Olej zmieniam co 10 tys - nie przemawiają do mnie sugestie o zmianie oleju co 30 kkm
leję niskopopiołowy (ze względu na DPF) Motul Xclean
Z tymi łożyskami skrzyni to chodzi głównie o łożysko 6 biegu (jego obsadzenie czy coś tam jest niefortunną konstrukcją, łożysko to jest nadmiernie obciążone) - zużycie objawia się szumem, buczeniem w czasie jazdy na 6stce. W skrajnych przypadkach podobno może dojść do wywalenia dziury w obudowie skrzyni. Skrzynię robiłem w Sosnowcu w firmie BCS.
Co do wypalania DPF to też nie mam kontrolki. Moment wypalania można poznać po tym, że silnik zaczyna głośniej pracować, trochę jak gdyby "buczy", włączają się wentylatory klimy, a na kompie chwilowe spalanie utrzymuje się ni mniej, ni więcej tylko na poziomie 25L/100. Nie zauważyłem w czasie wypalania pogorszenia osiągów, może jedynie trochę kopci. Mechanik po podłączeniu kompa może wyczytać w jakiej kondycji jest filtr (tzn. jak skutecznie się wypala, chyba w procentach jeśli dobrze pamiętam). No i podobno w przypadku tych DPF nie trzeba w trakcie wypalania zapieprzać czy utrzymywać silnika na zwiększonych obrotach - wystarczy go nie gasić, choć słyszałem też opinie, że nawet po zgaszeniu w trakcie wypalania nic się nie stanie, przy kolejnym osiągnięciu temperatury filtr wznowi dopalanie. podobno te DPFy w Cromie to nie kłopotliwa konstrukcja.