Pytanko o dodatkowe lusterka boczne

Wszystko, o czym warto pamiętać wyruszając w drogę
Awatar użytkownika
rafcio
Posty: 39
Rejestracja: wtorek, 31 lip 2018, 21:13

Pytanko o dodatkowe lusterka boczne

Postautor: rafcio » piątek, 3 sie 2018, 21:40

Cześć, sory za tak głupie pytania ale nigdy nie jeździłem z przyczepą a planuję kupić n126... Czy są konieczne dodatkowe boczne lusterka w samochodzie (te takie przedłużane)?
Rafał
Rafał
Niewiadów N126E, 1990r. + Citroen C3 Picasso

Awatar użytkownika
tantalos
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1151
Rejestracja: poniedziałek, 16 mar 2015, 17:32
Lokalizacja: Rybnik

Re: Pytanko o dodatkowe lusterka boczne

Postautor: tantalos » piątek, 3 sie 2018, 21:50

Cześć. Zależy jaki masz holownik. Jeśli widzisz co się dzieje za przyczepą to nie musisz,w innym przypadku - wskazane. Szerokość przyczepy to 2m więc lusterka muszą mieć większy "rozstaw".

Awatar użytkownika
rafcio
Posty: 39
Rejestracja: wtorek, 31 lip 2018, 21:13

Re: Pytanko o dodatkowe lusterka boczne

Postautor: rafcio » piątek, 3 sie 2018, 21:54

Ok, w moim C3 Picasso są dość duże lustra więc może być ok. Czyli kupić, zapiąć, przejechać się i samemu ocenić?
Rafał
Niewiadów N126E, 1990r. + Citroen C3 Picasso

Samoogon
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 722
Rejestracja: środa, 26 lip 2017, 14:42
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Pytanko o dodatkowe lusterka boczne

Postautor: Samoogon » piątek, 3 sie 2018, 21:59

To nie chodzi o to czy są duże czy małe, ale o szerokość holownika. Ja ciagnę np hultajem santa fe i nie ma potrzeby używania lusterek dodatkowych. Auto jest na tyle szerokie, że ogarniam widoczność na tyle, żeby się bezpiecznie poruszać. Niestety nie widzę co się dzieje za przyczepką, lusterek nie mam więc i nie wiem czy by mi coś pomogły w tym temacie.
Samoogonowy remont 126e
Dystans 2018
26 nocek, 1800km

Awatar użytkownika
rafcio
Posty: 39
Rejestracja: wtorek, 31 lip 2018, 21:13

Re: Pytanko o dodatkowe lusterka boczne

Postautor: rafcio » piątek, 3 sie 2018, 22:35

Czyli przepisów nie ma i decyduje użytkownik czy chce czy nie.
Dzięki.
Rafał
Niewiadów N126E, 1990r. + Citroen C3 Picasso

Awatar użytkownika
RAFALSKI
Moderator
Moderator
Posty: 2095
Rejestracja: czwartek, 15 lip 2010, 16:27
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: Pytanko o dodatkowe lusterka boczne

Postautor: RAFALSKI » sobota, 4 sie 2018, 11:39

rafcio pisze:Czyli przepisów nie ma

Są i mówią, że jeśli szerokość holownika jest mniejsza niż holowanej przyczepy, musi on być wyposażony w dodatkowe lusterka:
Minister Infrastruktury pisze:ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY
z dnia 4 maja 2009 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia.
Na podstawie art. 66 ust. 5 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908, z późn. zm.3)) zarządza się, co następuje:
§ 1.W rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2003 r. Nr 32, poz. 262, z późn. zm.4)) wprowadza się następujące zmiany:
(...)
5d) w lusterka zewnętrzne zapewniające pełną widoczność do tyłu z miejsca kierowcy, na czas przejazdu - w odniesieniu do pojazdu silnikowego ciągnącego przyczepę o szerokości większej niż szerokość pojazdu ciągnącego;
BMW E36 '97 + N-127 '77 & N-132L '85

Awatar użytkownika
rafcio
Posty: 39
Rejestracja: wtorek, 31 lip 2018, 21:13

Re: Pytanko o dodatkowe lusterka boczne

Postautor: rafcio » sobota, 4 sie 2018, 14:40

No i wszystko jasne, dzięki wszystkim.
Rafał
Niewiadów N126E, 1990r. + Citroen C3 Picasso

dmb5
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 356
Rejestracja: niedziela, 18 sie 2013, 19:43
Lokalizacja: Kielce

Re: Pytanko o dodatkowe lusterka boczne

Postautor: dmb5 » poniedziałek, 6 sie 2018, 21:59

Octavia I i Peugeot 407 oraz przyczepa N126N z lusterkami bocznymi pewniej zmienia się pasy, lepsza widoczność niż bez.
N 126 NL- N 250 - NIEWIADÓW SKŁADANA ŁÓDŹ WĘDKARSKA TYP 10

Awatar użytkownika
reflexes
Moderator
Moderator
Posty: 6915
Rejestracja: czwartek, 10 sty 2013, 09:16
Lokalizacja: Quedin / Insula Sanctae Mariae / Marienwerder / Kwidzyn (pomorskie)

Re: Pytanko o dodatkowe lusterka boczne

Postautor: reflexes » wtorek, 7 sie 2018, 07:06

Pamiętajcie, że szerokość pojazdu mierzy się bez lusterek i innych wystających elementów.
Kia Sportage II 2.0 CRDi + Adria Unica 5204 wcześniej Chateau Cantara 908 i Niewiadów N126N
| 2018 - 58 nocy, 4888 km | 2017 - 53 noce, 6335 km | 2016 - 42 noce, 3840 km |



Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
jahazo
Posty: 204
Rejestracja: piątek, 21 kwie 2017, 22:55

Re: Pytanko o dodatkowe lusterka boczne

Postautor: jahazo » sobota, 11 sie 2018, 22:24

W tym roku pierwszy raz jeżdżę z lusterkami bocznymi i jest o wiele lepsza widoczność, jeżeli rozchodzi się o to co się dzieje za przyczepą. Wcześniej nie widziałem czy jedzie ktoś bezpośrednio za mną, tylko czy ktoś już mnie wyprzedza i jest z boku mnie. Bez dwóch zdań z lusterkami bezpieczniej.

Polskie znaki.
Ford Galaxy MK2
Daewoo Lanos LPG
Niewiadów n132

kubuś
Posty: 195
Rejestracja: niedziela, 9 kwie 2017, 21:10

Re: Pytanko o dodatkowe lusterka boczne

Postautor: kubuś » czwartek, 13 wrz 2018, 13:20

Kolega miał dość nieprzyjemne spotkanie (zupełnie z innego powodu) z policjantem po cywilnemu i skończyło się na tym, że odjeżdżając z zapiętą przyczepką z miejsca sprzeczki, policjant zaczął robić mu zdjęcia i jego zespołowi jezdnemu. Kolega zatrzymał się i zapytał w jakim celu te fotki. Odpowiedz padła, że dostanie mandat za brak bocznych lusterek. Kolega wsiadł w samochód i odjechał, ale sprawa nie dawała mu spokoju i następnego dnia udał się na komisariat policji wydziału ruchu drogowego i opisał całe zajście. Policjanci gdzieś podzwonili i zapytali o dane tego policjanta, ale kolega odmówił ich podania, bo bał się odwetu (zna jego dane). Odpowiedz padła " wstyd nam za zachowanie tego funkcjonariusza, a pan może jeździć bez lusterek bo nie ma takiego wymogu". No i z tego wynika, że nie znają treści tego rozporządzenia :(
N126a - sprzedana
Jest teraz N126N 8-) + Ford Transit 85T260

Awatar użytkownika
neeken
Posty: 204
Rejestracja: niedziela, 26 lut 2017, 10:06
Lokalizacja: Tarnów

Re: Pytanko o dodatkowe lusterka boczne

Postautor: neeken » poniedziałek, 17 wrz 2018, 14:43

rafcio pisze:w moim C3 Picasso są dość duże lustra więc może być ok

Jak się nie chcesz pokłócić ze szwagrem to załóż :D Ja też myslałem, że prevka jest na tyle szeroka w dodatku naprawdę pokaźne lusterka, że na pierwszy wypad jechałem bez dodatkowych. Szwagier jechał za mną (nie znał trasy, nie miał nawigacji) i w pewnym momencie się "zgubił" . Źle zaczął, że spowyzywał swoją siostrę a moją żonę przez telefon, że jak to jeździmy, że nie widziałem go lusterku itp. wziąłem od żony komórkę i "pojechałem" po nim. Efekt taki, że od 12 lat pierwszy raz mam z nim "ciche dni" :D a pierwsze wspólne wakacje okazały się ostatnimi. Może gdym miał lusterka ...?
Niewiadów 126e 1986
Toyota Previa
Toyota Yaris
Cinquecento 0.9
Kawasaki ZX-12R
Wigry 3

Awatar użytkownika
rafcio
Posty: 39
Rejestracja: wtorek, 31 lip 2018, 21:13

Re: Pytanko o dodatkowe lusterka boczne

Postautor: rafcio » poniedziałek, 17 wrz 2018, 14:52

Lusterka założone z Juli, widać rzeczywiście więcej ;)
Rafał
Niewiadów N126E, 1990r. + Citroen C3 Picasso

Awatar użytkownika
neeken
Posty: 204
Rejestracja: niedziela, 26 lut 2017, 10:06
Lokalizacja: Tarnów

Re: Pytanko o dodatkowe lusterka boczne

Postautor: neeken » poniedziałek, 17 wrz 2018, 15:13

Te lusterka z Juli dobrze trzymają? Mają szeroki wachlarz regulacji itp?
Niewiadów 126e 1986
Toyota Previa
Toyota Yaris
Cinquecento 0.9
Kawasaki ZX-12R
Wigry 3

Awatar użytkownika
rafcio
Posty: 39
Rejestracja: wtorek, 31 lip 2018, 21:13

Re: Pytanko o dodatkowe lusterka boczne

Postautor: rafcio » poniedziałek, 17 wrz 2018, 15:36

W moim C3 Picasso mam bardzo grube lusterka i gumy mocujące mi się zsuwają na zewnątrz i muszę je dodatkowo zabezpieczać przed zsunięciem.
Rafał
Niewiadów N126E, 1990r. + Citroen C3 Picasso


Wróć do „Niezbędnik Kierowców”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości