Remont N126N Enka ultralight :)

czyli nasza walka z przyczepą...
Awatar użytkownika
Roboxx_SK
Posty: 28
Rejestracja: piątek, 12 lis 2021, 16:00
Lokalizacja: Žilina SK

Re: Remont N126N Enka ultralight :)

Postautor: Roboxx_SK » piątek, 3 gru 2021, 15:52

dzin1975 pisze:Dachy w enkach lubią się załamywać. U mnie jest taki konkretny przypadek. Może pomyśl o wzmocnieniu, teraz jest najlepszy moment. Moim zdaniem najlepiej zalaminować drewniane kantówki w przetłoczenia. Powodzenia w remoncie.


Oczywiście był to jeden z powodów, dla których w końcu wyszlifowałem cały dach. Uważam, że nowe warstwy laminatu z mocniejszą tkaniną wraz ze wzmocnieniami typu „foamcore” z pianki poliuretanowej zamkniętej kolejną warstwą laminatu wystarczająco wzmocnią dach.
Czytam po polsku, piszę z google translate... :D

My remont - N126N - Ultralight

Toyota Auris Hybrid - workhorse
Honda CRV - towcar

Awatar użytkownika
Roboxx_SK
Posty: 28
Rejestracja: piątek, 12 lis 2021, 16:00
Lokalizacja: Žilina SK

Re: Remont N126N Enka ultralight :)

Postautor: Roboxx_SK » sobota, 18 gru 2021, 21:42

Ze względu na brak czasu spowodowany zbliżającym się końcem roku, który jest najtrudniejszym okresem w mojej pracy, nie ruszyłem się zbytnio z projektem.

Większość czasu spędziłem w garażu, czyszcząc ogromną ilość kurzu z piaskowania dachu.
Ponadto w końcu usunąłem deski z podłogi wraz ze wszystkimi kawałkami laminatu, które je trzymały.

Usunąłem też wszystkie śruby z szyn. Do ich wywiercenia użyłem mikroszlifierki dremel, którą odsłoniłem górną część nakrętki, a następnie po prostu wybiłem ją młotkiem. Poza 3 otworami, po oczyszczeniu sprężonym powietrzem wszystkie wyglądają tak.

tmp-1639858329404_1920x1080.jpg


Od wewnątrz wzmocnienia wypełniłem niskorozprężną pianką PUR, która bardzo ładnie wzmocniła dach przy zerowej wadze.
tmp-1639858329603_1920x1080.jpg


Wyciąłem i wyszlifowałem kołnierz na otworze szyberdachu, aby pasował do nowego okna.
tmp-1639858329180_1920x1080.jpg


I w końcu po wielu godzinach wyjmowania, szlifowania i demontażu w końcu coś dodałem do szopy :)
tmp-1639858328752_1920x1080.jpg


Do tej pory całkowita liczba godzin wzrosła na 37
Czytam po polsku, piszę z google translate... :D

My remont - N126N - Ultralight

Toyota Auris Hybrid - workhorse
Honda CRV - towcar

Awatar użytkownika
Roboxx_SK
Posty: 28
Rejestracja: piątek, 12 lis 2021, 16:00
Lokalizacja: Žilina SK

Re: Remont N126N Enka ultralight :)

Postautor: Roboxx_SK » wtorek, 18 sty 2022, 10:46

Zakończono laminowanie dachu. Było to pracochłonne i śmierdzące, ale cały dach ma dwie nowe warstwy włókna szklanego na zewnątrz i jedną od wewnątrz.
Dach pięknie się wzmocnił. Również dzięki wzmocnieniu wnęk pianką i kolejną warstwą laminatu od wewnątrz. Dach nie będzie się już uginał, gdy pchasz rękami, więc wierzę, że może coś wytrzymać.

Teraz jeszcze wycinam nowy otwór w oknie, szpachlówka i mogę pomalować dach.

Aktualna liczba godzin: 67

tmp-1642354957176_1280x720.jpg
Czytam po polsku, piszę z google translate... :D

My remont - N126N - Ultralight

Toyota Auris Hybrid - workhorse
Honda CRV - towcar

Awatar użytkownika
Roboxx_SK
Posty: 28
Rejestracja: piątek, 12 lis 2021, 16:00
Lokalizacja: Žilina SK

Re: Remont N126N Enka ultralight :)

Postautor: Roboxx_SK » środa, 9 mar 2022, 09:23

Po niekończących się godzinach szlifowania, uszczelniania, szlifowania i uszczelniania, w końcu osiągnięto znaczny postęp. Dach i podłogę pokryto 3 warstwami farby Sigmadur nanoszonej wałkiem. Wynik jest lepszy niż się spodziewałem, struktura jest bardzo ładna i dokładnie taka, jaką chciałem osiągnąć.

IMG_20220226_134112632.jpg

IMG_20220226_134132751.jpg


Skorupę odwróciłem z powrotem na prawą stronę i teraz czekam na zalaminowanie tylnej szyby (ze względu na łóżko piętrowe) oraz szlifowanie i uszczelnienie uszkodzeń po bokach. Ale boki skorupy są w bardzo dobrym stanie, więc mam nadzieję, że teraz będzie trochę szybciej :)

IMG_20220301_182054390.jpg


Całkowita liczba godzin od rozpoczęcia: 131
Czytam po polsku, piszę z google translate... :D

My remont - N126N - Ultralight

Toyota Auris Hybrid - workhorse
Honda CRV - towcar

wlascicielwieloryba
Posty: 18
Rejestracja: sobota, 9 paź 2021, 18:33
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Remont N126N Enka ultralight :)

Postautor: wlascicielwieloryba » czwartek, 10 mar 2022, 10:14

No i fajnie.

Awatar użytkownika
Roboxx_SK
Posty: 28
Rejestracja: piątek, 12 lis 2021, 16:00
Lokalizacja: Žilina SK

Re: Remont N126N Enka ultralight :)

Postautor: Roboxx_SK » wtorek, 12 kwie 2022, 20:39

W końcu udało się pomalować skorupe. 3 warstwy farby Sigmadur w odcieniu RAL9003 malowane wałkiem. Jako bazę zastosowano wypełniacz 2K MIPA.

IMG_20220409_163940828.jpg

IMG_20220409_163948542.jpg

IMG_20220409_163908520.jpg

IMG_20220408_170833587.jpg


Uważam, że najdłuższa część już za mną. Idę dalej na podłogę, potem budowa łazienki, potem ramy okienne itd...

IMG_20220412_184157713.jpg



Całkowita liczba godzin od rozpoczęcia: 167
Czytam po polsku, piszę z google translate... :D

My remont - N126N - Ultralight

Toyota Auris Hybrid - workhorse
Honda CRV - towcar

Falconi
Posty: 62
Rejestracja: wtorek, 26 paź 2021, 14:27

Re: Remont N126N Enka ultralight :)

Postautor: Falconi » środa, 13 kwie 2022, 07:59

Bardzo dobrze to wygląda :) ten wypełniacz jest po to aby lakier lśnił?

Awatar użytkownika
Roboxx_SK
Posty: 28
Rejestracja: piątek, 12 lis 2021, 16:00
Lokalizacja: Žilina SK

Re: Remont N126N Enka ultralight :)

Postautor: Roboxx_SK » środa, 13 kwie 2022, 09:10

Wypełniacz służy do zamykania porów i mikrootworów po szlifowaniu itp. Prawdopodobnie nie jest to absolutnie konieczne przy malowaniu wałkiem, ale jestem tak przyzwyczajony do pracy :)
Czytam po polsku, piszę z google translate... :D

My remont - N126N - Ultralight

Toyota Auris Hybrid - workhorse
Honda CRV - towcar

Awatar użytkownika
Roboxx_SK
Posty: 28
Rejestracja: piątek, 12 lis 2021, 16:00
Lokalizacja: Žilina SK

Re: Remont N126N Enka ultralight :)

Postautor: Roboxx_SK » wtorek, 19 kwie 2022, 15:01

Kolejnym krokiem było ocieplenie podłogi. Po przeczytaniu na forum wszystkich wątków o przebudowie zdecydowałem się na ocieplenie pianką PUR.
Żółta pianka na całym obwodzie ma za zadanie izolować studnie i może wytrzymać trwałe zanurzenie pod wodą.

Biała pianka w środku to trwale elastyczna mikroporowata pianka o podwyższonej wodoodporności i niskiej rozszerzalności.
Obwód izolowanej części pomalowałem żywicą, aby zwiększyć wodoodporność.

„Kanały” odpływowe na całym obwodzie zostaną zaizolowane 2 cm warstwą materiału Mirelon z folią aluminiową, która zostanie przyklejona do sklejki.
Każdy przelew przez okno lub inny wyciek z przodu i z tyłu może zatem spłynąć do otworów odpływowych.

Sklejka będzie laminowana do ścian po bokach tak, jak była oryginalnie.

Jeśli dziś się uda, położę podłogę ze standardowej sklejki 9mm pomalowanej 2k epoksydowym lakierem jachtowym :)

IMG_20220416_134314583a.png


suma przepracowanych godzin: 172
Czytam po polsku, piszę z google translate... :D

My remont - N126N - Ultralight

Toyota Auris Hybrid - workhorse
Honda CRV - towcar

Falconi
Posty: 62
Rejestracja: wtorek, 26 paź 2021, 14:27

Re: Remont N126N Enka ultralight :)

Postautor: Falconi » wtorek, 19 kwie 2022, 21:17

Jakiej pianki dokładnie użyłeś? Jak ją nakładałeś i jaką grubość położyłeś?

Awatar użytkownika
Roboxx_SK
Posty: 28
Rejestracja: piątek, 12 lis 2021, 16:00
Lokalizacja: Žilina SK

Re: Remont N126N Enka ultralight :)

Postautor: Roboxx_SK » środa, 20 kwie 2022, 08:21

Falconi pisze:Jakiej pianki dokładnie użyłeś? Jak ją nakładałeś i jaką grubość położyłeś?

Na obwodzie zastosowałem piankę Soudal „studniarską”.
W środku jest pianka Honter Froth - którą zostawiłem z innego projektu.

583786_1.jpeg

Całkowita grubość wynosi około 3 cm od podłogi do krawędzi listew. Oprócz izolacji pianka bardzo dobrze wzmocniła podłogę, a po przyklejeniu sklejki oczekuję stworzenia solidnego panelu.
Czytam po polsku, piszę z google translate... :D

My remont - N126N - Ultralight

Toyota Auris Hybrid - workhorse
Honda CRV - towcar

Falconi
Posty: 62
Rejestracja: wtorek, 26 paź 2021, 14:27

Re: Remont N126N Enka ultralight :)

Postautor: Falconi » środa, 20 kwie 2022, 19:07

No ciekawy pomysł. Muszę się zastanowić czy nie użyję takiej pianki na podłogę we wgłębienia, a na całość styropian 2 lub 3 cm.

Awatar użytkownika
Roboxx_SK
Posty: 28
Rejestracja: piątek, 12 lis 2021, 16:00
Lokalizacja: Žilina SK

Re: Remont N126N Enka ultralight :)

Postautor: Roboxx_SK » piątek, 22 kwie 2022, 09:00

Kolejny etap za mną, sklejka przyklejona do listew klejem mamuta i do pianki PUR klejem PUR z pistoletu + wkręty oczywiście.
Po bokach sklejka jest laminowana do ścian jak w oryginalnej podłodze.

Na zdjęciu również rurkę do okablowania, którą dla bezpieczeństwa umieściłem na obwodzie we wnęce odpływowej.
Nie wiem, czy go użyję, jeśli później go nie wyciągnę. Ale myślę, że można by go użyć do okablowania.
W końcu pomalowałem sklejkę farbą jachtową 2k w kolorze szarym, bo była w sprzedaży :D

tmp-1650608589262_1280x720.jpg
Czytam po polsku, piszę z google translate... :D

My remont - N126N - Ultralight

Toyota Auris Hybrid - workhorse
Honda CRV - towcar

Awatar użytkownika
Leśnowóz
Posty: 96
Rejestracja: środa, 12 sty 2022, 22:47
Lokalizacja: Walewice
Kontaktowanie:

Re: Remont N126N Enka ultralight :)

Postautor: Leśnowóz » piątek, 22 kwie 2022, 10:33

Cześć. Śledzę i podziwiam.

W jaki sposób wyrównałeś piankę przed położeniem sklejki? Jakimś nożem?
Żuk model A - 1930
Warszawa 203 - 1966
Volkswagen 1300 - 1967
Niewiadów "Mamut" - 1976
Land Rover Discovery - 1997
Remont przyczepy Niewiadów Mamut

Awatar użytkownika
Roboxx_SK
Posty: 28
Rejestracja: piątek, 12 lis 2021, 16:00
Lokalizacja: Žilina SK

Re: Remont N126N Enka ultralight :)

Postautor: Roboxx_SK » piątek, 22 kwie 2022, 10:52

Leśnowóz pisze:Cześć. Śledzę i podziwiam.

W jaki sposób wyrównałeś piankę przed położeniem sklejki? Jakimś nożem?



Najpierw spryskałem piankę, a następnie nałożyłem ją płytą laminowaną z woskiem separującym. W ten sposób pianka rozszerzyła się tylko do górnej części listew.
W kilku miejscach oczywiście pianka wyciekła i tam ją odciąłem żelaznym brzeszczotem.
Czytam po polsku, piszę z google translate... :D

My remont - N126N - Ultralight

Toyota Auris Hybrid - workhorse
Honda CRV - towcar


Wróć do „Remonty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości