Maćkowe N126 - młodzieżowa "Wariacja"

czyli nasza walka z przyczepą...
Awatar użytkownika
Murano
Moderator
Moderator
Posty: 5397
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: Maćkowe N126 - młodzieżowa "Wariacja"

Postautor: Murano » piątek, 14 lut 2020, 08:56

Bo to prawdopodobnie wynalazek użytkowników a nie fabryczny mod. Coś jak nasze ekrany zagrzejnikowe ;-).

305a44f5753d6e14gen.jpg
125%normy każdego dnia!
n126 1973'
N126e 1983'
N132t 1980'
125p 1985'
Simson S51 1990'
Wigry 75', Wigry 3 78', Wigry 5 90'
Fiat Croma II
Dystans 2018: 4 nocki/ 810 km
Wątek remontowy n126e
Wątek remontowy n132t

Maćko
Posty: 16
Rejestracja: poniedziałek, 19 sie 2019, 09:27

Re: Maćkowe N126 - młodzieżowa "Wariacja"

Postautor: Maćko » niedziela, 16 lut 2020, 11:19

naal pisze:Ja bym dał spokój z ocynkiem. Bardzo dużo z tym zachodu mimo iż strasznie drogo nie wyjdzie. Proponuję porządnie oczyścić i użyć cynk w sprayu.

P.S. Edytuj posty bo moderatorzy nie śpią ;)


Hm, ten cynk w sprayu wydaje się bardzo dobrym pomysłem! Myślicie żeby machnąć nim tylko to zardzewiałe czy całą ramę po wyczyszczeniu też?
Będzie się to trzymało na ocynku? Chyba powinno?

Awatar użytkownika
tomcat
Moderator
Moderator
Posty: 2007
Rejestracja: niedziela, 24 sie 2014, 22:39
Lokalizacja: Gostyń,Wielkopolska

Re: Maćkowe N126 - młodzieżowa "Wariacja"

Postautor: tomcat » niedziela, 16 lut 2020, 15:48

Jeśli rama jest ok to nie malowałbym jej tylko elementy nieocynkowane. Zachodzi ryzyko, że może nie trzymać. Miałem tak podczas remontu towarówki. Samo w sobie nie odpadało ale już po jakimś obtarciu łatwo odpadał :(
Elementy pordzewiałe proponuję po wstępnym oczyszczeniu potraktować Fosolem. Bardzo fajnie wytrawia pozostałości rdzy zwłaszcza w miejscach mniej dostępnych.
N126e + PEUGEOT 406 HDI Break

Mój remont

Maćko
Posty: 16
Rejestracja: poniedziałek, 19 sie 2019, 09:27

Re: Maćkowe N126 - młodzieżowa "Wariacja"

Postautor: Maćko » sobota, 11 kwie 2020, 19:01

No to lecimy dalej :D
Matura przesunięta o 2 miesiące to można sobie trochę pozwolić :P

Skorupa zdjęta z ramy. W ramie to co było zardzewiałe zostało wyczyszczone szczotką drucianą, potraktowane Fosolem, jeszcze raz wyczyszczone i pomalowane minią, a następnie srebrnym lakierem "Śnieżka"

Ze skorupy wymontowane wszystko, łącznie z drzwiami, oknami i dachem oraz profilami alu. Już teraz czuję błąd, że nie posegregowałem śrubek, no ale cóż.. będę się męczył przy składaniu.
Zacząłem usuwać starą farbę. Użyłem do tego środka, który widać na fotkach. Całkiem dobrze się spisuje, tylko trzeba go grubo nakładać. Ma przyjemną do aplikacji formę żelu.

Plan na najbliższy czas:
Skorupa:
- usunąć stary lakier ze skorupy
- obrócić na bok, ogarnąć podłogę i pomalować chlorokauczukiem
- obrócić skorupę do normalnej pozycji i zająć się ubytkami (rozwiercanie/rozszlifowanie, mata, żywica, szpachla i jechane)
- ogarnąć kufer

Rama:
- wyczyścić i pomalować oś
- skręcić ramę
- wyczyścić i pomalować zaczep

No cóż, praca wre :D

IMG_20200411_180733.jpg

IMG_20200411_180740.jpg

IMG_20200411_172806.jpg

IMG_20200411_172815.jpg

IMG_20200411_172827.jpg

IMG_20200411_172855 (1).jpg

IMG_20200411_172855.jpg

IMG_20200411_172844.jpg

IMG_20200411_172927.jpg

IMG_20200411_172924.jpg


Wróć do „Remonty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości