Moderatorzy

Pochwały i kalumnie, a także Nasze propozycje zmian strony i forum
Awatar użytkownika
robert
Administrator
Administrator
Posty: 2968
Rejestracja: poniedziałek, 24 maja 2010, 12:09
Lokalizacja: Warszawa

Moderatorzy

Postautor: robert » środa, 5 cze 2013, 11:18

W jednym z tematów http://fanklub-niewiadowek.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=3441&start=15#p49773 została poruszona kwestia moderacji na naszym forum.

Temat moderatorów jest ważny i jestem ciekaw Waszych propozycji w tej materii.
Jak widać jedrek101 już się zaczernił a teraz dodatkowo paczek również chce odetchnąć.

Kto w Waszej opinii (poza obecnymi czyli kotek, jedrek101, paczek) powinien się zająć moderacją forum?
Czy macie kogoś konkretnego na myśli?
Jakieś propozycję?

PS. ja swoją mam.... ale na razie nie będę ujawniał ;)

edit 8.06
Poniżej zgłoszone kandydatury:
1. TomekN126N
2. stico80
3. Adziastar
4. Karolus
5. zundapp600
6. ....

Wymienionych proszę o PW czy w razie wyboru przyjmą proponowaną funkcję - jak pisał Paczek bycie moderatorem to więcej obowiązków niż przyjemności. I wymaga to dziennego - i to kilka razy - meldowania się na forum.
Osoby zgłaszające kandydatów również proszę o PW z krótkim uzasadnieniem polecanego użytkownika.
Robert
Brak pasji jest pewnym rodzajem kalectwa
502 43 46 44
Wątek remontowy

Awatar użytkownika
dworek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1457
Rejestracja: sobota, 30 cze 2012, 18:18
Lokalizacja: Opole

Re: Moderatorzy

Postautor: dworek » środa, 5 cze 2013, 13:30

proponuję kolegę TomekN126N

i nie jest to regionalne kumoterstwo :lol:

zna się na ludziach, zna się na żeczy :!:

... a tak w ogóle to proponuję go na roczną kadencję... żeby nie być świadkiem kolejnego "przemęczenia" :wink:
To napisałem ja, dworek 8-)

Awatar użytkownika
reflexes
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 10860
Rejestracja: czwartek, 10 sty 2013, 09:16

Re: Moderatorzy

Postautor: reflexes » środa, 5 cze 2013, 14:02

zna się na żeczy :!:

Na czym? :roll:

Wracając do tematu to dobrze by było wprowadzić jakieś dodatkowe kryteria, bo przecież nie można oddać moderacji w ręce kogoś, kto bywa tu rzadko, mało się udziela i jest tu od niedawna?

Awatar użytkownika
dworek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1457
Rejestracja: sobota, 30 cze 2012, 18:18
Lokalizacja: Opole

Re: Moderatorzy

Postautor: dworek » środa, 5 cze 2013, 14:46

reflexes pisze:
zna się na żeczy :!:

Na czym? :roll:


:oops:

...jak wspominałem w przywitaniu, dysortografia w moim przypadku jest nieuleczalna...

natomiast Tomek zna się na RZECZY :D
To napisałem ja, dworek 8-)

Awatar użytkownika
reflexes
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 10860
Rejestracja: czwartek, 10 sty 2013, 09:16

Re: Moderatorzy

Postautor: reflexes » środa, 5 cze 2013, 14:51

...jak wspominałem w przywitaniu, dysortografia w moim przypadku jest nieuleczalna...

Przepraszam, przeoczyłem ten fakt :oops: . Sam też nie jestem ortograficznym orłem ale takie RZeczy kują w oczy, aż boli :D .

Awatar użytkownika
trinio
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 453
Rejestracja: niedziela, 4 lis 2012, 18:20
Lokalizacja: Łódź

Re: Moderatorzy

Postautor: trinio » środa, 5 cze 2013, 19:05

Witajcie
Obserwuję wątek związany z Moderatorami od rana .... prawdę powiedziawszy zaczyna się robić czysto Polskie piekiełko ....
Fakt jestem nowy , ale rażą mnie posty związane z odkupię dokumenty etc ... nie będę się wypowiadał jakie jest moje zdanie bo to nie miejsce na to ale....
Myślę że Moderatorem powinien zostać Osoba która jest znana większości czynnych użytkowników - prawda jest taka że to nie <kupa roboty> do tego po określeniu co tolerujemy a co nie - robota się staje jeszcze prościejsza.
Natomiast co do wyboru ... kurde temat spóźniony o tydzień - myślę że fajnie było przedyskutować kwestie na zlocie a i tak powinni wybrać Administratorzy forum i Osoby o największej ilości postów już tłumaczę dlaczego (demokracja jak uczy historia nie zawsze się sprawdza).... Jeśli się wybierze nie urażając nikogo leśnego dziadka ... który fakt fajnie klika ale nie będzie miał woli organizować zlotów to prędzej czy później forum zniknie bo ludzie żyją zlotami a Kolego Paczek ma zajadke nie tylko klika ale organizuje do tego w taki sposób że ludzie chcą przyjeżdżać .
Generalnie jestem za tym żeby Kolega Paczek dalej wykonywał swoje <przywileje>Oczywiście Kolega TomekN126N jest jak najbardziej dobrą kandydaturą.

W porównaniu z innymi klubami karawaningowymi 3 zloty w roku .....klubowe to bardzo mikro fajnie było by i to poprawić aha w Łodzi zlotu nie organizuję bo byście się zanudzili :lol: to tak gdyby Ktoś chciał nawiązać czemu ja nie organizuje zlotu w swoim mieście :mrgreen:
Pozdrawiam .

Awatar użytkownika
konrad
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 1453
Rejestracja: wtorek, 22 kwie 2008, 13:18
Lokalizacja: Krk/Lbl

Re: Moderatorzy

Postautor: konrad » środa, 5 cze 2013, 20:34

trinio pisze:Witajcie
Natomiast co do wyboru ... kurde temat spóźniony o tydzień - myślę że fajnie było przedyskutować kwestie na zlocie a i tak powinni wybrać Administratorzy forum i Osoby o największej ilości postów już tłumaczę dlaczego (demokracja jak uczy historia nie zawsze się sprawdza).... Jeśli się wybierze nie urażając nikogo leśnego dziadka ... który fakt fajnie klika ale nie będzie miał woli organizować zlotów to prędzej czy później forum zniknie bo ludzie żyją zlotami a Kolego Paczek ma zajadke nie tylko klika ale organizuje do tego w taki sposób że ludzie chcą przyjeżdżać .
Generalnie jestem za tym żeby Kolega Paczek dalej wykonywał swoje <przywileje>Oczywiście Kolega TomekN126N jest jak najbardziej dobrą kandydaturą.


ale co ma organizacja zlotów z pracą moda ?
Michał jeśli ma ochotę dalej może organizować zlot, a modem być nie musi jeśli nie chce

modem powinna być osoba która ma sporo czasu, tzn dużo siedzi w sieci i będzie w stanie reagować szybko na ew wybryki
ew trzeba kilka takich osób, jeśli będą problemy z czasem reakcji

warto też korzystać z przycisku PM, nie wiem, ale wtedy mod dostaje chyba wiadomość i nie musi szukać "złego" :?:

aaa i przede wszystkim trzeba jasno określić co jest tolerowane a co nie, bo tutaj widzę największy problem :roll:
była N126e, jest Hobby 430T+ Ford Focus C-max 1.8 + Suzuki Vitara 4x4

Awatar użytkownika
trinio
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 453
Rejestracja: niedziela, 4 lis 2012, 18:20
Lokalizacja: Łódź

Re: Moderatorzy

Postautor: trinio » środa, 5 cze 2013, 21:06

i Tutaj jak najbardziej się zgadzam .... chyba też musimy sami posypać głowy popiołem że rzadko korzystamy z tego przycisku .
Inna sprawa to taka że troszkę szkoda jak by życie Klubowe zakończyło się tylko na forum.

Awatar użytkownika
reflexes
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 10860
Rejestracja: czwartek, 10 sty 2013, 09:16

Re: Moderatorzy

Postautor: reflexes » środa, 5 cze 2013, 21:36

warto też korzystać z przycisku PM

Nie z pw bo pewnie o to Ci chodziło ale z wykrzyknika. To służy do zgłaszania postów do moderacji. Po takim zgłoszeniu w zakładce dostępnej dla moderatorów pojawia się stosowna informacja. PW wysyłasz do konkretnej osoby, a to może znacząco wydłużyć czas reakcji, bo akurat mod wyjedzie sobie na wakacje bez kompa. Zdecydowanie zgadzam się z przedmówcami, że musi być takich moderatorów kilku i muszą to być osoby, które faktycznie spędzają sporo czasu w sieci. Ilość postów może nie jest najlepszym wyznacznikiem ale oczywiście musi to być osoba, która coś do tego forum wniosła. Do poprawnej moderacji, nie ważne kto będzie ją robił, niezbędny jest również spis reguł, których należy przestrzegać. Regulamin musi w jasny i przejrzysty sposób opisywać co można, a co nie można i jakie grożą za to konsekwencję

Awatar użytkownika
Paczek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 4543
Rejestracja: czwartek, 2 kwie 2009, 21:23
Lokalizacja: Opoczno

Re: Moderatorzy

Postautor: Paczek » czwartek, 6 cze 2013, 05:57

robert pisze:W jednym z tematów http://fanklub-niewiadowek.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=3441&start=15#p49773 została poruszona kwestia moderacji na naszym forum.

Temat moderatorów jest ważny i jestem ciekaw Waszych propozycji w tej materii.
Jak widać jedrek101 już się zaczernił a teraz dodatkowo paczek również chce odetchnąć.


No niby tak , ale żeby być dobrze zrozumianym muszę wyjaśnić, że w okresie wakacyjnym mam dużo więcej pracy zawodowej i do tego zrobiła mi się nie ciekawa sytuacja w domu , dlatego na potrzeby fanklubu ( w tym okresie ) mogę poświęcić mniej czasu niż dotychczasowo.

Jeszcze w temacie Jędrka - czy Andrzej definitywnie odszedł z klubu , czy tylko jest to chwilowe załamanie ? Nie wierzę że odszedł by bez pożegnania, czy choć słowa wyjaśnienia . Może Andrzej wróci na zajmowane stanowisko ?

robert pisze:Kto w Waszej opinii (poza obecnymi czyli kotek, jedrek101, paczek) powinien się zająć moderacją forum?
Czy macie kogoś konkretnego na myśli?
Jakieś propozycję?

PS. ja swoją mam.... ale na razie nie będę ujawniał ;)


Proponowałbym uświadomić przyszłego kolegę Moderatora , że to bardzo niewdzięczna praca ( niech się nie spodziewa absolutnie żadnej pochwały, żadnych profitów a w zamian krytyka od malkontentów i maruderów niemal na każdym kroku) i czasochłonna ( w moim przypadku to 2 czasem 3 posiadówki przed kompem dziennie po przynajmniej godzince każda) .


konrad pisze:
....modem powinna być osoba która ma sporo czasu, tzn dużo siedzi w sieci i będzie w stanie reagować szybko na ew wybryki
ew trzeba kilka takich osób, jeśli będą problemy z czasem reakcji

warto też korzystać z przycisku PM, nie wiem, ale wtedy mod dostaje chyba wiadomość i nie musi szukać "złego" :?:

aaa i przede wszystkim trzeba jasno określić co jest tolerowane a co nie, bo tutaj widzę największy problem :roll:


w 100% się zgadzam , szczególnie w kwestii "trzeba jasno określić co jest tolerowane a co nie"

Ps. zabawne te skróty myślowe - co ta młodzież dziś nie wymyśli :D

naal

Re: Moderatorzy

Postautor: naal » czwartek, 6 cze 2013, 07:26

Może i jestem od niedawna tutaj, ale co nieco już zaobserwowałem.

Jest to trochę inne forum niż te, z którymi miałem styczność. Nie ma tutaj jakiś dziwnych spin o nie wiadomo jak błahe tematy, czy choćby literówki. Nawet z OT nie ma problemu, choć to czasem drażni, szczególnie gdy szuka się na forum czegoś konkretnego.

Praca moda wcale nie musi być taka niewdzięczna. Najpierw trzeba skonkretyzować co wolno, a czego nie, ustalić jakiś regulamin dla użytkowników forum. Mod będzie tylko tego egzekwował od użytkowników. Jesteśmy dorosłymi ludźmi i chyba rozumiemy, że są jakieś ogólne przepisy, których należy przestrzegać.

To na tyle od przedszkolaka.

Awatar użytkownika
reflexes
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 10860
Rejestracja: czwartek, 10 sty 2013, 09:16

Re: Moderatorzy

Postautor: reflexes » czwartek, 6 cze 2013, 07:34

Proponowałbym uświadomić przyszłego kolegę Moderatora , że to bardzo niewdzięczna praca ( niech się nie spodziewa absolutnie żadnej pochwały, żadnych profitów a w zamian krytyka od malkontentów i maruderów niemal na każdym kroku) i czasochłonna ( w moim przypadku to 2 czasem 3 posiadówki przed kompem dziennie po przynajmniej godzince każda) .

Proszę Cię, nie przesadzaj. To jest jedno z grzeczniejszych forów jakie w życiu widziałem. Dzienna ilość postów też nie jest jakaś oszałamiająca. Na forum nie porusza się tematów politycznych, religijnych i sportowych więc jest spokój. Dyskusje na tematy techniczne są raczej merytoryczne i spokojne. Czasem coś ktoś komuś wyjedzie ale to na prawdę jest grzeczne forum.

P.S. Bierz poprawkę na to, że nie wiem kto na kogo i o co Ci się żali na pw.
P.S.2 Poniżej bardzo ogólny ale dość przyzwoity przykład regulaminu. Regulamin zamieszczania ogłoszeń już kiedyś wrzucałem i proponowałbym też coś podobnego stworzyć.

Kod: Zaznacz cały

Regulamin forum

1.
Zabrania się publikowania na forum treści i materiałów wulgarnych, pornograficznych, nieetycznych, rasistowskich, obrażających czyjeś uczucia religijne lub uznawanych powszechnie za obraźliwe. Dotyczy to wszelkich treści wprowadzonych na forum przez użytkownika - w wiadomościach, pseudonimie, podpisie, emblemacie i innych.


2.
Posty rażąco naruszające regulamin, będą usuwane z forum (bądź moderowane). Dotyczy to m.in. nagminnego spamu, gróźb karalnych, treści nachalnie promowanych (najczęściej reklamowych), naruszających rażąco zasady współżycia społecznego, treści za które określono sankcje w kodeksach oraz innych uznanych przez administratorów za takie posty.


3.
Administrator i moderatorzy podejmują starania mające na celu usuwanie wszelkich uznawanych za obraźliwe materiałów jak najszybciej. Każdy post na tym forum wyraża poglądy i opinie jego autora a nie administratorów czy moderatorów (poza wiadomościami pisanymi przez nich) i nie ponoszą oni za te treści odpowiedzialności!


4.
Sposób wyrażania własnego zdania świadczy o Tobie i Twoim dobrym wychowaniu lub brakiem kultury osobistej. Każdy użytkownik forum powinien starać się traktować innych uczestników dyskusji tak samo, jak sam chciałby być traktowany. Forum nie służy odreagowywaniu własnych frustracji! Nie musisz też zabierać głosu w każdym temacie, tylko po to, aby pokazać swoją obecność na forum, zwłaszcza jeśli nie chcesz wnieść czegoś konkretnego do danego tematu/wątku. Takie próby traktowane będą jako kasztanienie i grożą ostrzeżeniem.


5.
W przypadku różnicy poglądów dwóch użytkowników, z których żaden nie zamierza odstąpić od swojego zdania, a wątek przeistacza się w kłótnię (pyskówkę), temat będzie zamykany i opatrzony adnotacją: „Temat zostaje tymczasowo zamknięty zgodnie z punktem 5 regulaminu”. Temat taki zostanie ponownie otwarty po upływie stosownego czasu potrzebnego na wyciszenie emocji.


6.
Forum nie służy do załatwiania spraw prywatnych - do tego służy mechanizm PW (prywatna wiadomość) oraz email. Dotyczy to także obrażania, wyzywania, udowadniania swoich racji i utrzymanych w podobnym tonie wypowiedzi. Zaleca się korzystanie z PW albo spotkania osobiste.


7.
Przy publikacji jakichkolwiek materiałów, należy pamiętać o przestrzeganiu praw autorskich, a w miarę możliwości podawania źródła informacji. Nie dotyczy to fotografii i zdjęć zamieszczanych przez ich autorów.


8.
Zabrania się samowolnego publikowania cudzych danych teleadresowych i personalnych, takich jak nazwiska, miejsca zamieszkania, itp. Administratorzy i moderatorzy zastrzegają sobie prawo do wymoderowania takich treści.


9.
Zabrania się używania wyrazów powszechnie uznanych za wulgarne itp. Administratorzy i moderatorzy zastrzegają sobie prawo do wymoderowania takich treści.


10.
Ogłoszenia kupna, sprzedaży, wymiany, pozbycia się, chęci nabycia itp. należy zamieszczać w dziale Market. Służy on także do zdobycia informacji co, jak i gdzie załatwić a także do wymiany opinii pomiędzy użytkownikami na temat szeroko pojętych usług, punktów handlowych itp.


11.
Wobec zasad obowiązujących na forum, wszyscy użytkownicy są równi. Do przestrzegania regulaminu zobowiązani są zwykli użytkownicy, moderatorzy, oraz administrator forum.


12.
W przypadku odstępstw od obowiązujących zasad, stosowane będzie ostrzeżenie, wraz ze wskazaniem punktu w regulaminie, który został naruszony. Ostrzeżenia mogą przyznawać administratorzy i moderatorzy. Zobowiązani są oni także do poinformowania na pw osobę otrzymującą ostrzeżenie.

Maksymalna wartość ostrzeżenia dodanego przez moderatora to 2.
Po 3 ostrzeżeniach użytkownikowi zostaje zablokowana możliwość pisania na forum.
Zablokowanie możliwości wejścia na forum nastąpi po uzyskaniu wartości ostrzeżeń 6.


13.
Szanuj język polski i staraj się pisać bezbłędnie i z sensem. Posty które nic nie wnoszą do dyskusji (uśmieszki, pojedyncze słowa) będą natychmiast kasowane. Jeśli już zauważysz błąd np. ortograficzny i chcesz to skomentować, zrób to w kulturalnym tonie. Zabrania się także pisania postów dużymi literami (CAPS LOCK).


14.
Zabrania się tworzenia wielu nowych tematów dotyczących tej samej sprawy (wątku).
Posty takie będą łączone w jedno lub usuwane, jeśli ich treść się powtarza.


15.
Uprasza się o niepisanie postów jeden pod drugim przez jednego użytkownika w odstępie mniejszym niż 24 godziny. Posty takie będą scalane.


16.
Każdy użytkownik może posiadać tylko i wyłącznie jedno konto.


17.
Nowy użytkownik ma trzy dni na aktywowanie konta. W przeciwnym razie zostanie ono skasowane.

18.
Jeśli masz ochotę, przywitaj się z nami (podlinkowane do stosownego działu).


Jeżeli, zauważyłeś odstępstwo od wyżej wymienionych zasad nie reaguj natychmiast odpowiedzią w temacie. Zgłoś post! Poczekaj na reakcję moderatora. W razie wątpliwości możesz zostać, za pomocą PW, poproszony o krótkie wyjaśnienie powodu zgłoszenia.


Funkcje administratora pełnią: ......
Funkcje moderatora pełnią: .......

Do nich także można zwracać się o pomoc w różnych sprawach dotyczących problemów z prawidłowym funkcjonowaniem, wykorzystywaniem narzędzi forum.

Awatar użytkownika
KONZIO
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 406
Rejestracja: wtorek, 19 sty 2010, 08:39
Lokalizacja: jest gdzieś, lecz nie wiadomo gdzie, Świat w którym baśń ta dzieje się...

Re: Moderatorzy

Postautor: KONZIO » czwartek, 6 cze 2013, 08:51

A mnie to się wydaje, że to powinien być zespół moderatorów.
Każdy ma swoje obowiązki, każdy ma swoje życie.
Trudno się więc dziwić, że na pierwszym miejscu stawiane są sprawy z Reala (nie sklepu), niż z cyber...
Dodatkową sprawą są niedomagania, które każdy z nas posiada, np. ja niestety choć się bardzo staram i czytam po kilka razy - robię błędy ortograficzne.
Dla tego też, wydaje mi się, że obarczanie odpowiedzialnością za całokształt i "wygląd" forum 2-3 osób jest dla nich naprawdę ciężkie.
Sądzę, że gdyby było min. 5-6 osób, z których zawsze (w ciągu dnia), raz na 2 godziny choć jedna weszła by na forum i sprawdziła co w trawie piszczy, było by wszystkim łatwiej i przyjemniej.
Co zaś do ogłoszeń typu "kupię dokumenty do..." ja już słów nie mam. Miałem taki moment, że miałem się zalogować i coś napisać, ale na stwierdzenie Pana, że on "nie wiedział, że samych dokumentów nie wolno kupować i że to jest przestępstwo" - powiem szczerze RĘCE MNIE OPADLI i coś jeszcze TYŻ!!!
ad

Awatar użytkownika
gino
Posty: 91
Rejestracja: wtorek, 16 kwie 2013, 07:42
Lokalizacja: Warszawa Radość
Kontaktowanie:

Re: Moderatorzy

Postautor: gino » czwartek, 6 cze 2013, 09:32

KONZIO pisze:Dla tego też, wydaje mi się, że obarczanie odpowiedzialnością za całokształt i "wygląd" forum 2-3 osób jest dla nich naprawdę ciężkie.
Sądzę, że gdyby było min. 5-6 osób, z których zawsze (w ciągu dnia), raz na 2 godziny choć jedna weszła by na forum i sprawdziła co w trawie piszczy, było by wszystkim łatwiej i przyjemniej.
troszke przesadzasz...to forum nie wymaga aż tak dużej roboty....dziennie przybywa może 10-20 postów..czasem i tyle nie..

na CamperTeamie jest nas 7 członków AD z czego faktycznie aktywnych 3 /ja, Tadeusz i Janusz /
dodam, że u nas dziennie przybywa minimum 200 do 600 postów i spokojnie dajemy sobie ze wszystkim radę :)
''zawsze najwięcej do powiedzenia mają Ci...którzy nic nie maja do powiedzenia''
nasze życie
https://picasaweb.google.com/115238765261463997053" target="_blank

Awatar użytkownika
robert
Administrator
Administrator
Posty: 2968
Rejestracja: poniedziałek, 24 maja 2010, 12:09
Lokalizacja: Warszawa

Re: Moderatorzy

Postautor: robert » czwartek, 6 cze 2013, 09:54

Błędami ortograficznymi i literówkami się nie przejmujcie.
Zwykle czytając post - od razu - poprawiam zauważone błędy.
Tyle, że w dniach dyżurowych (w realnym świecie, w Klinice) nie zawsze mam czas czytać forum.
Robert
Brak pasji jest pewnym rodzajem kalectwa
502 43 46 44
Wątek remontowy


Wróć do „Wasze opinie na temat forum oraz strony”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości