Drobne Naprawy N126N Jacek

czyli nasza walka z przyczepą...
Awatar użytkownika
jacek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 322
Rejestracja: poniedziałek, 8 paź 2007, 00:42
Lokalizacja: WOT

Drobne Naprawy N126N Jacek

Postautor: jacek » sobota, 11 lip 2015, 18:31

W wątku powitalnym napisałem że rozebrałem moją lalkę i dlatego nie mogłem z nią przyjechać na zlot do Sielpi a tu kleję parę fotek.
Załączniki
IMG_0319.JPG
to moja laleczka
IMG_0321.JPG
IMG_0308.JPG
IMG_0309.JPG
moja nowa ośka
IMG_1492.JPG
odkręcamy oś
IMG_1504.JPG
wjeżdżamy z nową
IMG_1506.JPG
przykręcamy
IMG_1508.JPG
i jeszcze kilka drobiazgów dokręcone i jest gotowe

Awatar użytkownika
byry007
Posty: 125
Rejestracja: środa, 2 cze 2010, 11:41

Re: Drobne Naprawy N126N Jacek

Postautor: byry007 » sobota, 11 lip 2015, 20:35

Witam . Z zewnątrz wygląda jak nówka pozazdrościć . Ile taka oska kosztuje ?

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
jacek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 322
Rejestracja: poniedziałek, 8 paź 2007, 00:42
Lokalizacja: WOT

Re: Drobne Naprawy N126N Jacek

Postautor: jacek » sobota, 11 lip 2015, 21:13

byry007 pisze:Witam . Z zewnątrz wygląda jak nówka pozazdrościć . Ile taka oska kosztuje ?

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Nie no tera to mi dowaliłeś toż to jest nówka sztuka ALKO, dałem dużą garść drobnych
1500zł za kpl. tj. oś,śruby do kół,amory,uchwyty do amorów, linki,orczyk.Ośka jest do 900kg.YYY pytasz o nówkę ośkę czy budkę :lol:

Awatar użytkownika
byry007
Posty: 125
Rejestracja: środa, 2 cze 2010, 11:41

Re: Drobne Naprawy N126N Jacek

Postautor: byry007 » sobota, 11 lip 2015, 23:33

Nie no mówie o przyczepie ze jak nówka a ośka to widać ze nówencja

Awatar użytkownika
jacek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 322
Rejestracja: poniedziałek, 8 paź 2007, 00:42
Lokalizacja: WOT

Re: Drobne Naprawy N126N Jacek

Postautor: jacek » sobota, 18 lip 2015, 23:26

Dziś jestem po pierwszej jeździe(testowej) niewiadką na nowej ośce, mówię wam jaka bajka w prowadzeniu,dołożyłem felgi 14" opony 185/65/14 i dystanse 25 mm, normalnie miód i cud w prowadzeniu,testowałem ośkę z amorami i bez amorów,bez amorów wydaje mi się że można niewiadkę wywrócić na nierównej drodze,bardzo mocno buja i podskakuje, z amorami jedzie super,muszę pomyśleć jeszcze nad drążkiem stabilizującym.Zdjęcie kołek wrzucę jutro.

Awatar użytkownika
jacek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 322
Rejestracja: poniedziałek, 8 paź 2007, 00:42
Lokalizacja: WOT

Re: Drobne Naprawy N126N Jacek

Postautor: jacek » niedziela, 19 lip 2015, 11:57

Nowe zakupy do budki.
Załączniki
P1090034.JPG
nowe felgi używane
P1090033.JPG
nowe nowe opony i felgi używane
IMG_1516.JPG
nowe kolo podporowe

Awatar użytkownika
pawlo fiona n126e
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 945
Rejestracja: czwartek, 15 sie 2013, 19:52
Lokalizacja: Mielec

Re: Drobne Naprawy N126N Jacek

Postautor: pawlo fiona n126e » niedziela, 19 lip 2015, 15:33

Felgi fajne,tylko widzę śruby mocujące do felg stalowych.
Chcesz zobaczyć koło we wstecznym lusterku ?

Awatar użytkownika
kooba
Administrator
Administrator
Posty: 5490
Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Drobne Naprawy N126N Jacek

Postautor: kooba » niedziela, 19 lip 2015, 17:13

pawlo fiona n126e pisze:Felgi fajne,tylko widzę śruby mocujące do felg stalowych.
Chcesz zobaczyć koło we wstecznym lusterku ?

A to do alu są inne?
Ja założyłem alusy bez zmiany śrub i śmigam tak już 3 sezon, a koła nawet nie drgną.

Awatar użytkownika
pawlo fiona n126e
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 945
Rejestracja: czwartek, 15 sie 2013, 19:52
Lokalizacja: Mielec

Re: Drobne Naprawy N126N Jacek

Postautor: pawlo fiona n126e » niedziela, 19 lip 2015, 17:30

kooba pisze:
pawlo fiona n126e pisze:Felgi fajne,tylko widzę śruby mocujące do felg stalowych.
Chcesz zobaczyć koło we wstecznym lusterku ?

A to do alu są inne?
Ja założyłem alusy bez zmiany śrub i śmigam tak już 3 sezon, a koła nawet nie drgną.


Oczywiście,przede wszystkim inna konstrukcja trzpienia
Aluski są szersze, więc montując te same śruby wychodzi na to że mamy dużo krótsze śruby.
Poważny błąd kończy się ...

Awatar użytkownika
pawlo fiona n126e
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 945
Rejestracja: czwartek, 15 sie 2013, 19:52
Lokalizacja: Mielec

Re: Drobne Naprawy N126N Jacek

Postautor: pawlo fiona n126e » poniedziałek, 20 lip 2015, 19:54

Tutaj porównanie śrub do stalowych i do alu...
Do stalowych jest o 12 mm krótsza na gwincie,i ma inną średnice trzpienia (stożka).
Załączniki
Obraz 430.jpg

Awatar użytkownika
jacek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 322
Rejestracja: poniedziałek, 8 paź 2007, 00:42
Lokalizacja: WOT

Re: Drobne Naprawy N126N Jacek

Postautor: jacek » poniedziałek, 20 lip 2015, 22:42

Prawie się z tobą zgodzę,śruby muszą być dłuższe o grubość gniazda w alusie, ale nie musi być pierścienia na śrubie.Jeszcze nigdy nic nie zgubiłem na drodze,jeżeli coś robię to ma to ręce i nogi a za wadę materiału to ja już nie odpowiadam.

Awatar użytkownika
pawlo fiona n126e
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 945
Rejestracja: czwartek, 15 sie 2013, 19:52
Lokalizacja: Mielec

Re: Drobne Naprawy N126N Jacek

Postautor: pawlo fiona n126e » wtorek, 21 lip 2015, 10:41

jacek pisze:Prawie się z tobą zgodzę,śruby muszą być dłuższe o grubość gniazda w alusie, ale nie musi być pierścienia na śrubie.Jeszcze nigdy nic nie zgubiłem na drodze,jeżeli coś robię to ma to ręce i nogi a za wadę materiału to ja już nie odpowiadam.


Ale to nie jest pierścień nakładany, taka konstrukcja śruby (ruchomy pierścień trzpień) aby przy dokręcaniu koła śrubą nie uszkodzić lakieru na aluminiowej feldze.
Oczywiście są inne tak jak u tego kolegi viewtopic.php?f=36&t=5276&start=30
Zakładając śrubę od stalowej felgi do aluminiowej felgi uszkadzasz gniazdo śruby w aluminiowej feldze.
I to tyle w tym temacie, co zrobisz Twoja sprawa. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
jacek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 322
Rejestracja: poniedziałek, 8 paź 2007, 00:42
Lokalizacja: WOT

Re: Drobne Naprawy N126N Jacek

Postautor: jacek » wtorek, 21 lip 2015, 22:16

Do czego służą te pierścienie i są niezdejmowalne doskonale wiem, śruby z pierścieniem pływającym są do czego innego a śruby z pierścieniem nie pływającym ale obracającym się są do felg alu które takich śrub wymagają a nie żeby lakieru nie popsuło,wrzucam fotkę śruby, jak myślisz do do jakiej felgi ona jest :?:
Załączniki
P1090033.JPG
śruba do felgi alu z okrągłym gniazdem

Andrzej132
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 800
Rejestracja: niedziela, 23 mar 2008, 17:24
Lokalizacja: Opole

Re: Drobne Naprawy N126N Jacek

Postautor: Andrzej132 » środa, 22 lip 2015, 20:28

Z tego co doczytałem śruby "pływające" są do kompensacji rozstawu śrub w piaście i feldze np. piasta 4x98 a felga 4x100.

Awatar użytkownika
jacek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 322
Rejestracja: poniedziałek, 8 paź 2007, 00:42
Lokalizacja: WOT

Re: Drobne Naprawy N126N Jacek

Postautor: jacek » środa, 22 lip 2015, 21:31

Andrzej132 pisze:Z tego co doczytałem śruby "pływające" są do kompensacji rozstawu śrub w piaście i feldze np. piasta 4x98 a felga 4x100.

Dokładnie tak,oraz jest możliwość zastosowania ich w normalnym rozstawie.Więc do felg dobieramy śruby z takim stożkiem albo kulą albo z pierścieniem tylko obracającym się lub pływającym jakich one wymagają a nie obligatoryjnie z ruchomym pierścieniem.Śrubę którą pokazałem na foto dobrano mi w firmie która produkuje sprowadza oraz sprzedaje takowe, ale nie na pałę tylko zawiozłem felgę i dopiero dobrali odpowiednią .Oczywiście mój szybszy wyjazd po śruby był spowodowany przez Pawlo Fiona :mrgreen: bo tak bym sobie jeszcze po testował przyczepę na tych śrubach stożkach,do czegoś się przydali te Pawle i Fiony :D :lol:


Wróć do „Remonty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 48 gości