Prośba o weryfikację bezpieczniki

czyli elektryka, hydraulika i gaz ...
Witold
Posty: 32
Rejestracja: niedziela, 1 wrz 2019, 10:42
Lokalizacja: Marki koło Warszawy

Prośba o weryfikację bezpieczniki

Postautor: Witold » czwartek, 16 sty 2020, 09:47

Prośba do kolegów bardziej elektrycznych niż ja, (czyli prawie każdy) nie mam pewności co do podłączenia bezpiecznika nadprądowego dwubiegunowego. Z zabezpieczeniem fazy i N.
Biorąc pod uwagę możliwość podłączenia wtyczki przedłużaczy odwrotnie i że przewód ochronny istnieje na kempingu.
Różnicówka 16A , nadprądowy 10A
Tam na górze fotki są oczywiście dwa oddzielne mostki.

2F66AE9B-3A82-4C7E-BA1C-EA6DFB8D5864.jpeg

Awatar użytkownika
naal
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2092
Rejestracja: niedziela, 19 maja 2013, 20:54
Lokalizacja: Łódź

Re: Prośba o weryfikacje bezpieczniki

Postautor: naal » czwartek, 16 sty 2020, 10:05

Jest ok natomiast sprawdziłbym czy różnicówka zadziała przy odwrotnej polaryzacji. W ostateczności można ją wywalić.
Audi A6 2,5 V6 TDI 00'
Wartburg 353 86'
Peugeot Partner 1,6 HDI 07'
Temared eco 210 plus h800 21'
N126N
N132t
"Non est fallus at provintia"

Awatar użytkownika
popiolekpolska
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 381
Rejestracja: piątek, 1 lip 2016, 00:47
Lokalizacja: Czeladź

Re: Prośba o weryfikację bezpieczniki

Postautor: popiolekpolska » czwartek, 16 sty 2020, 10:47

Według rysunku na różnicówce zasilanie od dołu.
N126e 1983
N126n 1988 -ex
N132L 1984

Awatar użytkownika
naal
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2092
Rejestracja: niedziela, 19 maja 2013, 20:54
Lokalizacja: Łódź

Re: Prośba o weryfikację bezpieczniki

Postautor: naal » czwartek, 16 sty 2020, 10:52

popiolekpolska pisze:Wg. rysunku na różnicówce zasilanie od dołu.


Ja zawsze daję zasilanie z góry. W tym przypadku dajesz różnicówkę od prawej w skrzynce i łączysz ją z nadprądowymi przy pomocy grzebienia.
Audi A6 2,5 V6 TDI 00'
Wartburg 353 86'
Peugeot Partner 1,6 HDI 07'
Temared eco 210 plus h800 21'
N126N
N132t
"Non est fallus at provintia"

Awatar użytkownika
popiolekpolska
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 381
Rejestracja: piątek, 1 lip 2016, 00:47
Lokalizacja: Czeladź

Re: Prośba o weryfikację bezpieczniki

Postautor: popiolekpolska » czwartek, 16 sty 2020, 11:33

Mnie w szkole uczyli że zasilanie dajesz po stronie pierścienia tj. od dołu, ale poczytałem, doszkoliłem się i już wiem że nie spotyka się już jednostronnego zasilania w różnicówkach.
N126e 1983
N126n 1988 -ex
N132L 1984

Witold
Posty: 32
Rejestracja: niedziela, 1 wrz 2019, 10:42
Lokalizacja: Marki koło Warszawy

Re: Prośba o weryfikację bezpieczniki

Postautor: Witold » czwartek, 16 sty 2020, 17:44

Dzięki za szybkie odpowiedzi.
naal pisze:
popiolekpolska pisze:Wg. rysunku na różnicówce zasilanie od dołu.


Ja zawsze daję zasilanie z góry. W tym przypadku dajesz różnicówkę od prawej w skrzynce i łączysz ją z nadprądowymi przy pomocy grzebienia.

Zauważyłem, że w internatach mimo takich samych schematów na różnicówkach ludzie podłączają zasilanie sobie uznaniowo od góry, z dołu. Mam wrażenie, że to bez różnicy jest? W środku znajduje się cewka przez którą prąd płynie indukując coś tam a czy prąd z tej czy z tamtej strony to bez różnicy dla cewki, chyba.

Witold
Posty: 32
Rejestracja: niedziela, 1 wrz 2019, 10:42
Lokalizacja: Marki koło Warszawy

Prośba o weryfikację bezpieczniki

Postautor: Witold » czwartek, 16 sty 2020, 18:57

Jeszcze jedna prośba, może ktoś wie, czy różnicówka pójdzie z dymem jeżeli np. na kampingu będzie faza w miejscu neutralnego?
Mogę wykonać test w domu ale coś czuję, że będzie dym i szkoda mi 3 dych.

Awatar użytkownika
popiolekpolska
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 381
Rejestracja: piątek, 1 lip 2016, 00:47
Lokalizacja: Czeladź

Re: Prośba o weryfikację bezpieczniki

Postautor: popiolekpolska » czwartek, 16 sty 2020, 21:24

Nigdy tego nie robiłem, ale nie powinno się nic stać. Nie możesz mieć zerowanych bolców.
N126e 1983
N126n 1988 -ex
N132L 1984

Awatar użytkownika
kooba
Administrator
Administrator
Posty: 4663
Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Prośba o weryfikację bezpieczniki

Postautor: kooba » czwartek, 16 sty 2020, 23:57

Ja bym różnicówkę odpuścił. W przyczepie to przerost formy nad treścią. Do tego wielka niewiadoma czy przy odwrotnym podłączeniu biegunów będzie działać prawidłowo na 100%. Niby prąd zmienny, ale...

popiolekpolska pisze:Nie możesz mieć zerowanych bolców.

Przed różnicówką możesz, za już tylko żyła ochrona. Moze być tak, że ochronny zrobisz przed różnicówką z zerowego. Tylko w przyczepie nie przejdzie bo nie wiesz gdzie camping da ci fazę, a gdzie zero.

andriu
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 301
Rejestracja: środa, 2 kwie 2008, 15:29
Lokalizacja: Siechnice

Re: Prośba o weryfikację bezpieczniki

Postautor: andriu » piątek, 4 cze 2021, 16:55

Witam szanowne grono, robię przyczepę i mam dylemat z instalacją el. tzn w ogóle się na tym nie znam, prąd to dla mnie jakies gusła ale chcę wiedziec co zakupic, czyli jest gniazdo zewnętrzne i co dalej, jaki przewód, jakie zabezpieczenie? czytałem coś o wyłączniku typu S dwupolowym sprzężonym 10A, czy mógłby ktoś podlinkować coś przykładowego? please, będę bardzo wdzięczny.
kolejna N126n '88 trzeci rok zbieram się do remontu


Wróć do „Instalacje”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości