Drzwi serwisowe
Re: Drzwi serwisowe
Popadało, potestowało. Po pierwszym deszczu wygląda, że jest sucho. Na jutro znów zapowiadają deszcze, więc testowanie będzie trwało.
Skoda Kamiq 1.5 TSI 150 KM
N126E-1984 z późniejszymi zmianami
W hotelu jestem gościem, w mojej przyczepie jestem u siebie w domu
N126E-1984 z późniejszymi zmianami
W hotelu jestem gościem, w mojej przyczepie jestem u siebie w domu
Re: Drzwi serwisowe
Wyjazd w Bieszczady potwierdził w pełni celowość wykonania luku serwisowego. Mimo niewielkich wymiarów otworu poprawiła się zdecydowanie dostępność do gratów w prawej bakiście.Wyciągnięcie przedsionka, wyjęcie fotela, czy lampy gazowej stało teraz lekkie, łatwe i przyjemne oraz szybkie bez konieczności przekładania materacy. W ciągu 2 tygodni istnienia luku okazało się, że jednak delikatnie cieknie. Postanowiłem więc, wzorem Rafała, wkleić samoprzylepną uszczelkę okienną. Zastosowałem taką, kupioną w Leroy Merlin:
Jednak po wklejeniu uszczelki pokrywa zaczęła nieco odstawać od ramki
Mam nadzieję, że nie powstaną tam przecieki. Kolejny deszcz to zweryfikuje.
Według mnie, pewne problemy ze szczelnością tego luku wynikają z faktu, że montujemy go inaczej, niż przewidział konstruktor. Sposób uszczelnienia luku wyraźnie wskazuje, że został on przystosowany do montażu na płaszczyźnie poziomej, a w przyczepie jest na pionowej. Zastanawiam się, czy nie warto by zamontować nad lukiem rynienki, podobnie jak nad drzwiami. Wtedy ściekająca po ścianie woda ominie luk. W drzwiczkach serwisowych do przyczep i kamperów uszczelnienie jest rozwiązane zupełnie inaczej i może prawidłowo działać na pionowej ścianie. Niestety, mimo długich poszukiwań nie udało mi się znaleźć drzwiczek o takiej wysokości, która umożliwiłaby zamontowanie w zapiekance luku bez konieczności podwyższania łóżka.
Wkleiłem ją i teraz pokrywa luku wygląda tak:Jednak po wklejeniu uszczelki pokrywa zaczęła nieco odstawać od ramki
Mam nadzieję, że nie powstaną tam przecieki. Kolejny deszcz to zweryfikuje.
Według mnie, pewne problemy ze szczelnością tego luku wynikają z faktu, że montujemy go inaczej, niż przewidział konstruktor. Sposób uszczelnienia luku wyraźnie wskazuje, że został on przystosowany do montażu na płaszczyźnie poziomej, a w przyczepie jest na pionowej. Zastanawiam się, czy nie warto by zamontować nad lukiem rynienki, podobnie jak nad drzwiami. Wtedy ściekająca po ścianie woda ominie luk. W drzwiczkach serwisowych do przyczep i kamperów uszczelnienie jest rozwiązane zupełnie inaczej i może prawidłowo działać na pionowej ścianie. Niestety, mimo długich poszukiwań nie udało mi się znaleźć drzwiczek o takiej wysokości, która umożliwiłaby zamontowanie w zapiekance luku bez konieczności podwyższania łóżka.
Skoda Kamiq 1.5 TSI 150 KM
N126E-1984 z późniejszymi zmianami
W hotelu jestem gościem, w mojej przyczepie jestem u siebie w domu
N126E-1984 z późniejszymi zmianami
W hotelu jestem gościem, w mojej przyczepie jestem u siebie w domu
- kooba
- Administrator
- Posty: 5940
- Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: Drzwi serwisowe
A mówiłem, że ta klapa jest przystosowana do montażu poziomego i sadzania na niej tyłka, więc teraz powinieneś parkować przyczepę na lewym boku 

Niewiadów N126n
Niewiadów N132T
Hobby 560 UFE
Dethleffs Camper 530 FSK
Adria Twin 640 SHX
KIA Sorento '21
Jeep Grand Cherokee '01 - upgrade
active
unread
Mądrość przychodzi z wiekiem, ale niestety często wiek przychodzi sam
Niewiadów N132T
Hobby 560 UFE
Dethleffs Camper 530 FSK
Adria Twin 640 SHX
KIA Sorento '21
Jeep Grand Cherokee '01 - upgrade
active
unread
Mądrość przychodzi z wiekiem, ale niestety często wiek przychodzi sam

Re: Drzwi serwisowe
W poniedziałek w nocy, we wtorek i dzisiaj padały deszcze testowe. Klapa z uzupełnioną uszczelką nie przepuściła ani kropelki wody. W związku z tym nie musisz się Kubusiu martwić o sposób parkowania przyczepy. Spokojnie może stać na kołach.
Na zdjęciu widać,że dodatkowa uszczelka dociska dobrze do ramki luku. Są niej wyraźnie odciśnięte miejsca styku z fabrycznym uszczelnieniem klapy. Wynika stąd wniosek, że zastosowanie ramki wzmacniającej otwór w ścianie przyczepy niewiele dało, mimo, że została wykonana z dość grubej listwy o przekroju 30x40 mm, bo pełną szczelność zapewniła dopiero dodatkowa uszczelka. Wobec tego, nie masz po co, Rafał, dorabiać ramek w swoim wielorybie. Wymyśliłeś uszczelki samoprzylepne, doskonale zdają egzamin i jednak trzeba przy tym pozostać. Zastanawiam się, czy przy okazji remontu na wiosnę nie usunąć ramy i przykręcić luk śrubami M5 z nakrętkami i podkładkami.
Na zdjęciu widać,że dodatkowa uszczelka dociska dobrze do ramki luku. Są niej wyraźnie odciśnięte miejsca styku z fabrycznym uszczelnieniem klapy. Wynika stąd wniosek, że zastosowanie ramki wzmacniającej otwór w ścianie przyczepy niewiele dało, mimo, że została wykonana z dość grubej listwy o przekroju 30x40 mm, bo pełną szczelność zapewniła dopiero dodatkowa uszczelka. Wobec tego, nie masz po co, Rafał, dorabiać ramek w swoim wielorybie. Wymyśliłeś uszczelki samoprzylepne, doskonale zdają egzamin i jednak trzeba przy tym pozostać. Zastanawiam się, czy przy okazji remontu na wiosnę nie usunąć ramy i przykręcić luk śrubami M5 z nakrętkami i podkładkami.
Skoda Kamiq 1.5 TSI 150 KM
N126E-1984 z późniejszymi zmianami
W hotelu jestem gościem, w mojej przyczepie jestem u siebie w domu
N126E-1984 z późniejszymi zmianami
W hotelu jestem gościem, w mojej przyczepie jestem u siebie w domu
Re: Drzwi serwisowe
No to trochę mi ulżyło na wieść, że ramka nie zdała egzaminu. Wobec tego chyba odpuszczę jej montaż.
Dokładane uszczelki robią robotę, założyłem na początku ubiegłego sezonu i do tej pory nie puściły ani kropelki. Jak mówisz, widać odcisk na uszczelce dowodzący przyleganie na całym obwodzie.
Wczoraj myłem budę wężem ogrodowym, wcale nie oszczędzałem klap i dalej jest sucho.
Dokładane uszczelki robią robotę, założyłem na początku ubiegłego sezonu i do tej pory nie puściły ani kropelki. Jak mówisz, widać odcisk na uszczelce dowodzący przyleganie na całym obwodzie.
Wczoraj myłem budę wężem ogrodowym, wcale nie oszczędzałem klap i dalej jest sucho.
Re: Drzwi serwisowe
Wydaje się, że absolutnie nie warto męczyć się z ramą. Miałeś rację, że do wyprostowania płaszczyzny laminatu trzeba by zastosować potężna ramę, co jest niecelowe ze względu na wymiary i ciężar. Nie wiem, jak długo taka okienna uszczelka wytrzyma, ale to malutki kłopocik, odrywamy starą, czyścimy benzynką i kleimy nową. Kwadrans roboty i znów spokój na jakiś czas.
Skoda Kamiq 1.5 TSI 150 KM
N126E-1984 z późniejszymi zmianami
W hotelu jestem gościem, w mojej przyczepie jestem u siebie w domu
N126E-1984 z późniejszymi zmianami
W hotelu jestem gościem, w mojej przyczepie jestem u siebie w domu
- Lukasz_b20
- Posty: 470
- Rejestracja: poniedziałek, 11 lut 2019, 20:08
Re: Drzwi serwisowe
Panowie i jak zadowoleni jesteście z luku? Chcę też zrobić coś takiego u siebie - dlatego zbieram informacje... Ma ktoś jeszcze na forum drzwi serwisowe w swojej przyczepie? Jakieś dodatkowe porady i opinie z użytkowania? Nic nie pęka w laminacie? Można kupić takie drzwi w kolorze szarym czy tylko biały? Dzięki za pomoc.
Re: Drzwi serwisowe
Ja jestem w dalszym ciągu zadowolony, choć otwór załadunkowy mógłby być nieco wyższy. Wiadomo jednak, że te luki jachtowe to taki kompromis. Nic nie przecieka ani nie pęka. Jeśli chodzi o kolor to są szare, zerknij w post: http://www.fanklub-niewiadowek.com/foru ... 42#p134742
Re: Drzwi serwisowe
Ja również, stosunek cena jakość bardzo dobry, na kompromis trzeba iść jeśli chodzi o wygląd.
- Lukasz_b20
- Posty: 470
- Rejestracja: poniedziałek, 11 lut 2019, 20:08
Re: Drzwi serwisowe
Kupowaliście te drzwiczki od jakiegoś producenta konkretnego? Bo na allegro są... ale inne wymiary.
Re: Drzwi serwisowe
Normalnie na Allegro znalazłem, może chwilowo nie ma.
Re: Drzwi serwisowe
Tych szerokich nie ma już bardzo długo 
Poszukaj tutaj, może coś znajdziesz :
US $64.44 8%OFF | 606x353mm Plastic Watertight Marine Boat Caravan Deck Compartment Access Hatch Plate White Inspection Yacht Cover RV Ship Part
https://a.aliexpress.com/lgxFaTIb1

Poszukaj tutaj, może coś znajdziesz :
US $64.44 8%OFF | 606x353mm Plastic Watertight Marine Boat Caravan Deck Compartment Access Hatch Plate White Inspection Yacht Cover RV Ship Part
https://a.aliexpress.com/lgxFaTIb1
Re: Drzwi serwisowe
Dobrze by zabezpieczyć zamek przed deszczem: https://allegro.pl/oferta/zakrycie-zamk ... 8394017540
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości