Pytania, sugestie, podpowiedzi - czyli moje zmagania z N126N

czyli nasza walka z przyczepą...
Awatar użytkownika
vvarrior
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1640
Rejestracja: środa, 8 sie 2012, 00:27
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Pytania, sugestie, podpowiedzi - czyli moje zmagania z N126N

Postautor: vvarrior » poniedziałek, 8 sie 2016, 12:25

"Reaktor" na podorędziu dobra sprawa :). Niewiadówki małe ale jednak pojemne są. Sam skuter zabiezpieczony jest przed przemieszczaniem podczas jazdy?

Wykręcono przez Taptalk z cyferblatu RWT "Bratek" ;)
Volkswagen Passat B5 Highline +n126e+n250c+n132l
NIEUSTAJĄCY Remont Thunder hunter
ObrazekObrazekObrazekObrazek

Awatar użytkownika
CornBlumenBlau
Moderator
Moderator
Posty: 3757
Rejestracja: niedziela, 9 gru 2012, 16:44
Lokalizacja: Siradiensis

Re: Pytania, sugestie, podpowiedzi - czyli moje zmagania z N126N

Postautor: CornBlumenBlau » poniedziałek, 8 sie 2016, 13:29

Faktycznie istotna sprawa, której na fotkach nie widać.
1470654652992.jpg

Tak Janku, oczywiscie do podłogi dokręcone są listwy w miedzy które skuter wjeżdza na lekki wcisk. Między podłogą, a górną pokrywą też jest na styk.

1470655050869.jpg
Dodatkowo stoi na macie antypoślizgowej. Nie ma mowy o ucieczce, nie ze mną te numery...
Mój remont

N126n
Golf Plus 1,9TDI
Touran 1,9TDI


Niewiadówkodystansonoce
2016: 75 / 6892 km
2017: 85 / 6820 km
2018: 81 / 4651 km

Awatar użytkownika
reflexes
Moderator
Moderator
Posty: 7179
Rejestracja: czwartek, 10 sty 2013, 09:16
Lokalizacja: Quedin / Insula Sanctae Mariae / Marienwerder / Kwidzyn (pomorskie)

Re: Pytania, sugestie, podpowiedzi - czyli moje zmagania z N126N

Postautor: reflexes » poniedziałek, 8 sie 2016, 14:20

Ja w swojej miałem kibel przypinany do ściany ale ten cholerny pasek mnie wkurzał, bo był z jednej strony przytwierdzony do ściany na stałe więc zawsze się gdzieś pod nogami plątał, albo utrudniał wydopycie kibelka do opróżnienia. Przed urlopem go wywaliłem, a kibelek stoi tylko na takiej samej macie antypoślizgowej, która z resztą jest wyłożona na całość łazienki. Dobre 1500 km kibelek tak przejechał po górkach pagórkach itp i nawet nie drgnął. Wiem, że w sytuacji awaryjnej pewnie by się przewrócił ale ściany kibelka są tak delikatne, że nawet jakbym zostawił ten pasek to w razie jakiegoś zdarzenia pasek się wyrwie robiąc dodatkowe szkody.
Kia Sportage II 2.0 CRDi + Adria Unica 5204 wcześniej Chateau Cantara 908 i Niewiadów N126N
| 2018 - 65 nocy, 5384 km | 2017 - 53 noce, 6335 km | 2016 - 42 noce, 3840 km |

Awatar użytkownika
CornBlumenBlau
Moderator
Moderator
Posty: 3757
Rejestracja: niedziela, 9 gru 2012, 16:44
Lokalizacja: Siradiensis

Re: Pytania, sugestie, podpowiedzi - czyli moje zmagania z N126N

Postautor: CornBlumenBlau » wtorek, 15 maja 2018, 20:49

IMG_20180526_144356.jpg
Dziś moja enka dostała nowe łożyska stożkowe kół (30204A i 30206A), uszczelniacze itd. oraz przy okazji nowy amortyzator najazdu, który Darius dobrał do starego suwadła w styczniu przy okazji zakupu nowych podpór. Jest co prawda o około 10-15 mm dłuższy od oryginału , ale w sumie pasuje plug&play. Jego cena to 140 PLN. Kilka osób prosiło mnie o specyfikacje tego amorka, ale z opisem wolałem wstrzymać się do montażu.
Z faktury zakupu od Dariusa: Kod towaru 80524,
Amortyzator do urządzenia Alko 90 S 101/102 VB366348
Całkowita długość: 445 mm
Skok: 95 mm
Średnica oczka na trzpieniu: 12 mm
Oko z tyłu: 10 mm
Średnica cylindra: 24 mm
Średnica tłoka: 8 mm
Obrazek

Reasumując, wymieniając tuleje suwadła za 20 PLN, plus zderzak, kalamitki i amortyzator, w sumie za powiedzmy 170 zł mamy zregenerowany najazd tzw. starego typu.
Załączniki
IMG_20180526_144445.jpg
Mój remont

N126n
Golf Plus 1,9TDI
Touran 1,9TDI


Niewiadówkodystansonoce
2016: 75 / 6892 km
2017: 85 / 6820 km
2018: 81 / 4651 km

Awatar użytkownika
z1c00
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 756
Rejestracja: środa, 6 kwie 2016, 21:49
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pytania, sugestie, podpowiedzi - czyli moje zmagania z N126N

Postautor: z1c00 » wtorek, 15 maja 2018, 22:06

Ostatnio jak był u mnie Rafalski to coś tam rozmawialiśmy o kalamitkach, powiedz mi czy jest sens je wymieniać? Czy to coś da?
Dethleffs Nomad / Skoda Octavia II Combi

2018-39 nocek 3963 km

Awatar użytkownika
tantalos
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1176
Rejestracja: poniedziałek, 16 mar 2015, 17:32
Lokalizacja: Rybnik

Re: Pytania, sugestie, podpowiedzi - czyli moje zmagania z N126N

Postautor: tantalos » wtorek, 15 maja 2018, 23:27

U siebie zmieniałem bo stare kalamitki były aluminiowe, miały inny kształt główki przez co nie można było założyć na nie smarownicy. Nie mówiąc już o tym, że były zmasakrowane :roll: Poza tym wymienić je to minuta roboty i znikomy koszt; chyba 70 gr sztuka. A nowe no cóż... miód malina. W końcu mogę przesmarować suwadło :mrgreen:
Załączniki
1.JPG
1.JPG (47.19 KiB) Przejrzano 1434 razy

Awatar użytkownika
CornBlumenBlau
Moderator
Moderator
Posty: 3757
Rejestracja: niedziela, 9 gru 2012, 16:44
Lokalizacja: Siradiensis

Re: Pytania, sugestie, podpowiedzi - czyli moje zmagania z N126N

Postautor: CornBlumenBlau » wtorek, 15 maja 2018, 23:38

Kalamitki wymienić można w każdej chwili o ile oczywiście zachodzi taka potrzeba.
Natomiast przy wymianie tulei najazdu i tak trzeba je wykręcić, by wybić stare, a potem w nowych tulejach nawiercić otworki na kalamitki. Jest więc okazja i pewnie później łatwiejsze smarowanie na kolejne lata, a koszt praktycznie żaden. Ja dodatkowo mam takie plastikowe osłonki na kalamitki, by się nie brudziły.
Mój remont

N126n
Golf Plus 1,9TDI
Touran 1,9TDI


Niewiadówkodystansonoce
2016: 75 / 6892 km
2017: 85 / 6820 km
2018: 81 / 4651 km

Awatar użytkownika
reflexes
Moderator
Moderator
Posty: 7179
Rejestracja: czwartek, 10 sty 2013, 09:16
Lokalizacja: Quedin / Insula Sanctae Mariae / Marienwerder / Kwidzyn (pomorskie)

Re: Pytania, sugestie, podpowiedzi - czyli moje zmagania z N126N

Postautor: reflexes » środa, 16 maja 2018, 07:15

Ja mam (chyba) i miałem stare. Smaruje suwadło regularnie i nawet w niewiadówce mimo swoich 30 lat działały prawidłowo i nie widzę sensu ich wymieniać. Nie chodzi o kasę, bo to koszt żaden ale takie kalamitki w maszynach rolniczych na przykład pracują w bardzo ciężkich warunkach i nic wielkiego się z nimi nie dzieje no chyba, że czasem się urwie, a w budzie to one mają komfortowe warunki pracy.

A kamienie z opon po przyjeździe do domu wyciągacie? :lol:
Kia Sportage II 2.0 CRDi + Adria Unica 5204 wcześniej Chateau Cantara 908 i Niewiadów N126N
| 2018 - 65 nocy, 5384 km | 2017 - 53 noce, 6335 km | 2016 - 42 noce, 3840 km |

Awatar użytkownika
desperos
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 489
Rejestracja: niedziela, 15 lut 2009, 15:44
Lokalizacja: Lublin

Re: Pytania, sugestie, podpowiedzi - czyli moje zmagania z N126N

Postautor: desperos » środa, 16 maja 2018, 12:09

reflexes pisze:
A kamienie z opon po przyjeździe do domu wyciągacie? :lol:

No baaaa....a na oponki czernidło :D
2017 rok 780 km i 17 nocek :)
Czasem na drodze spotykam prawdziwych szaleńców...
Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
Naprawdę ciężko ich wyprzedzić...

Awatar użytkownika
CornBlumenBlau
Moderator
Moderator
Posty: 3757
Rejestracja: niedziela, 9 gru 2012, 16:44
Lokalizacja: Siradiensis

Re: Pytania, sugestie, podpowiedzi - czyli moje zmagania z N126N

Postautor: CornBlumenBlau » sobota, 13 paź 2018, 13:16

Czas nadrobić zaległości w moim wątku remontowo-modernizacyjnym. Pierwszą rzeczą o której chciałbym wspomnieć jest montaż zaczepu ze stabilizatorem, czyli popularnego AKS 1300.
Zaczep kupiłem okazyjnie od Dałidka. Był po regeneracji, po wymianie łożysk ślizgowych i okładzin. Od pierwszych kilometrów z nowym nabytkiem jazda z przyczepą stała się jeszcze większą przyjemnością. AKS zaciska swe okładziny cierne na kuli haka z siłą 1300 kg i bardzo wytłumia niepożądane bujania i szarpnięcia. O ile na stary, jeszcze oryginalny zaczep nigdy nie narzekałem i dość trudno było mnie przekonać do AKS, o tyle teraz jeszcze trudniej byłoby mi powrócić do oryginału i zrezygnować z mega spokojnego holowania przyczepy. Bardzo polecam to rozwiązanie.
IMG_20181013_124117.jpg


Kolejnym tematem jest zakup od Bartka 2 szt. 50w paneli fotowoltaicznych na elastycznym podłożu, połączenie ich w szereg i przyklejenie na stałe na dachu przyczepy, jeden przed, drugi z tyłu za szyberdachem.


Stary panel 100w, też na elastycznym podłożu, montowany stacjonarnie na magnesach neodymowych nie wytrzymał trudów wielokrotnego zakładania i zdejmowania i uległ uszkodzeniu, w efekcie którego dawał on 50% swojej mocy.
Dlatego nauczony tym przykrym doświadczeniem odradzam taki sposób korzystania, tylko od razu przyklejenie na stałe.
Nowa elektrownia jak na razie, po kilku miesiącach spisuje się doskonale.
IMG_20181013_123751.jpg

IMG_20181013_123728.jpg
Mój remont

N126n
Golf Plus 1,9TDI
Touran 1,9TDI


Niewiadówkodystansonoce
2016: 75 / 6892 km
2017: 85 / 6820 km
2018: 81 / 4651 km

Awatar użytkownika
tantalos
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1176
Rejestracja: poniedziałek, 16 mar 2015, 17:32
Lokalizacja: Rybnik

Re: Pytania, sugestie, podpowiedzi - czyli moje zmagania z N126N

Postautor: tantalos » sobota, 13 paź 2018, 18:54

CornBlumenBlau pisze:. Pierwszą rzeczą o której chciałbym wspomnieć jest montaż zaczepu ze stabilizatorem, czyli popularnego AKS 1300.

Także polecam to urządzonko.Trzeba się tylko przyzwyczaić czasem do trzeszczenia i skrzypienia ;)
CornBlumenBlau pisze:Stary panel 100w... nie wytrzymał trudów wielokrotnego zakładania i zdejmowania i uległ uszkodzeniu...Dlatego nauczony tym przykrym doświadczeniem odradzam taki sposób korzystania, tylko od razu przyklejenie na stałe.

Masz ci los.A miałem się z Tobą kontaktować właśnie w sprawie mobilnego panelu ale widzę że sprawa się rypła.

Samoogon
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 812
Rejestracja: środa, 26 lip 2017, 14:42
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Pytania, sugestie, podpowiedzi - czyli moje zmagania z N126N

Postautor: Samoogon » sobota, 13 paź 2018, 20:31

Przykleić fajna rzecz(choć brak odpowiedniego chłodzenia podobno dużo zmniejsza sprawność), ale do zapieksy taki numer nie przejdzie...
Samoogonowy remont 126e
Dystans 2018
32 nocki, 2716km

Awatar użytkownika
CornBlumenBlau
Moderator
Moderator
Posty: 3757
Rejestracja: niedziela, 9 gru 2012, 16:44
Lokalizacja: Siradiensis

Re: Pytania, sugestie, podpowiedzi - czyli moje zmagania z N126N

Postautor: CornBlumenBlau » niedziela, 14 paź 2018, 05:58

tantalos pisze:Także polecam to urządzonko.Trzeba się tylko przyzwyczaić czasem do trzeszczenia i skrzypienia ;)

Fakt, te odgłosy mimo, że z początku niepokojące dla ucha to efekt tarcia okładzin o kulę, świadczą o prawidłowej pracy stabilizatora
tantalos pisze:Masz ci los.A miałem się z Tobą kontaktować właśnie w sprawie mobilnego panelu ale widzę że sprawa się rypła.

Rypła się. Prawdopodobnie na skutek zbyt częstych manewrów z zakładaniem i zdejmowaniem coś pękło w środku. Ale nic nie tracisz, tamten typ panela, mimo iż byłem z niego mega zadowolony prądowo i chciałem kupić ponownie jest już raczej nie do dostania, a jeżeli to grubo ponad 800pln. U Bartka są teraz 50w panele elastyczne, które mają w spodzie zalaminowaną blachę aluminiową. Są przez to o wiele sztywniejsze, ale wciąż na tyle elastyczne by dostosować się kształtem do krzywizny dachu enki. Pewnie kiedyś sam u mnie zobaczysz, ale zamontowane jeden przed, a drugi za szberdachem są praktycznie niewidoczne z dołu.

Samoogon pisze:Przykleić fajna rzecz(choć brak odpowiedniego chłodzenia podobno dużo zmniejsza sprawność), ale do zapieksy taki numer nie przejdzie...

No niestety dach zapiekanki ma za gęsto rozmieszczone wręgi. Trzeba przyznać, że konstruktorzy enki pewnie przez przypadek ale przewidzieli miejsce na przyklejenie solara:)
Widziałem jednak u Karolusa mocowanie elastycznych paneli właśnie na wręgach dachowych z przewiewem od spodu. Oglądałem, dotykałem i naprawdę solidnie się to trzyma, więc można.
Mój remont

N126n
Golf Plus 1,9TDI
Touran 1,9TDI


Niewiadówkodystansonoce
2016: 75 / 6892 km
2017: 85 / 6820 km
2018: 81 / 4651 km

Awatar użytkownika
tantalos
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1176
Rejestracja: poniedziałek, 16 mar 2015, 17:32
Lokalizacja: Rybnik

Re: Pytania, sugestie, podpowiedzi - czyli moje zmagania z N126N

Postautor: tantalos » niedziela, 14 paź 2018, 13:16

Ja mam dylemat tego typu że cepę staram się stawiać w cieniu co przy solarze na dachu jest kiepskim pomysłem.Z drugiej strony nie chcę sobie dokładać roboty z pilnowaniem i rozstawianiem solara w słońcu obok przyczepy. A solar do przyszłego sezonu musi być... :roll:

Samoogon
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 812
Rejestracja: środa, 26 lip 2017, 14:42
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Pytania, sugestie, podpowiedzi - czyli moje zmagania z N126N

Postautor: Samoogon » niedziela, 14 paź 2018, 13:45

Również mam podobne dylematy, bo jak tu zmienić wieloletnie przyzwyczajenia....
Pomysł z wystawianym solarem niby fajny, ale po przemyśleniu sprawy nie dla mnie, w zapieksie nie ma na to miejsca, jestem zbyt leniwy żeby tego pilnować, a ładowanie aku tylko wtedy, kiedy waruje przy budzie to się mija z celem, co ja pies :)

Myślę że przy odpowiednim kompromisie da radę pogodzić słońce z cieniem ;)
Samoogonowy remont 126e
Dystans 2018
32 nocki, 2716km


Wróć do „Remonty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości