Remont Enki Tomka, pierwszy kontakt z przyczepą

czyli nasza walka z przyczepą...
eloziomwaw

Remont Enki Tomka, pierwszy kontakt z przyczepą

Postautor: eloziomwaw » niedziela, 2 lut 2020, 23:06

Cześć, dziś zakupiłem 126N z 1990 r. i jest to mój pierwszy w życiu kontakt z przyczepą.
Buda i rama w dobrym stanie, poprzedni właściciel trochę ją poprawił wklejając usztywnienia i dokonując drobnych poprawek z zewnątrz, są zdemontowane listwy boczne (nowe otrzymałem w zestawie) i poszpachlowane ślady po nich.
Plan jest taki:
- wnętrze całkowicie nowe (obecnego nie ma) i nie koniecznie zgodnie z tym co było fabrycznie.
- nowy lakier jasno szary, z grafitowymi oknami które otrzymałem z przyczepą i z nowym kufrem który zakupię przyczepka odmłodnieje o 30 lat.

Jutro zabieram się za demontaż podłogi, a na razie wrzucam foto przyczepki, a poniżej lista części które otrzymałem od poprzedniego właściciela...

-Komplet NOWYCH SZYB w kolorze GRAFITOWYM i niezbędne do ich osadzenia nowe gumowe uszczelki i kliny
-elementy plastikowe, zaślepki, rączki manewrowe, elementy kratek wentylacyjnych bocznych, kratka wentylacyjna drzwi, nakładki na zawiasy okien
-kołnierz, moskitiera i elementy okna dachowego
-kompletny nowy zestaw zamków do drzwi i kufra
- uszczelki okien, drzwi, kufra i okna dachowego
-komplet nowych lamp i odblasków oświetlenia drogowego
-Dwie nowe 6-metrowe prowadnice aluminiowe boczne do namiotu zewnętrznego ( na prawą i lewą stronę), taśma butylowa do ich mocowania, klin maskujący
-Nowa aluminiowa ościeżnica i rama drzwi wejściowych z zawiasami, nowymi uszczelkami i klinami maskującymi.
-Izolacja termiczna i wygłuszenie:
Izolacja akustyczna i termiczna 3010 10 mm POLIFOAM 8m2
Onduline ONDUTERM XL 25m2
izolacja natryskowa poliuretanowa POLYNOR 3szt
- Tkanina obiciowa z mocnego weluru Casa Bella Cobalt 21m2, Casa Bella Light Beige 25m2
-Ramka tablicy rejestracyjnej z kamerą cofania
-Wózek do samodzielnego montażu do przewozu zbiornika na wodę
-Rozdzielnia elektryczna, bezpieczniki i przewody do wykonania nowej instalacji elektrycznej
-pokrowiec na dyszel i całą przyczepę firmy POLCOVER
-fabrycznie nowe opony i zaczep ze stabilizatorem jazdy ALKO AKS 1300
-nowe podwieszenie koła zapasowego, koło zapasowe.
-2x przedsionek (mały i duży)
-Wieszak na 3 rowery wraz z pomysłem mocowania na tyle przyczepy.
- 2 x Lodówka absorpcyjna 230v Elekrolux RH340LD pojemność 34l - całkowicie sprawna, lodówka absorpcyjna POLAR TA60 230v (rozebrana do odnowienia, sprawna)
-Pomysł i elementy do wykonania rozkładanego górnego łóżka w tylnej części przyczepy
-Materiały potrzebne do dalszych prac
żywica poliestrowa 4L
mata szklana 150
uszczelniacz biały butylowy
ILLBRUCK ME901 Primer butyl&bitum grunt 1l
szpachlówka żelkotowa biała
żelkot biały w sprayu do naprawy laminatu
2x super mocny klej montażowy Isum Infinity
farba biała poliuretanowa do przyczep kempingowych

20200202_153714.jpg

20200202_153734.jpg

20200202_165111.jpg

20200202_224823.jpg

20200202_224831.jpg

20200202_224839.jpg

20200202_224924.jpg

20200202_225021.jpg

20200202_225031.jpg

20200202_225039.jpg

Awatar użytkownika
Miron EZD
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1467
Rejestracja: poniedziałek, 18 wrz 2017, 21:41
Lokalizacja: Zduńska Wola

Re: Remont Enki Tomka, pierwszy kontakt z przyczepą

Postautor: Miron EZD » niedziela, 2 lut 2020, 23:25

Na bogato :D , praktycznie teraz to poskładać i przyczepa gotowa do sezonu.

eloziomwaw

Re: Remont Enki Tomka, pierwszy kontakt z przyczepą

Postautor: eloziomwaw » poniedziałek, 3 lut 2020, 07:02

Podłoga już częściowo zdemontowana i zaczynają się pytania :-)

1. na pewno jedna kantówka do wymiany i mam pytanie odnośnie mocowania drewna od wewnątrz przyczepy które ma na celu usztywnić konstrukcje i stanowić element do którego będzie można montować wyposażenie wnętrza, czy jest potrzeba laminowania go ? czy nie wystarczy super mocny klej typu mamut?

2. zauważyłem, że podłoga tylko wzdłuż bocznych ścian była przylaminowana do ścian, czy to ma jakieś znaczenie? Laminować nową podłogę również?

3. pod moją podłogą były syf ale bez wilgoci, chciałbym odizolować to co jest pod nią od wnętrza przyczepy, czy dobrym pomysłem jest wciśnięcie wszędzie dookoła w szczeliny między ścianami i dookoła nadkoli piany montażowej a potem równe jej przycięcie?

20200203_064826.jpg

Awatar użytkownika
tomcat
Moderator
Moderator
Posty: 2609
Rejestracja: niedziela, 24 sie 2014, 22:39
Lokalizacja: Gostyń,Wielkopolska

Re: Remont Enki Tomka, pierwszy kontakt z przyczepą

Postautor: tomcat » poniedziałek, 3 lut 2020, 07:47

Według mnie:
1. Żywica i mata to pewne, sztywne połączenie, a kleje montażowe-bywa różnie
2. Przylaminowanie podłogi usztywnia całą konstrukcję więc nie pomijał bym tego :?
3. Nie było wilgoci między innymi dlatego, że nie było uszczelnione i swobodnie dostawało się tam powietrze. Stosując pianę zakłócisz tą cyrkulację. Wzdłuż ścian może spływać woda do otworów odpływowych, a wciskając tam pianę utrudnisz jej swobodny odpływ.Będzie się zbierać pod podłogą, a wtedy wiadomo co może się dziać :idea:
N126e + OPEL Zafira 1.9 CDTI

Mój remont

eloziomwaw

Re: Remont Enki Tomka, pierwszy kontakt z przyczepą

Postautor: eloziomwaw » poniedziałek, 3 lut 2020, 08:01

tomcat pisze:Według mnie:
1. Żywica i mata to pewne, sztywne połączenie, a kleje montażowe-bywa różnie
2. Przylaminowanie podłogi usztywnia całą konstrukcję więc nie pomijał bym tego :?
3. Nie było wilgoci między innymi dlatego, że nie było uszczelnione i swobodnie dostawało się tam powietrze. Stosując pianę zakłócisz tą cyrkulację. Wzdłuż ścian może spływać woda do otworów odpływowych, a wciskając tam pianę utrudnisz jej swobodny odpływ.Będzie się zbierać pod podłogą, a wtedy wiadomo co może się dziać :idea:


No to wszystkie 3 punkty nie po mojej myśli...

A jak mocno trzyma mamut drewno do laminatu? Chcę wykonać półki i szafki pod sufitem według własnego projektu. Czy kantówka na mamuta przyklejona do ścian i sufitu utrzyma konstrukcję ze sklejki 6.5 mm jak nie będę ładował do szafek ciężkich rzeczy?

To jak będę ocieplać ściany styropianem (równał do jednej powierzchni z drewnianym szkieletem) i potem kleił wykładzinę to też muszę pamiętać żeby nie dochodziło to ściśle do podłogi żeby była cyrkulacja?

Awatar użytkownika
tomcat
Moderator
Moderator
Posty: 2609
Rejestracja: niedziela, 24 sie 2014, 22:39
Lokalizacja: Gostyń,Wielkopolska

Re: Remont Enki Tomka, pierwszy kontakt z przyczepą

Postautor: tomcat » poniedziałek, 3 lut 2020, 08:40

Łączenie ścian i sufitu (jeśli dobrze rozumiem) za pomocą konstrukcji z kantówek też raczej nie będzie dobrym pomysłem i nie ważne czym będziesz to kleił :?
Podczas jazdy cała konstrukcja pracuje więc takie usztywnienie może spowodować uszkodzenia skorupy ( ktoś poruszał już ten temat na forum :? ).
eloziomwaw pisze:...
To jak będę ocieplać ściany styropianem (równał do jednej powierzchni z drewnianym szkieletem) i potem kleił wykładzinę to też muszę pamiętać żeby nie dochodziło to ściśle do podłogi żeby była cyrkulacja?

Wypadałoby ;) Poczytaj wątek Mirona; on chyba wyklejał swoją eNkę styropianem :?:
N126e + OPEL Zafira 1.9 CDTI

Mój remont

eloziomwaw

Re: Remont Enki Tomka, pierwszy kontakt z przyczepą

Postautor: eloziomwaw » poniedziałek, 3 lut 2020, 08:48

Czyli prędzej drewno na mamucie uszkodzi laminat niż się oderwie?
Chce zrobić opaskę dookoła całej przyczepy na ścianach, aby oprzeć o nią szafeczki, a do sufitu zrobić tylko mocowania punktowe aby miały też na czym wisieć...

Awatar użytkownika
oko
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1919
Rejestracja: poniedziałek, 20 cze 2016, 11:03
Lokalizacja: Gliwice

Re: Remont Enki Tomka, pierwszy kontakt z przyczepą

Postautor: oko » poniedziałek, 3 lut 2020, 08:49

Mamut może posłużyć do wstępnego przymocowania listwy, a potem trzeba ją dolaminować na macie i żywicy. Nie ma innej opcji.
OCZY :shock: Team
Nie dla nas "All inclusive". Wolimy "nonexclusive".

kilometry/nocki
2018 - 440/2
2019 - 3277/32
2020 - 4738/32
2021 - 3256/24

Awatar użytkownika
tomcat
Moderator
Moderator
Posty: 2609
Rejestracja: niedziela, 24 sie 2014, 22:39
Lokalizacja: Gostyń,Wielkopolska

Re: Remont Enki Tomka, pierwszy kontakt z przyczepą

Postautor: tomcat » poniedziałek, 3 lut 2020, 09:14

eloziomwaw pisze:Czyli prędzej drewno na mamucie uszkodzi laminat niż się oderwie?

Pod tym się nie podpiszę ;)
eloziomwaw pisze:Chcę zrobić opaskę dookoła całej przyczepy na ścianach aby oprzeć o nią szafeczki, a do sufitu zrobić tylko mocowania punktowe aby miały też na czym wisieć...

W ten sposób ryzykujesz uszkodzenia skorupy chyba, że wymyślisz jakiś nowy patent na elastyczne i trwałe połączenie konstrukcji :?
N126e + OPEL Zafira 1.9 CDTI

Mój remont

eloziomwaw

Re: Remont Enki Tomka, pierwszy kontakt z przyczepą

Postautor: eloziomwaw » poniedziałek, 3 lut 2020, 09:19

tomcat pisze:
eloziomwaw pisze:W ten sposób ryzykujesz uszkodzenia skorupy chyba, że wymyślisz jakiś nowy patent na elastyczne i trwałe połączenie konstrukcji :?

To jak zrobię opaskę ale z przerwami to powinno pracować to wszystko, sklejka 6.5 mm też jest elastyczna.

Co do wentylacji podłogi, a może najlepiej by było wywiercić w tych przestrzeniach między latami na podłodze otwory np. fi 30 mm żeby była elegancka cyrkulacja powietrza?

Awatar użytkownika
Miron EZD
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1467
Rejestracja: poniedziałek, 18 wrz 2017, 21:41
Lokalizacja: Zduńska Wola

Re: Remont Enki Tomka, pierwszy kontakt z przyczepą

Postautor: Miron EZD » poniedziałek, 3 lut 2020, 09:34

tomcat pisze:Łączenie ścian i sufitu (jeśli dobrze rozumiem) za pomocą konstrukcji z kantówek też raczej nie będzie dobrym pomysłem i nie ważne czym będziesz to kleił :?
Podczas jazdy cała konstrukcja pracuje więc takie usztywnienie może spowodować uszkodzenia skorupy ( ktoś poruszał już ten temat na forum :? ).
eloziomwaw pisze:...
To jak będę ocieplać ściany styropianem (równał do jednej powierzchni z drewnianym szkieletem) i potem kleił wykładzinę to też muszę pamiętać żeby nie dochodziło to ściśle do podłogi żeby była cyrkulacja?

Wypadało by ;) Poczytaj wątek Mirona; on chyba wyklejał swoją eNkę styropianem :?:

Wyklejał, a jakże, u mnie zachowałem dookoła podłogi przerwę na swobodną cyrkulację, przyczepka to nie termos,
skoro konstruktorzy przewidzieli pod podłogą puste miejsca, to pewnie tak ma być.
Wciskanie pianki pod podłogę to też kiepski pomysł, chyba że ktoś lubi zapach pieczarki, poczytaj mój wątek,
jest tam o ocieplaniu styropianem i o piance pod podłogą też.
Następną przyczepę będę robił w ten sam sposób.
Ogólnie według mnie, nawet jeśli przyczepa jest szczelna i woda nie wchodzi od zewnątrz to następuje skraplanie po ściankach
skorupy przez tzw punkt rosy. (zauważysz po szybach, po nocy kiedy będziesz miał zamknięte okna, a w przyczepie będzie komplet osób)
Dlatego ważne jest, aby nie blokować odpływu wody z podłogi. Sam zrobiłem w swojej przyczepie kilka dodatkowych otworów
w najniższych punktach skorupy, jak do tej pory bez wody w środku. 8-)

Awatar użytkownika
tomcat
Moderator
Moderator
Posty: 2609
Rejestracja: niedziela, 24 sie 2014, 22:39
Lokalizacja: Gostyń,Wielkopolska

Re: Remont Enki Tomka, pierwszy kontakt z przyczepą

Postautor: tomcat » poniedziałek, 3 lut 2020, 09:42

eloziomwaw pisze:...to jak zrobię opaskę ale z przerwami to powinno pracować to wszystko, sklejka 6.5 mm też jest elastyczna

Opaska wokół przyczepy nie jest takim problemem ale połączenie tego z sufitem już tak.

eloziomwaw pisze:...co do wentylacji podłogi, a może najlepiej by było wywiercić w tych przestrzeniach między latami na podłodze otwory np. fi 30 mm żeby była elegancka cyrkulacja powietrza?

Nie bardzo kumam :?:
N126e + OPEL Zafira 1.9 CDTI

Mój remont

eloziomwaw

Re: Remont Enki Tomka, pierwszy kontakt z przyczepą

Postautor: eloziomwaw » poniedziałek, 3 lut 2020, 12:45

Miron pisze, że zrobił dodatkowe otwory w podłodze od spodu, to jak ja uszczelnię szczelinę między podłogą a ścianami (tylko szczelinę pianą, a nie całą podłogę) i wywiercę w każdej z tych "komór" pod podłogą po 2 otwory fi 30 mm. (wywiercę w laminacie przed położeniem podłogi) to chyba wentylacja będzie elegancka a przestrzeń pod podłogą odizolowana od kabiny?

Samoogon
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2517
Rejestracja: środa, 26 lip 2017, 14:42
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Remont Enki Tomka, pierwszy kontakt z przyczepą

Postautor: Samoogon » poniedziałek, 3 lut 2020, 13:20

Dlaczego tak kombinujesz? Po co utrudniać proste rzeczy?
Samoogonowy remont n126e
Pieszczenie królEnki
Dystans 2018
32 nocki, 2716km
2019
Dystans 5225km, 47 nocy
Dystans 2020
52 noce 5660km
Dystans 2021
44 noce 1600km

Awatar użytkownika
Miron EZD
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1467
Rejestracja: poniedziałek, 18 wrz 2017, 21:41
Lokalizacja: Zduńska Wola

Re: Remont Enki Tomka, pierwszy kontakt z przyczepą

Postautor: Miron EZD » poniedziałek, 3 lut 2020, 13:25

Zrobiłem dodatkowe otwory, ale o mniejszej średnicy, max fi 6, w najniższym punkcie budy, ale tylko po to aby spływała nimi woda,
która może się gromadzić wewnątrz laminatu.
Tak duże otwory jakie proponujesz i w tylu miejscach nie są potrzebne.


Wróć do „Remonty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości