Mój remont czyli 100 pytań do i relacja z prac - kontynuacja

czyli nasza walka z przyczepą...
Awatar użytkownika
CornBlumenBlau
Moderator
Moderator
Posty: 3755
Rejestracja: niedziela, 9 gru 2012, 16:44
Lokalizacja: Siradiensis

Re: Mój remont czyli 100 pytań do i relacja z prac - kontynuacja

Postautor: CornBlumenBlau » poniedziałek, 5 lis 2018, 22:39

kooba pisze:
Victus pisze:prekarium

:?: :?: :?:

Kłania się sprawdzanie postów przed ich wysłaniem, zwłaszcza na nowych smartfonach :lol:
ewentualnie wyłączenie "inteligentnego" podpowiadania w ustawieniach klawiatury. Inaczej mamy rebusy...
Przekaźnik?
Mój remont

N126n
Golf Plus 1,9TDI
Touran 1,9TDI


Niewiadówkodystansonoce
2016: 75 / 6892 km
2017: 85 / 6820 km
2018: 81 / 4651 km

Awatar użytkownika
Victus
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 130
Rejestracja: czwartek, 5 lip 2018, 20:21
Lokalizacja: Ursus

Re: Mój remont czyli 100 pytań do i relacja z prac - kontynuacja

Postautor: Victus » wtorek, 6 lis 2018, 18:21

Tak właśnie - przekaźnik.
Pytanie jeszcze odnośnie LPG - jaka pojemność butli i czy nie ma problemu z tankowaniem?
Niewiadów N 126n
Holownik T4 2,4 D
Veni Vidi Vici
III Jesienny Spot FKN - Ciechocinek - 9 - 12 listopad 2018

Awatar użytkownika
kooba
Administrator
Administrator
Posty: 3657
Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Mój remont czyli 100 pytań do i relacja z prac - kontynuacja

Postautor: kooba » środa, 7 lis 2018, 09:21

Przekaźnik nie jest konieczny. Konieczne jest wyłączanie przetwornicy gdy z niej nie korzystasz.
Ja zastosowałem przekaźnik bo nie mam ochoty otwierać skrzyni pod łóżkiem za każdym razem gdy zaczynam i kończę używanie przetwornicy. W związku z tym chciałem wyprowadzić wyłącznik na ścianę skrzyni. Nie wstawiłem wyłącznika bezpośrednio na przewodzie między przetwornicę a akumulator bo 27A to trochę za dużo na taki mały wyłączniczek. Dlatego wyłącznik jest na zasilaniu cewki przekaźnika a zasilanie przetwornicy przez przekaźnik 40A.

Butla LPG to krótki walec 40L.
Z tankowaniem zero problemów. Raczej pełne zdziwienie panów na stacji, że przyczepy to jeszcze nigdy nie tankowali :)

Awatar użytkownika
RAFALSKI
Moderator
Moderator
Posty: 2247
Rejestracja: czwartek, 15 lip 2010, 16:27
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: Mój remont czyli 100 pytań do i relacja z prac - kontynuacja

Postautor: RAFALSKI » środa, 7 lis 2018, 11:04

kooba pisze:W związku z tym chciałem wyprowadzić wyłącznik na ścianę skrzyni.

Zrobiłem podobnie bo to bardzo wygodne, włączamy przetwornicę przełącznikiem znajdującym się obok gniazda 230V przy krawędzi łóżka. Moja przetwornica ma wbudowany w korpus mały włącznik więc otworzyłem ją, przedłużyłem znacznie kabelki wyprowadzając z obudowy i podłączyłem do pstryczka przy gniazdku.
Muszę tylko założyć świecący przełącznik taki jak Ty masz bo faktycznie będzie od razu widać co i jak.
kooba pisze:Dociążyłem przyczepę 10 metrami miedzi 4mm2 żeby przenieść akumulator na tył przyczepy, ale na haku zrobiło się idealnie :)

Moim zdaniem w wielorybie to najlepsze miejsce na aku bo właśnie świetnie równoważy wszystko co mamy na dyszlu. Potem drobne korekty można sobie robić przekładając odpowiednio graty ale ten klocek dobrze mieć z tyłu.
BMW E36 '97 + N-132L '85 & DACIA SANDERO STEPWAY '18 + N-127 '77
Remont wieloryba i eNki

Awatar użytkownika
kooba
Administrator
Administrator
Posty: 3657
Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Mój remont czyli 100 pytań do i relacja z prac - kontynuacja

Postautor: kooba » środa, 7 lis 2018, 11:23

RAFALSKI pisze:Moja przetwornica ma wbudowany w korpus mały włącznik więc otworzyłem ją, przedłużyłem znacznie kabelki wyprowadzając z obudowy i podłączyłem do pstryczka przy gniazdku.

Moja też ma ale nie chciałem tak robić. Teraz mogę dwoma szybkimi ruchami wyjąć przetwornicę i użyć gdzie indziej.

Awatar użytkownika
RAFALSKI
Moderator
Moderator
Posty: 2247
Rejestracja: czwartek, 15 lip 2010, 16:27
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: Mój remont czyli 100 pytań do i relacja z prac - kontynuacja

Postautor: RAFALSKI » środa, 7 lis 2018, 11:49

Ano, fakt. Nie pomyślałem o tym bo u mnie będzie używana tylko w budzie.
BMW E36 '97 + N-132L '85 & DACIA SANDERO STEPWAY '18 + N-127 '77
Remont wieloryba i eNki

Awatar użytkownika
kooba
Administrator
Administrator
Posty: 3657
Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Mój remont czyli 100 pytań do i relacja z prac - kontynuacja

Postautor: kooba » wtorek, 20 lis 2018, 08:48

Dokonałem wczoraj odkrycia, że solar 24V ma swoje wady.
Przyszła zima, dzień krótki a do tego przyczepa stoi między budynkami solarem na północ. Efekt tego taki, że niby stałego poboru niewiele, ale tu termometr, tam ładowarka, gdzieś jeszcze automat do oświetlenia w szafkach i akumulator się rozładował. najprościej byłoby wyłączyć odbiorniki na sterowniku, ale chciałbym żeby działała zewnętrzna lampa na przyczepie uruchamiana czujką ruchu jak jest ciemno. Wymyśliłem, że przestawię sterownik na automatyczne włączanie odbiorników od zmierzchu do świtu.
I tu niespodzianka. Sytuacja wygląda tak

2018-11-19 21.59.00.jpg


Efekt jest taki, że solar łapie z tej sodówy sąsiadów jakieś światło (wyświetlacz do sterownika pokazuje, że podaje 2-3V) i nie włącza odbiorników.

Awatar użytkownika
reflexes
Moderator
Moderator
Posty: 7173
Rejestracja: czwartek, 10 sty 2013, 09:16
Lokalizacja: Quedin / Insula Sanctae Mariae / Marienwerder / Kwidzyn (pomorskie)

Re: Mój remont czyli 100 pytań do i relacja z prac - kontynuacja

Postautor: reflexes » wtorek, 20 lis 2018, 08:57

A przestawienie dyszlem w stronę sąsiadów nie poprawi sytuacji? O ile oczywiście jest możliwe.

A tak przy okazji trochę OT. Śnieg to w lodówce trzymałeś? Dużą masz lodówkę :lol:
Kia Sportage II 2.0 CRDi + Adria Unica 5204 wcześniej Chateau Cantara 908 i Niewiadów N126N
| 2018 - 65 nocy, 5384 km | 2017 - 53 noce, 6335 km | 2016 - 42 noce, 3840 km |

Awatar użytkownika
kooba
Administrator
Administrator
Posty: 3657
Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Mój remont czyli 100 pytań do i relacja z prac - kontynuacja

Postautor: kooba » wtorek, 20 lis 2018, 09:03

Przestawienie dyszlem w stronę sąsiadów oznacza dużo ręcznego pchania i to pod górkę... to ja zrezygnować z lampy na zewnątrz.

U nas na wschodzie są śnieżne i mroźne zimy :lol:

Awatar użytkownika
Miron EZD
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 599
Rejestracja: poniedziałek, 18 wrz 2017, 21:41
Lokalizacja: Zduńska Wola

Re: Mój remont czyli 100 pytań do i relacja z prac - kontynuacja

Postautor: Miron EZD » wtorek, 20 lis 2018, 11:20

A może rozwiązanie rodem z bajki "sąsiedzi", powieś świecącą lampę nad solarem :mrgreen:

Awatar użytkownika
Murano
Moderator
Moderator
Posty: 3062
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: Mój remont czyli 100 pytań do i relacja z prac - kontynuacja

Postautor: Murano » wtorek, 20 lis 2018, 11:29

Kuba a jakby z jakiego opakowania ( puszka, doniczka, kubek) wyrzeźbić jakąś przesłonę dla solara od strony lampy?
125%normy każdego dnia!
n126 1973'
N126e 1983'
N132t 1980'
125p 1985'
Simson S51 1990'
Wigry 75', Wigry 3 78', Wigry 5 90'
Fiat Croma II
Dystans 2018: 4 nocki/ 810 km
Wątek remontowy n126e
Wątek remontowy n132t


Awatar użytkownika
kooba
Administrator
Administrator
Posty: 3657
Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Mój remont czyli 100 pytań do i relacja z prac - kontynuacja

Postautor: kooba » środa, 21 lis 2018, 22:05

Nie wiem o co chodzi, ale dziś sterownik stwierdził, że te 2V to jednak jest noc.

Awatar użytkownika
CornBlumenBlau
Moderator
Moderator
Posty: 3755
Rejestracja: niedziela, 9 gru 2012, 16:44
Lokalizacja: Siradiensis

Re: Mój remont czyli 100 pytań do i relacja z prac - kontynuacja

Postautor: CornBlumenBlau » środa, 21 lis 2018, 23:42

He, he, ja miałem odłączyć wczoraj aku na zimę bez rozłączania szeregowo spiętych solarów, bo przecież przyczepa pod pokrowcem, więc teoretycznie powinno być 0v. Nieźle się zdziwiłem jak na sterowniku zobaczyłem 13v... Co prawda w słoneczny dzień, ale jednak pod pokrowcem.
Mój remont

N126n
Golf Plus 1,9TDI
Touran 1,9TDI


Niewiadówkodystansonoce
2016: 75 / 6892 km
2017: 85 / 6820 km
2018: 81 / 4651 km


Wróć do „Remonty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości