Pewnie chodzi Ci o oryginał ten metalowy? Jeśli tak to tą wielką gumę można zastąpić gumową uszczelką krawędziową o profilu "U". Nie jest to szczelne ale dekoracyjnie wykańcza krawędź. Patent był już na forum, sam też tak zrobiłem w 127.
Pytania, sugestie, podpowiedzi - czyli moje zmagania z N126N
Re: Pytania, sugestie, podpowiedzi - czyli moje zmagania z N126N
Lampa ze zdjęcia nie posiada gumy a po prostu plastikowy korpus. Wiem bo mam taką samą lecz z czerwonym kloszem 
Pewnie chodzi Ci o oryginał ten metalowy? Jeśli tak to tą wielką gumę można zastąpić gumową uszczelką krawędziową o profilu "U". Nie jest to szczelne ale dekoracyjnie wykańcza krawędź. Patent był już na forum, sam też tak zrobiłem w 127.
Pewnie chodzi Ci o oryginał ten metalowy? Jeśli tak to tą wielką gumę można zastąpić gumową uszczelką krawędziową o profilu "U". Nie jest to szczelne ale dekoracyjnie wykańcza krawędź. Patent był już na forum, sam też tak zrobiłem w 127.
- CornBlumenBlau
- Fanklubowicz

- Posty: 4431
- Rejestracja: niedziela, 9 gru 2012, 16:44
- Lokalizacja: Siradiensis
Re: Pytania, sugestie, podpowiedzi - czyli moje zmagania z N126N
Dokładnie, moja lampa jest metalowa. Myślałem o krawędziówce, ale tak jak piszesz szczelności to nie zapewni. Oczywiście jest sporo zamienników na rynku, ale to w ostateczności. Myślę o idealnym docięciu takiego paska 2-3mm gumy, tylko z czego?
Jakieś pomysły? Może z dużej dentki...
Wyjaśniając, lampy które założyłem obecnie mają podświetlenie tablicy, ale jest ono "umowne", więc obawiam się iż z racji odległości policja może kwestionować takie rozwiązanie.
Jakieś pomysły? Może z dużej dentki...
Wyjaśniając, lampy które założyłem obecnie mają podświetlenie tablicy, ale jest ono "umowne", więc obawiam się iż z racji odległości policja może kwestionować takie rozwiązanie.
Niewiadówkodystansonoce
2016: 75 / 6892 km
2017: 85 / 6820 km
2018: 81 / 4651 km
2019: 67 / 4888 km
2020: 74 / 3670 km
2021: 75 / 3953 km
2022: 64 / 2978 km
2023: 54 / 6976 km
2024: 57 / 6121 km
2025: 65 / 5474 km
2016: 75 / 6892 km
2017: 85 / 6820 km
2018: 81 / 4651 km
2019: 67 / 4888 km
2020: 74 / 3670 km
2021: 75 / 3953 km
2022: 64 / 2978 km
2023: 54 / 6976 km
2024: 57 / 6121 km
2025: 65 / 5474 km
- tomcat
- Moderator

- Posty: 4292
- Rejestracja: niedziela, 24 sie 2014, 22:39
- Lokalizacja: Gostyń,Wielkopolska
Re: Pytania, sugestie, podpowiedzi - czyli moje zmagania z N126N
Może taka uszczelka
Użyłem takiej do uszczelnienia montując gniazdo zewnętrzne.
Odrysowałem gniazdo po obwodzie, przykleiłem uszczelkę, a następnie przykręcając wszystko ładnie się uszczelniło.
Wiem, że to nie jest idealne rozwiązanie ale materiał bardzo elastyczny i fajnie się poddaje/układa nadając oczekiwany kształt.
Użyłem takiej do uszczelnienia montując gniazdo zewnętrzne.
Odrysowałem gniazdo po obwodzie, przykleiłem uszczelkę, a następnie przykręcając wszystko ładnie się uszczelniło.
Wiem, że to nie jest idealne rozwiązanie ale materiał bardzo elastyczny i fajnie się poddaje/układa nadając oczekiwany kształt.
- Miron EZD
- Fanklubowicz

- Posty: 2162
- Rejestracja: poniedziałek, 18 wrz 2017, 21:41
- Lokalizacja: Zduńska Wola
Re: Pytania, sugestie, podpowiedzi - czyli moje zmagania z N126N
Macieju, nie wiem dokładnie czy o taką samą lampę chodzi.
Zajrzyj na stronę: Panrolnik.pl
https://www.panrolnik.pl/towar/2874/nie ... racji.html
Zajrzyj na stronę: Panrolnik.pl
https://www.panrolnik.pl/towar/2874/nie ... racji.html
Re: Pytania, sugestie, podpowiedzi - czyli moje zmagania z N126N
CornBlumenBlau pisze:IMG_20201024_121031.jpg
Mam pytanko, czy guma pod lampę oświetlenia tablicy rejestracyjnej (dokładnie takiej jak na foto) jest gdzieś do kupienia?
Samą lampę mam w dobrym stanie, natomiast guma nadaje się już do wymiany.
Kombinuję z jakimś "produktem zastępczym", ale brakuje mi sensownej koncepcji. Może ktoś mógłby coś po prostu doradzić...
Ja mam współczesny plastikowy zamiennik modelu z lat 70/80'. Stosowany w ostatnich Lublinach. Wymiarowo jest identycznie ale zamiast uszczelki z tyłu jest plastikowa cześć.
O uszczelki ciężko, choć ostatnio widziałem, że Panrolnik miał w ofercie robione współcześnie.
- CornBlumenBlau
- Fanklubowicz

- Posty: 4431
- Rejestracja: niedziela, 9 gru 2012, 16:44
- Lokalizacja: Siradiensis
Re: Pytania, sugestie, podpowiedzi - czyli moje zmagania z N126N
Miron EZD pisze:Macieju, nie wiem dokładnie czy o taką samą lampę chodzi.
Zajrzyj na stronę: Panrolnik.pl
https://www.panrolnik.pl/towar/2874/nie ... racji.html
Dzięki Panowie za pomoc.
Panrolnik ma do 29 maja urlop więc zamówię już po męskim.
Niewiadówkodystansonoce
2016: 75 / 6892 km
2017: 85 / 6820 km
2018: 81 / 4651 km
2019: 67 / 4888 km
2020: 74 / 3670 km
2021: 75 / 3953 km
2022: 64 / 2978 km
2023: 54 / 6976 km
2024: 57 / 6121 km
2025: 65 / 5474 km
2016: 75 / 6892 km
2017: 85 / 6820 km
2018: 81 / 4651 km
2019: 67 / 4888 km
2020: 74 / 3670 km
2021: 75 / 3953 km
2022: 64 / 2978 km
2023: 54 / 6976 km
2024: 57 / 6121 km
2025: 65 / 5474 km
- CornBlumenBlau
- Fanklubowicz

- Posty: 4431
- Rejestracja: niedziela, 9 gru 2012, 16:44
- Lokalizacja: Siradiensis
Re: Pytania, sugestie, podpowiedzi - czyli moje zmagania z N126N
Witam w moim wątku remontowym po krótkiej przerwie.
Od jakiegoś już czasu, kiedy z nudów leżałem sobie na łóżku w eNce, a słonko przypiekało w dach coraz bardziej, patrzyłem na ten kwadratowaty otwór w szyberdachu zastanawiając się czy pasowałby tam jakiś 12 voltowy wentylator który pomógłby w wymianie powietrza wzorem takich gotowych, drogich markowych okien dachowych z wentylatorem. W otwór ten po małym dopasowaniu (podszlifowaniu) wchodzi wentylator 140mm.
Taka ciekawostka, szyberdach ów w ładnym brązowym odcieniu kiedyś jeździł w eNce Kooby, ale z 10 lat temu ktoś rzucił hasło "machniom???" i się zamieniliśmy na mój mleczny.
Złączka DC5521 męska i żeńska pozwalająca na zdjęcie szyberdachu np w celu umycia solarów.
Po złożeniu wszystkiego w całość i wykorzystaniu okazji by go wymyć w środku okazuje się że mimo iż wentylator mały działa świetnie i spełnia moje oczekiwania.
Na koniec wpięcie do instalacji i włącznik na szafie.
Od jakiegoś już czasu, kiedy z nudów leżałem sobie na łóżku w eNce, a słonko przypiekało w dach coraz bardziej, patrzyłem na ten kwadratowaty otwór w szyberdachu zastanawiając się czy pasowałby tam jakiś 12 voltowy wentylator który pomógłby w wymianie powietrza wzorem takich gotowych, drogich markowych okien dachowych z wentylatorem. W otwór ten po małym dopasowaniu (podszlifowaniu) wchodzi wentylator 140mm.
Taka ciekawostka, szyberdach ów w ładnym brązowym odcieniu kiedyś jeździł w eNce Kooby, ale z 10 lat temu ktoś rzucił hasło "machniom???" i się zamieniliśmy na mój mleczny.
Złączka DC5521 męska i żeńska pozwalająca na zdjęcie szyberdachu np w celu umycia solarów.
Po złożeniu wszystkiego w całość i wykorzystaniu okazji by go wymyć w środku okazuje się że mimo iż wentylator mały działa świetnie i spełnia moje oczekiwania.
Na koniec wpięcie do instalacji i włącznik na szafie.
Niewiadówkodystansonoce
2016: 75 / 6892 km
2017: 85 / 6820 km
2018: 81 / 4651 km
2019: 67 / 4888 km
2020: 74 / 3670 km
2021: 75 / 3953 km
2022: 64 / 2978 km
2023: 54 / 6976 km
2024: 57 / 6121 km
2025: 65 / 5474 km
2016: 75 / 6892 km
2017: 85 / 6820 km
2018: 81 / 4651 km
2019: 67 / 4888 km
2020: 74 / 3670 km
2021: 75 / 3953 km
2022: 64 / 2978 km
2023: 54 / 6976 km
2024: 57 / 6121 km
2025: 65 / 5474 km
- kooba
- Administrator

- Posty: 5944
- Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: Pytania, sugestie, podpowiedzi - czyli moje zmagania z N126N
Nie boisz się, że będzie zaciągał do przyczepy mocno nagrzane powietrze? Niby przepływające i w miarę świeże, ale jednak podgrzane między elementami szyberdachu.
Niewiadów N126n
Niewiadów N132T
Hobby 560 UFE
Dethleffs Camper 530 FSK
Adria Twin 640 SHX
KIA Sorento '21
Jeep Grand Cherokee '01 - upgrade
active
unread
Mądrość przychodzi z wiekiem, ale niestety często wiek przychodzi sam
Niewiadów N132T
Hobby 560 UFE
Dethleffs Camper 530 FSK
Adria Twin 640 SHX
KIA Sorento '21
Jeep Grand Cherokee '01 - upgrade
active
unread
Mądrość przychodzi z wiekiem, ale niestety często wiek przychodzi sam
- CornBlumenBlau
- Fanklubowicz

- Posty: 4431
- Rejestracja: niedziela, 9 gru 2012, 16:44
- Lokalizacja: Siradiensis
Re: Pytania, sugestie, podpowiedzi - czyli moje zmagania z N126N
Nie boję się, bo on nie nadmuchuje tylko wyciąga poprawiając cyrkulację. Co za tym idzie oczywiście zaciąga innymi dostępnym w danym momencie otworami: drzwiami, oknami lub kratkami.
Przy obecnej temperaturze zewnętrznej ok +4°C czuć to wyraźnie
Wentylator jest dość prosty tzw. zero-jedynkowy, 2-pinowy, prędkość 1100 obr./min. przepływ powietrza 2,21m³/min. Jakby iść o krok dalej i umieć pewnie można pokusić się o tak z regulacją prędkości i zmianą kierunku obrotów, a wtedy będzie nadmuchiwał, co w razie potrzeby nie byłoby takie głupie.
Przy obecnej temperaturze zewnętrznej ok +4°C czuć to wyraźnie
Wentylator jest dość prosty tzw. zero-jedynkowy, 2-pinowy, prędkość 1100 obr./min. przepływ powietrza 2,21m³/min. Jakby iść o krok dalej i umieć pewnie można pokusić się o tak z regulacją prędkości i zmianą kierunku obrotów, a wtedy będzie nadmuchiwał, co w razie potrzeby nie byłoby takie głupie.
Niewiadówkodystansonoce
2016: 75 / 6892 km
2017: 85 / 6820 km
2018: 81 / 4651 km
2019: 67 / 4888 km
2020: 74 / 3670 km
2021: 75 / 3953 km
2022: 64 / 2978 km
2023: 54 / 6976 km
2024: 57 / 6121 km
2025: 65 / 5474 km
2016: 75 / 6892 km
2017: 85 / 6820 km
2018: 81 / 4651 km
2019: 67 / 4888 km
2020: 74 / 3670 km
2021: 75 / 3953 km
2022: 64 / 2978 km
2023: 54 / 6976 km
2024: 57 / 6121 km
2025: 65 / 5474 km
- __ArroW__
- Fanklubowicz

- Posty: 1652
- Rejestracja: wtorek, 19 lip 2016, 19:48
- Lokalizacja: Stary Toruń CTR
Re: Pytania, sugestie, podpowiedzi - czyli moje zmagania z N126N
Dobry pomysł, są dwukierunkowe wentylatory również, ale to co zrobiłeś jest fajnym pomysłem
taki ala klasyk wyciągnie i chociaż trochę przemieli tego powietrza
Aktualnie ForDzik Custom...
N126E + Volvo V50 2.0 136PS 2007r.
Remont zapiekanki - MaNdArYnA
2019 - 1311 km - 8 nocy
2017 - 530 km - 4 noce w Taborach - 2 noce w Pałacach
N126E + Volvo V50 2.0 136PS 2007r.
Remont zapiekanki - MaNdArYnA
2019 - 1311 km - 8 nocy
2017 - 530 km - 4 noce w Taborach - 2 noce w Pałacach
- CornBlumenBlau
- Fanklubowicz

- Posty: 4431
- Rejestracja: niedziela, 9 gru 2012, 16:44
- Lokalizacja: Siradiensis
Re: Pytania, sugestie, podpowiedzi - czyli moje zmagania z N126N
stachu_gda pisze:CornBlumenBlau pisze:Co do Twoich obaw, to może należy ten czujnik obudować jakimś styropianem albo inną karimatą, aby był bardziej związany temperaturowo z akumulatorem.
To może być dobry pomysł. Ja na razie zaznaczyłem temperaturę odcięcia na wyższą niż proponuje producent (na 8 stopni).
Faktycznie Twoje obawy były słuszne.
Po dołożeniu czujnika Victrona śmiało mogę stwierdzić, że to dobre urządzenie, bo odcina ładowanie zgodnie z nastawem, nawet od +10°C. Jednak jest pewne "ale"...
Mój akumulator ma swój czujnik temperatury do odczytu poprzez BT, który określiłbym jako wiarygodny i stabilny, natomiast na Victron'owskim są pewne wahania, w nocy pokazuje mniej niż czujnik aku, a w dzień już więcej. Dlatego ulepiłem "ocieplenie" z takiej białej pianki ochronnej, sklejone na klej tapicerski w sprayu, a do aku przyłapane taśmą dwustronną. W teorii powinno pomóc.W praktyce się okaże.
Niewiadówkodystansonoce
2016: 75 / 6892 km
2017: 85 / 6820 km
2018: 81 / 4651 km
2019: 67 / 4888 km
2020: 74 / 3670 km
2021: 75 / 3953 km
2022: 64 / 2978 km
2023: 54 / 6976 km
2024: 57 / 6121 km
2025: 65 / 5474 km
2016: 75 / 6892 km
2017: 85 / 6820 km
2018: 81 / 4651 km
2019: 67 / 4888 km
2020: 74 / 3670 km
2021: 75 / 3953 km
2022: 64 / 2978 km
2023: 54 / 6976 km
2024: 57 / 6121 km
2025: 65 / 5474 km
- __ArroW__
- Fanklubowicz

- Posty: 1652
- Rejestracja: wtorek, 19 lip 2016, 19:48
- Lokalizacja: Stary Toruń CTR
Re: Pytania, sugestie, podpowiedzi - czyli moje zmagania z N126N
Czekam na dalszą relację, ja mam 2x aku pewnie będę musiał coś wymyśleć do wspólnego czujnika albo kupić dwa 
Aktualnie ForDzik Custom...
N126E + Volvo V50 2.0 136PS 2007r.
Remont zapiekanki - MaNdArYnA
2019 - 1311 km - 8 nocy
2017 - 530 km - 4 noce w Taborach - 2 noce w Pałacach
N126E + Volvo V50 2.0 136PS 2007r.
Remont zapiekanki - MaNdArYnA
2019 - 1311 km - 8 nocy
2017 - 530 km - 4 noce w Taborach - 2 noce w Pałacach
- CornBlumenBlau
- Fanklubowicz

- Posty: 4431
- Rejestracja: niedziela, 9 gru 2012, 16:44
- Lokalizacja: Siradiensis
Re: Pytania, sugestie, podpowiedzi - czyli moje zmagania z N126N
__ArroW__ pisze:Czekam na dalszą relację, ja mam 2x aku pewnie będę musiał coś wymyśleć do wspólnego czujnika albo kupić dwa
Myślę Dawid, że jeden czujnik w zupełności wystarczy, oczywiście pod warunkiem że akumulatory będą stały obok siebie.
Niewiadówkodystansonoce
2016: 75 / 6892 km
2017: 85 / 6820 km
2018: 81 / 4651 km
2019: 67 / 4888 km
2020: 74 / 3670 km
2021: 75 / 3953 km
2022: 64 / 2978 km
2023: 54 / 6976 km
2024: 57 / 6121 km
2025: 65 / 5474 km
2016: 75 / 6892 km
2017: 85 / 6820 km
2018: 81 / 4651 km
2019: 67 / 4888 km
2020: 74 / 3670 km
2021: 75 / 3953 km
2022: 64 / 2978 km
2023: 54 / 6976 km
2024: 57 / 6121 km
2025: 65 / 5474 km
- __ArroW__
- Fanklubowicz

- Posty: 1652
- Rejestracja: wtorek, 19 lip 2016, 19:48
- Lokalizacja: Stary Toruń CTR
Re: Pytania, sugestie, podpowiedzi - czyli moje zmagania z N126N
CornBlumenBlau pisze:__ArroW__ pisze:Czekam na dalszą relację, ja mam 2x aku pewnie będę musiał coś wymyśleć do wspólnego czujnika albo kupić dwa
Myślę Dawid, że jeden czujnik w zupełności wystarczy, oczywiście pod warunkiem że akumulatory będą stały obok siebie.
Oczywiście, że obok siebie, nie chce robić dwóch miejsc do nich, przed majówką będę przymierzał miejsce montażu to zdam relację
Aktualnie ForDzik Custom...
N126E + Volvo V50 2.0 136PS 2007r.
Remont zapiekanki - MaNdArYnA
2019 - 1311 km - 8 nocy
2017 - 530 km - 4 noce w Taborach - 2 noce w Pałacach
N126E + Volvo V50 2.0 136PS 2007r.
Remont zapiekanki - MaNdArYnA
2019 - 1311 km - 8 nocy
2017 - 530 km - 4 noce w Taborach - 2 noce w Pałacach
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości