że chwila w tym przypadku to kilka lat i kilkadziesiąt tys km.
Naruszona struktura wkładu ma tendencję do kruszenia się i erozji większej niż podczas normalnego użytkowania, dlatego z czasem cierpi katalizator a układ dalej ma tendencję do ograniczonego przepływu spalin.
Wiem, że to bardzo powszechne i ma swoich zwolenników.
A w systemie miałeś coś ruszane? Procedura wypalania się uruchamia?

Awatar użytkownika
reflexes
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 10860
Rejestracja: czwartek, 10 sty 2013, 09:16

Re: Nasze Holowniki

Postautor: reflexes » sobota, 26 maja 2018, 07:37

Nic mi, z tego co wiem, w "komputerach" nie robili. Ale wiesz jak jest, każdy mechanik ma swoje patenty o których nie zawsze chce mowić. Kijanka nie sygnalizuje żadną kontrolką wypalania DPFa i nie zauważyłem też ogólnie znanych symptomów wypalania więc raczej nie wypala. Wcześniej też tego wypalania nigdy nie zauważyłem ale krótko po zakupie zaczęła wywalać ten błąd i zaraz jej robiłem operację czyli jakieś 30 tys km temu i jak na razie, odpukać nic się nie dzieje.

Awatar użytkownika
Murano
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 7010
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: Nasze Holowniki

Postautor: Murano » sobota, 26 maja 2018, 08:07

Pewnie też jest tak, że wszystko zależy od silnika i tego jak był użytkowany wcześniej i jak o niego dbano.
W Cromie przy 1.9 Multijet nie ma żadnej kontrolki i przy przebiegu 250 tys ( z czego 40 u mnie) ani razu nie uruchomiła się procedura a z rury nigdy nie widziałem nawet najmniejszej mgiełki ani czarnej ani białej.
W 1.3 przy przebiegu o połowę mniejszym i aucie o połowę młodszym filtr już nie istnieje....
I tak na bazie tych obserwacji zastanawiam się gdzie tutaj ekologia?
Przecież w przyrodzie nic nie ginie. Cała sądza, którą zbiera DPF i tak znajdzie się w przyrodzie a dodatkowo aby się jej pozbyć spalane jest dodatkowe paliwo. Kupa dymu i smrodu....
W krótszym czasie co prawda ale w większym stężeniu.

Awatar użytkownika
reflexes
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 10860
Rejestracja: czwartek, 10 sty 2013, 09:16

Re: Nasze Holowniki

Postautor: reflexes » sobota, 26 maja 2018, 08:19

To tak samo jak wciskano nam, że żarówki energooszczędne są takie eko, a podobno ilość energii która jest potrzebna do ich produkcji jest jest większa niż oszczędności jakie daje, o syfie związanym z utylizacją nie wspomnę.

Wracając do temetu. W kijance do tej pory, poza eksploatacyjnymi wymianami, robiłem DPFa i EGRa czyli nic co jest w aucie potrzebne a niby takie ekologiczne.

Awatar użytkownika
dankm
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 685
Rejestracja: czwartek, 23 cze 2016, 19:56
Lokalizacja: świętokrzyskie (Boksycka)

Re: Nasze Holowniki

Postautor: dankm » sobota, 26 maja 2018, 08:25

Tu nie ma żadnej ekologii, chodzi tylko o kasę dla producentów, serwisów. Jak by wszystko miało działać po 40 lat to mało która firma istniała. Egr też potrzebny jak k..... majtki, po co filtry powietrza jak do dolotu pchane są spaliny (syf straszliwy, nie w jednym aucie czyściłem dolot). Nie wiem jak brat ma zrobione, ale w mazda 5 zresztą w 3 też pozbył się tego g.... autka bez problemu działają a ze dwa lata będzie. A tak to w 5 miał wieczne problemy, wypali nie wypali za krótko jedzie, do mechanika wypalanie wymuszone komputerem a i tak za chwilę to samo. W 3 auto odmówiło całkowicie współpracy laweta, mechanik (kupił z już walniętym dpf myślał, że wypali sadze będzie ok, auto miało 85 tyś przebiegu, on pracuje w Niemczech, osobiście kupił od Niemca z podwórka). Ja szukam zawsze auta bez dpf (wiem, że niedługo będzie to trudne), egr zaślepiam, (czuć różnicę, auto lepiej przyśpiesza).
Francuskie 120KM w ropie
Niemiecko-amerykańskie 115KM w ropie
Polsko-chińskie 3,5KM w benzynie :D
n126E
"E" tylko w dowodzie układ "D"
2018
1500km 38 nocy
2019
1800km 20 nocy

Awatar użytkownika
Murano
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 7010
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: Nasze Holowniki

Postautor: Murano » sobota, 26 maja 2018, 08:32

dankm69 pisze:...egr zaślepiam...

Jest też taka myśl...
Jakieś znaczące wzrosty kopcenia zauważyłeś?

Awatar użytkownika
dankm
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 685
Rejestracja: czwartek, 23 cze 2016, 19:56
Lokalizacja: świętokrzyskie (Boksycka)

Re: Nasze Holowniki

Postautor: dankm » sobota, 26 maja 2018, 08:36

Tylko w jednym aucie Laguna II ale tylko przy naprawdę dużym wdepnięciu gazu w podłogę, przy normalnej jeździe nic.
Francuskie 120KM w ropie
Niemiecko-amerykańskie 115KM w ropie
Polsko-chińskie 3,5KM w benzynie :D
n126E
"E" tylko w dowodzie układ "D"
2018
1500km 38 nocy
2019
1800km 20 nocy

Awatar użytkownika
dworek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1457
Rejestracja: sobota, 30 cze 2012, 18:18
Lokalizacja: Opole

Re: Nasze Holowniki

Postautor: dworek » sobota, 26 maja 2018, 08:38

Z całym szacunkiem dla osobistych opinii przypominam, że usuniecie DPF jest niezgodne z prawem... nie będę tu przytaczał paragrafów ale proszę mi wierzyć tak jest.
Znam właściciela MB Sprintera, który bez DPF zakończył kurs w Austrii, choć było to dawno, spłaca do dzisiaj :( ... u nas puki co na drodze nikt szczególnie nie docieka ale już podczas badania technicznego możemy się spodziewać ...

Fachowa i skuteczne regeneracja filtra to wyjęcie wkładu z puszki, kąpiel / moczenie w jakimś roztworze chemicznym, wygrzanie w piecu i wypłukanie. Gdzieś koło Wrocławia jest firma, która to robi ale namiarów nie mam...

... jeśli filtr jest usuwany to konieczne jest przeprogramowanie modułu silnika (pirackie oczywiście) ... po czymś takim nie ma co już szukać diagnostyki w ASO ...

... nawiercanie zrobione przez "doświadczonego" wykonawcę nie wymaga ingerencji w program...

...tyle mojej wiedzy w temacie ;)
To napisałem ja, dworek 8-)

Awatar użytkownika
dankm
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 685
Rejestracja: czwartek, 23 cze 2016, 19:56
Lokalizacja: świętokrzyskie (Boksycka)

Re: Nasze Holowniki

Postautor: dankm » sobota, 26 maja 2018, 08:44

To, że jest niezgodne z prawem to wiem jestem świadomy, tylko po co takie coś wymyślają? Niby ekologia, ale to produkuje więcej zanieczyszczeń niż brak tego, to samo egr, kto by chciał oddychać "swoimi spalinami". Tego co to wymyślił to podpiąć pod własny tyłek niech oddycha.
Francuskie 120KM w ropie
Niemiecko-amerykańskie 115KM w ropie
Polsko-chińskie 3,5KM w benzynie :D
n126E
"E" tylko w dowodzie układ "D"
2018
1500km 38 nocy
2019
1800km 20 nocy

Awatar użytkownika
dankm
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 685
Rejestracja: czwartek, 23 cze 2016, 19:56
Lokalizacja: świętokrzyskie (Boksycka)

Re: Nasze Holowniki

Postautor: dankm » sobota, 26 maja 2018, 08:54

A propos ekologii, nie mają co wymyślić to wzięli się za... klocki hamulcowe i opony bo się ścierają i wytwarzają pył ale te buty co ten dureń chodzi też mają podeszwę wykonaną z gumy. Czepiają się kierowców a co z innym transportem np lotnictwo. Tam dopiero wszystko eko.
Francuskie 120KM w ropie
Niemiecko-amerykańskie 115KM w ropie
Polsko-chińskie 3,5KM w benzynie :D
n126E
"E" tylko w dowodzie układ "D"
2018
1500km 38 nocy
2019
1800km 20 nocy

Awatar użytkownika
Murano
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 7010
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: Nasze Holowniki

Postautor: Murano » sobota, 26 maja 2018, 09:21

dworek pisze:u nas puki co na drodze nikt szczególnie nie docieka ale już podczas badania technicznego możemy się spodziewać ...


Tylko u mnie Andrzej jest dość specyficzna sprawa.
Ten motor wychodził w 3 wersjach: 75, 85, i 90KM
Mam ten środkowy 85KM.
O ile pierwszy i drugi nie musiały mieć FAPa to ten ostatni miał go już w standardzie.
Większość egzemplarzy z rynku wtórnego chwali się " brakiem DPF" co nie oznacza zawsze że go ktoś usunął. Po prostu były wersje "z" i "bez" a uwarunkowane było to pewnie rynkiem sprzedaży.
Na moje nieszczęście ten pochodzi z DE i pewnie dlatego ma ekologiczny kaganiec.
Ale skoro nie wszystkie modele miały filtr to czy różnica w analizie spalin będzie bardzo drastyczna?
Dlaczego zatem ten sam silnik może generować dwie wartości zanieczyszczeń? Może jest jakaś tolerancja w analizie spalin?

Awatar użytkownika
reflexes
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 10860
Rejestracja: czwartek, 10 sty 2013, 09:16

Re: RE: Re: Nasze Holowniki

Postautor: reflexes » sobota, 26 maja 2018, 09:27

dankm69 pisze:Apropo ekologii,nie mają co wymyśleć to wzieli się za... klocki hamulcowe i opony bo sie śćierają i wytwarzają pył ale te buty co ten dureń chodzi też mają podeszwe wykonaną z gumy.Czepiają się kierowców a co z innym transportem np lotnictwo.Tam dopiero wszystko eko.
Nie mogę tego teraz znaleźć ale całkiem niedawno gdzieś czytałem procentowy podział zużycia paliwa na różne środki transportu i słaby przykład dałeś. Lotnictwo zużywa mniej niż 10% paliwa na świecie, kolej podobnie. Jak znajdę to to wkleję.

Awatar użytkownika
dankm
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 685
Rejestracja: czwartek, 23 cze 2016, 19:56
Lokalizacja: świętokrzyskie (Boksycka)

Re: Nasze Holowniki

Postautor: dankm » sobota, 26 maja 2018, 09:32

Nie chodzii o zużycie paliwa tylko ekologiczność,jak tam zużywaja się opony,hamulce,zrzuty paliwa w powietrzu.Ale najłatwiej uderzyć w prostych ludzi i stąd doić kase.
Francuskie 120KM w ropie
Niemiecko-amerykańskie 115KM w ropie
Polsko-chińskie 3,5KM w benzynie :D
n126E
"E" tylko w dowodzie układ "D"
2018
1500km 38 nocy
2019
1800km 20 nocy


Wróć do „Samochody Niewiadówek”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości