Dystanse - ZA / PRZECIW
- grzech_pcl
- Posty: 50
- Rejestracja: wtorek, 4 sie 2009, 22:22
- Lokalizacja: Kielce
Dystanse - ZA / PRZECIW
Posiadam 126n. Pytanie jest proste.
W zasadzie padło w tytule.
Szerszy rozstaw kół spowoduje poprawienie stabilności?
Ale ... ?
Czy dłuższe śruby?
Czy?
Czy o czymś nie wiem?
Ktoś ma, miał, chce mieć?
			
									
									
						W zasadzie padło w tytule.
Szerszy rozstaw kół spowoduje poprawienie stabilności?
Ale ... ?
Czy dłuższe śruby?
Czy?
Czy o czymś nie wiem?
Ktoś ma, miał, chce mieć?
- 
				piotr05
- Fanklubowicz 
- Posty: 2109
- Rejestracja: wtorek, 2 cze 2009, 06:52
- Lokalizacja: Ziemia Obiecana
Re: Dystanse - ZA / PRZECIW
pytanie jakie chcesz załozyc 
ja mam 165/80/13 i przyczepa zyje swoim zyciem
bede zmieniał na 175/70/13 spokojnie podchodza sprawdzałem
			
									
									ja mam 165/80/13 i przyczepa zyje swoim zyciem
bede zmieniał na 175/70/13 spokojnie podchodza sprawdzałem
Wyjazdy 2019 3096 km 27 nocek
Wyjazdy 2020 2250 km 21 nocek
Wyjazdy 2021 1000 km 7 nocek
Wyjazdy 2022 2138 km 17 nocek
Wyjazdy 2023 4175 km 33 nocki
Wyjazdy 2024 5236 km 31 nocek
wyjazdy 2025 904 km 4 nocki
						Wyjazdy 2020 2250 km 21 nocek
Wyjazdy 2021 1000 km 7 nocek
Wyjazdy 2022 2138 km 17 nocek
Wyjazdy 2023 4175 km 33 nocki
Wyjazdy 2024 5236 km 31 nocek
wyjazdy 2025 904 km 4 nocki
Re: Dystanse - ZA / PRZECIW
Dystanse, najtańsze i najgorsze rozwiązanie. Szukać felg z innym ET.
			
									
									
						Re: Dystanse - ZA / PRZECIW
BIGL pisze:A co ma piernik do wiatraka ?
Dodatkowa masa, obciążenie, często robione byle jak, z byle czego - brak wyważenie całości, aż po ekstremum - zalepiające się syfem i też problem z wyważeniem całości, dłuższe śruby - też często z *ównolitu.
Nowa felga i dobieramy ET, do tego alufelgę i dużo mniejsza masa.
Można iść też w, np w 15'', 14'', 13''.
Przykładowo:
http://allegro.pl/felgi-aluminiowe-15-a ... 57532.html
http://allegro.pl/tanio-alufelgi-oz-alf ... 21064.html
http://allegro.pl/felga-alu-alufelga-se ... 65405.html
Re: Dystanse - ZA / PRZECIW
Z tego co wiem to każdy Producent zaleca jakiś tam rozmiar kół. Z reguły zamontowana jest fabrycznie felga i opona o optymalnym wymiarze (ew. jest to podane w instrukcji bo w przyczepaie używanej mogą być zamontowane rózne cuda). 
Oczywiście do danej felgi można zamontować kilka rozmiarów opony (wysokość i szerokość) i nie ma to większego wpływu na jazdę. Nie mówię tu oczywiście o jakichś specjalistycznych oponach tuningoopodobnych czy "lanserskich".
Wg mnie w przyczepie ważna jest wysokość opony. Jeżeli felga jest większa i co za tym idzie opona niższa (nadkole się przecież nie rozciągnie) to przyczepa bardziej dostaje w kość. Opony "balony" bardziej tłumią.
A biorąc pod uwagę, że z niewiadówą nie powinno się latać szybciej niż 70/80 km/h to czy jest sens bawić się w kombinowanie?
Na stabilność podczas jazdy bardziej wpływa amortyzatorowanie a nie opony.
Ale może się mylę.
			
									
									Oczywiście do danej felgi można zamontować kilka rozmiarów opony (wysokość i szerokość) i nie ma to większego wpływu na jazdę. Nie mówię tu oczywiście o jakichś specjalistycznych oponach tuningoopodobnych czy "lanserskich".
Wg mnie w przyczepie ważna jest wysokość opony. Jeżeli felga jest większa i co za tym idzie opona niższa (nadkole się przecież nie rozciągnie) to przyczepa bardziej dostaje w kość. Opony "balony" bardziej tłumią.
A biorąc pod uwagę, że z niewiadówą nie powinno się latać szybciej niż 70/80 km/h to czy jest sens bawić się w kombinowanie?
Na stabilność podczas jazdy bardziej wpływa amortyzatorowanie a nie opony.
Ale może się mylę.
Citroen Xsara Picasso + N-126N
						- grzech_pcl
- Posty: 50
- Rejestracja: wtorek, 4 sie 2009, 22:22
- Lokalizacja: Kielce
Re: Dystanse - ZA / PRZECIW
OK.
Dzięki za wpisy.
Dumam dalej?
Ale czy MIAŁ albo ktoś MA zamontowane dystanse?
			
									
									
						Dzięki za wpisy.
Dumam dalej?
Ale czy MIAŁ albo ktoś MA zamontowane dystanse?

- 
				Konto usuniete
Re: Dystanse - ZA / PRZECIW
Post usuniety
			
													
					Ostatnio zmieniony wtorek, 5 mar 2013, 14:43 przez Konto usuniete, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
									
						Re: Dystanse - ZA / PRZECIW
W poprzedniej miałem, po zmianie osi na resory z amortyzatorami. po dwóch sezonach wymiana łożysk. Wyrzuciłem dystanse , dałem oryginalne felgi z oponami 155/80R13, osiem sezonów bezawaryjnie.
			
									
									KOTEK N132 L + AUDI 100 + VW SHARAN
						- grzech_pcl
- Posty: 50
- Rejestracja: wtorek, 4 sie 2009, 22:22
- Lokalizacja: Kielce
Re: Dystanse - ZA / PRZECIW
I konkretnie jest.
Zamykając temat dystansów i podsumowując.
Nie ma sensu ich stosować. Koniec i kropka 
 
Dzięki za wypowiedzi.
Pozdrawiam.
			
									
									
						Zamykając temat dystansów i podsumowując.
Nie ma sensu ich stosować. Koniec i kropka
 
 Dzięki za wypowiedzi.
Pozdrawiam.
- 
				jubileromega
- Posty: 42
- Rejestracja: wtorek, 2 sie 2011, 16:22
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontaktowanie:
Re: Dystanse - ZA / PRZECIW
hm no to ja wam powiem tak. mam cinquecento z silnikiem 1.2 16v 99 koni mechanicznych - koła odsadzone na zewnątrz o jakieś 5cm na stronę  w stosunku do "normalnego" cieniasa. po części te 5 cm uzyskałem felgami o niskim ET ( felgi mają 13 cali średnicy 7 cali szerokości et2 na tym opony 165 55 r13 ) ale też zamontowałem dystanse. nic się nie dzieje negatywnego - wprost przeciwnie - prowadzenie o niebo lepsze niż seria. najważniejsze przy montowaniu dystansów to dokładne dopasowanie otworu centralnego - dystanse muszą go posiadać  żeby na nim  opierała się felga - nie może absolutnie "wisieć" na samych śrubach. oczywiście śruby też muszą być z dobrego materiału o odpowiedniej twardości bo przenoszą o wiele większe siły scinające niż krótkie. auto jest wykorzystywane w amatorskich rajdach.  jak widać na zdjęciu - nic się nie urywa  tylko generalnie pytanie jest następujące : jaki jest sens stosowania takiego rozwiązania w przyczepie...?
  tylko generalnie pytanie jest następujące : jaki jest sens stosowania takiego rozwiązania w przyczepie...?

			
									
									 tylko generalnie pytanie jest następujące : jaki jest sens stosowania takiego rozwiązania w przyczepie...?
  tylko generalnie pytanie jest następujące : jaki jest sens stosowania takiego rozwiązania w przyczepie...?
N126n zakupiona baza do remontu.
						Re: Dystanse - ZA / PRZECIW
jubileromega pisze: tylko generalnie pytanie jest następujące : jaki jest sens stosowania takiego rozwiązania w przyczepie...?
Taki sam, jak w samochodzie na fotce

Nie jest to złośliwość, od taki żarcik
 
 Żeby lepiej się prowadziła, dla lansu itp., takie są intencje ... jedni dokładają amortyzatory, inni szerszą i większą oponę, jeszcze inni dystanse, ja mam lift ... co kto lubi

- 
				jubileromega
- Posty: 42
- Rejestracja: wtorek, 2 sie 2011, 16:22
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontaktowanie:
Re: Dystanse - ZA / PRZECIW
żeby się lepiej prowadziła to trzeba kompleksowo stuningować zawieszenie 
tak ja napisałeś dodać amory, zmienić felgi na 13 i wtedy założyć dystanse
suma tych przeróbek na pewno spowoduje różnicę, każde z osobna tylko minimalnie - śmiem twierdzić nieodczuwalnie. co do zużycia łożysk to nie sądzę żeby w przyczepie dystans miał na to wpływ, w końcu siły działające w przyczepie są mniejsze niż w aucie - wolniej się jedzie z przyczepą no i raczej nie driftuje 'D
			
									
									
tak ja napisałeś dodać amory, zmienić felgi na 13 i wtedy założyć dystanse
suma tych przeróbek na pewno spowoduje różnicę, każde z osobna tylko minimalnie - śmiem twierdzić nieodczuwalnie. co do zużycia łożysk to nie sądzę żeby w przyczepie dystans miał na to wpływ, w końcu siły działające w przyczepie są mniejsze niż w aucie - wolniej się jedzie z przyczepą no i raczej nie driftuje 'D
N126n zakupiona baza do remontu.
						- 
				gimof
- Fanklubowicz 
- Posty: 483
- Rejestracja: piątek, 11 wrz 2009, 20:29
- Lokalizacja: Promnice / Poznań
- Kontaktowanie:
Re: Dystanse - ZA / PRZECIW
Widzisz różnice między autem do kajtów i przyczepą? 
Przedewszystkim w cepce na jedno koło działa o wiele większa siła niż w aucie.
Nic się nie stanie jeżdżąc z dystansem, ale nie ma większego sensu. Lepiej zakupić felge z mniejszym ET.
A co do otworu - dużo aut (z głowy np. tico) nie ma podparcia otworem centrującym.
			
									
									Przedewszystkim w cepce na jedno koło działa o wiele większa siła niż w aucie.
Nic się nie stanie jeżdżąc z dystansem, ale nie ma większego sensu. Lepiej zakupić felge z mniejszym ET.
A co do otworu - dużo aut (z głowy np. tico) nie ma podparcia otworem centrującym.
C5  
						
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości



