DuszekPuszczy i N126N
Re: DuszekPuszczy i N126N
Dla  mnie  13 pin  to :
- brak informacji na komputerze o spalonych żarówkach w przyczepie
- pewne i stabilne połączenie
- zasilanie lodówki podczas jazdy
- światło wsteczne ( zdarzyło mi się cofać w zupełnych ciemnościach i żona stała za przyczepą z latarką bo nic nie widziałem )
			
									
									- brak informacji na komputerze o spalonych żarówkach w przyczepie
- pewne i stabilne połączenie
- zasilanie lodówki podczas jazdy
- światło wsteczne ( zdarzyło mi się cofać w zupełnych ciemnościach i żona stała za przyczepą z latarką bo nic nie widziałem )
N126n
Remont eNki
						Remont eNki
- kooba
 - Administrator

 - Posty: 5944
 - Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
 - Lokalizacja: Lublin
 - Kontaktowanie:
 
Re: DuszekPuszczy i N126N
Podstawowy argument za 13 pin to sposób "wtykania". Drugim argumentem jest światło cofania. Reszta to już jak kto woli. Ja w obecnej konfiguracji zestawu stałego zasilania nie zrobiłem, a wcześniej miałem.
Odłączanie czynników i przeciwmgielnego to już mocno zależy od auta. Przeciwmgielne to jeszcze można oszukać samemu przez zastosowanie specjalnego gniazda, ale wtedy trzeba przeciąć oryginalną instalację do lampy w aucie (może być dedykowana wiązka do wpięcia w kostki) i zasilanie lampy w aucie idzie przez gniazdo. Wtykasz przyczepę i gniazdo rozłącza lampę w aucie.
Odłączanie czynników to już jest dedykowany moduł haka i komunikacja modułu z komputerem w samochodzie. Wtedy masz odłączanie wszystkiego co potrzeba i informacje w aucie o spalonych żarówkach w przyczepie. I spory problem jak przyczepa ma światła Led
			
									
									Odłączanie czynników i przeciwmgielnego to już mocno zależy od auta. Przeciwmgielne to jeszcze można oszukać samemu przez zastosowanie specjalnego gniazda, ale wtedy trzeba przeciąć oryginalną instalację do lampy w aucie (może być dedykowana wiązka do wpięcia w kostki) i zasilanie lampy w aucie idzie przez gniazdo. Wtykasz przyczepę i gniazdo rozłącza lampę w aucie.
Odłączanie czynników to już jest dedykowany moduł haka i komunikacja modułu z komputerem w samochodzie. Wtedy masz odłączanie wszystkiego co potrzeba i informacje w aucie o spalonych żarówkach w przyczepie. I spory problem jak przyczepa ma światła Led
Niewiadów N126n
Niewiadów N132T
Hobby 560 UFE
Dethleffs Camper 530 FSK
Adria Twin 640 SHX
KIA Sorento '21
Jeep Grand Cherokee '01 - upgrade
active
unread
Mądrość przychodzi z wiekiem, ale niestety często wiek przychodzi sam
						Niewiadów N132T
Hobby 560 UFE
Dethleffs Camper 530 FSK
Adria Twin 640 SHX
KIA Sorento '21
Jeep Grand Cherokee '01 - upgrade
active
unread
Mądrość przychodzi z wiekiem, ale niestety często wiek przychodzi sam
Re: DuszekPuszczy i N126N
W przyczepie  mam  3 stop  ledowy.2 lata temu jadąc  w nocy  zauważyłem  na  postoju  ze co jakiś   czas  miga, natomiast  żarówki  nie .  Okazało  się  że  komputer  wysyła  impuls  do żarówek  na tyle  krótko  że  się  nie zapalają  aby  sprawdzić  czy  są  sprawne  . 3 stop  Led  ma małą  bezwładność i się  zapalał . Po podpięciu  komputera  do  auta  w opcjach  ustawiłem  3 stop  przyczepy  na  ledowy  i mruganie się  skończyło . Oczywiście  czujniki  cofania  tylne  i przeciwmgielne  nie  działają  po  podpieciu  przyczepy .Magistrala  CAN.
			
									
									N126n
Remont eNki
						Remont eNki
- 
				DuszekPuszczy
 - Posty: 17
 - Rejestracja: wtorek, 10 lip 2018, 22:30
 - Lokalizacja: Białystok
 - Kontaktowanie:
 
Re: DuszekPuszczy i N126N
No i jednak warto zapytać. Będzie 13 pin choćby z tego powodu ze obecne wozy to golf 6 i bmw x3 i nawet jak wpadnę na pomysł wymiany to napewno nic straszego nie będzie czyli CAN. A tu juz mogą być cyrki. VW jeszcze wybacza jakies drobne błędy ale BMW nie, ot choćby ostatnio słaby aku pokazał ze auto pali ale wiele funkcji nie działa poprzez ograniczenie. Wymiana na nowy uleczyla auto.
			
									
									
						- 
				DuszekPuszczy
 - Posty: 17
 - Rejestracja: wtorek, 10 lip 2018, 22:30
 - Lokalizacja: Białystok
 - Kontaktowanie:
 
Re: DuszekPuszczy i N126N
Aha, żeby nie było to prace trwają. Szpachla podkład    itp... nawet czasem wydaje mi się ze przesadzam z dokładnością 
.
							
			
									
									
						- kooba
 - Administrator

 - Posty: 5944
 - Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
 - Lokalizacja: Lublin
 - Kontaktowanie:
 
Re: DuszekPuszczy i N126N
DuszekPuszczy pisze:obecne wozy to golf 6 i bmw x3
Nie zakładaj w przyczepie świateł led tylko tradycyjne żarówki.
Niewiadów N126n
Niewiadów N132T
Hobby 560 UFE
Dethleffs Camper 530 FSK
Adria Twin 640 SHX
KIA Sorento '21
Jeep Grand Cherokee '01 - upgrade
active
unread
Mądrość przychodzi z wiekiem, ale niestety często wiek przychodzi sam
						Niewiadów N132T
Hobby 560 UFE
Dethleffs Camper 530 FSK
Adria Twin 640 SHX
KIA Sorento '21
Jeep Grand Cherokee '01 - upgrade
active
unread
Mądrość przychodzi z wiekiem, ale niestety często wiek przychodzi sam
- Miron EZD
 - Fanklubowicz

 - Posty: 2162
 - Rejestracja: poniedziałek, 18 wrz 2017, 21:41
 - Lokalizacja: Zduńska Wola
 
Re: DuszekPuszczy i N126N
tantalos pisze:W przyczepie mam 3 stop ledowy.2 lata temu jadąc w nocy zauważyłem na postoju ze co jakiś czas miga, natomiast żarówki nie . Okazało się że komputer wysyła impuls do żarówek na tyle krótko że się nie zapalają aby sprawdzić czy są sprawne . 3 stop Led ma małą bezwładność i się zapalał . Po podpięciu komputera do auta w opcjach ustawiłem 3 stop przyczepy na ledowy i mruganie się skończyło . Oczywiście czujniki cofania tylne i przeciwmgielne nie działają po podpieciu przyczepy .Magistrala CAN.
Ja mam też 3 stop ledowy i zauważyłem to mruganie, ogólnie VC to bardzo specyficzny samochód jeśli chodzi o elektronikę.
To samo będzie się działo w lampach samochodu, jeśli np. wymienisz zwykłe żarówki postojowe na ledy.
Jeśli jak piszesz da się to ustawić komputerem, to będę musiał spróbować to zmienić.
Wiem, że nie wszystkie komputery mają wszystkie opcje, jakiego używałeś?
W samochodzie mam oryginalne gniazdo 13 pin, a w przyczepie zrobiłem dwa przewody,
jeden z wtyczką na 13 pin, drugi na 7 pin.
Nigdy nie wiadomo, jakim samochodem przyjdzie ciągnąć przyczepę.
- popiolekpolska
 - Fanklubowicz

 - Posty: 479
 - Rejestracja: piątek, 1 lip 2016, 00:47
 - Lokalizacja: Czeladź
 
Re: DuszekPuszczy i N126N
Miron op-com lub vauxcom i w rec-u zmieniasz. Tylko potrzebujesz pin.
			
									
									N126e 1983
N126n 1988 -ex
N132L 1984
						N126n 1988 -ex
N132L 1984
- Zielony
 - Fanklubowicz

 - Posty: 510
 - Rejestracja: środa, 18 sty 2017, 10:39
 - Lokalizacja: Wrocław
 - Kontaktowanie:
 
Re: DuszekPuszczy i N126N
Miron EZD pisze:W samochodzie mam oryginalne gniazdo 13 pin, a w przyczepie zrobiłem dwa przewody,
jeden z wtyczką na 13 pin, drugi na 7 pin.
Nigdy nie wiadomo, jakim samochodem przyjdzie ciągnąć przyczepę.
To nie prościej było zrobić instalację w przyczepie na 13PIN i kupić przejściówkę na 7PIN? Wtedy co prawda nie skorzystasz z dobrodziejstwa instalacji 13PIN, ale się podepniesz w przypadku gniazda 7PIN w samochodzie. I nie masz dodatkowych przewodów, tylko jedną małą przejściówkę
- Miron EZD
 - Fanklubowicz

 - Posty: 2162
 - Rejestracja: poniedziałek, 18 wrz 2017, 21:41
 - Lokalizacja: Zduńska Wola
 
Re: DuszekPuszczy i N126N
Oczywiście że można.
Ja chciałem mieć dwa przewody.
			
									
									
						Ja chciałem mieć dwa przewody.
- kooba
 - Administrator

 - Posty: 5944
 - Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
 - Lokalizacja: Lublin
 - Kontaktowanie:
 
Re: DuszekPuszczy i N126N
Ciekaw jestem co się kryje pod programowaniem, że 3 stop w przyczepie jest led. Moim zdaniem ta opcja wyłącza sprawdzanie świateł stop w przyczepie bo przecież pin na gnieździe jest jeden.
			
									
									Niewiadów N126n
Niewiadów N132T
Hobby 560 UFE
Dethleffs Camper 530 FSK
Adria Twin 640 SHX
KIA Sorento '21
Jeep Grand Cherokee '01 - upgrade
active
unread
Mądrość przychodzi z wiekiem, ale niestety często wiek przychodzi sam
						Niewiadów N132T
Hobby 560 UFE
Dethleffs Camper 530 FSK
Adria Twin 640 SHX
KIA Sorento '21
Jeep Grand Cherokee '01 - upgrade
active
unread
Mądrość przychodzi z wiekiem, ale niestety często wiek przychodzi sam
- Miron EZD
 - Fanklubowicz

 - Posty: 2162
 - Rejestracja: poniedziałek, 18 wrz 2017, 21:41
 - Lokalizacja: Zduńska Wola
 
Re: DuszekPuszczy i N126N
kooba pisze:Ciekaw jestem co się kryje pod programowaniem, że 3 stop w przyczepie jest led. Moim zdaniem ta opcja wyłącza sprawdzanie świateł stop w przyczepie bo przecież pin na gnieździe jest jeden.
Wobec tego, gdy przepali się żarówka od stopu w światłach podstawowych, komputer nas o tym nie poinformuje?
Nie wiem jak jest w innych samochodach, u mnie wygląda to tak: (w tym przypadku światła pozycyjne)
- popiolekpolska
 - Fanklubowicz

 - Posty: 479
 - Rejestracja: piątek, 1 lip 2016, 00:47
 - Lokalizacja: Czeladź
 
Re: DuszekPuszczy i N126N
A u mnie pokazuje każdą stronę z osobna. A moduł przyczepy masz GM wpięty w rec czy jakiś inny?
			
									
									N126e 1983
N126n 1988 -ex
N132L 1984
						N126n 1988 -ex
N132L 1984
- Miron EZD
 - Fanklubowicz

 - Posty: 2162
 - Rejestracja: poniedziałek, 18 wrz 2017, 21:41
 - Lokalizacja: Zduńska Wola
 
Re: DuszekPuszczy i N126N
popiolekpolska pisze:A u mnie pokazuje każdą stronę z osobna. A moduł przyczepy masz GM wpięty w rec czy jakiś inny?
Nie zwróciłem uwagi, czy wtedy nie świeciły obie żarówki, czy tylko jedna, muszę wyjąć jedną i zobaczyć.
Moduł przyczepy mam oryginalny wpięty w gniazdo w bagażniku po lewej stronie.
- popiolekpolska
 - Fanklubowicz

 - Posty: 479
 - Rejestracja: piątek, 1 lip 2016, 00:47
 - Lokalizacja: Czeladź
 
Re: DuszekPuszczy i N126N
To powinno pokazywać każdą z osobna, które są aktywowane do pokazania oczywiście.
			
									
									N126e 1983
N126n 1988 -ex
N132L 1984
						N126n 1988 -ex
N132L 1984
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości